سریالسریال‌ایرانی

زمان پخش و تکرار سریال فصل قلندران ساخته درویش | فصل قلندران کی پخش می شود؟

سریال فصل قلندران کی پخش می شود؟ زمان پخش و تکرار سریال فصل قلندران ساخته احمدرضا درویش به همراه اطلاعات تکمیلی درباره پخش این سریال در اینجا. «فصل قلندران» که اجمدرضا درویش قصد دارد آن را کارگردانی کند، قصه ای در عصر صفویه است که در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس می گذرد. احمدرضا درویش قصد دارد مجموعه تلویزیونی «فصل قلندران» را که یک سریال داستانی و تاریخی است در ۱۰۴ قسمت بسازد.

پخش و تکرار سریال فصل قلندران
پخش و تکرار سریال فصل قلندران

این سریال داستانی و تاریخی در ۸ فصل ۱۳ قسمتی که هر قسمت ۶۰ دقیقه زمان دارد ساخته خواهد شد و برای نگارش فیلمنامه این اثر ۶ ماه تحقیق شده است. همچنین مدت نگارش فیلمنامه ۱۸ ماه بوده و ۴ نویسنده فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده اند.

در سال ۱۰۳۱ هجری قمری «خالو حسین دادور»، کهن سالترین ساکن جزیره هرمز همراه با فرزندان، نوه ها، نبیره ها و اقوام خود در یک سفر جمعی عازم دریا شده اند. همراهان خالو حسین همه ماهیگیر و صیاد مروارید هستند. خالو حسین بر روی عرشه کشتی بادبانی، در بستر دراز کشیده و کودکان صیاد مروازدی، دور او حلقه زده اند. خالو حسین با سیمایی حاکی از یکصد و بیست و پنج سال تجربه های تلخ و شیرینی، خاطرات گذشته را مرور می کند.

نوه ها، نتیجه ها و نبیره های خالو حسین، مبهوت، به سخنان خالو حسین گوش می دهند. صدای خالو حسین، در پیچ و تاب بادبان ها می پیچد. خالو حسین دادور، به یکصد و بیست سال قبل اشاره می کند، به دوران پس از استیلای مغولان و تیموریان و آنچه بر ایرانیان گذشته است.

همه رویدادهای فیلمنامه «فصل قلندران» از زبان خالو حسین دلاور روایت می شود. «خالو حسین دادور»، فرزندان ابراهیم پیک دادور است که در کودکی تحت تعالیم پدر خود در دسته صیادان مروارید فعال بوده است. ابراهیم بیک دادور، پدر خالو حسین، تاجر جواهر و مروارید در خطه جنوب بوده که همه اموال و گنجینه جواهراتش توسط پرتغالی ها در هرمز مصادره و به یغما رفته است. خالو حسین با همان سن اند کف صندوقچه حاوی مروارید سفید (مرجانه) یادگار پدرش را در قعر دریا و در لابلای بدنه یک کشتی غرق شده پنهان کرده است.

کشتی مسافری غرق شده، قبل از اشغال هرمز و هنگام بازگشت از سفر حج، توسط کشتی های توپدار پرتغالی به آتش کشیده شده و با مسافرانش که از حج باز می گردند، غرق شده است. حالو حسین اکنون در جوانی در راس گروهی مخفی از مبارزان به کشتی های تدارکاتی پرتغالی شبیخون می زنند و پهنه خلیج فارس را برای آنان نا امن کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا