گوناگون

آخرین وضعیت طرح ترافیک در روزهای کرونا + نحوه ورود به طرح ترافیک بدون جریمه

نحوه ورود به طرح ترافیک بدون پرداخت هزینه و جریمه شدن همچنین آخرین وضعیت طرح ترافیک در روزهای کرونا به همراه اطلاعات تکمیلی درباره طرح ترافیک در اینجا. با شروع اجرایی شدن طرح ترافیک از روز ۲۳ فروردین ۹۹ به طور حتم بسیاری از کارمندان برای جریمه نشدن بابت استفاده از خودروی شخصی در این محدوده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده خواهند کرد. این مساله به خصوص در این ایام که شیوع کرونا هر روز قربانیان زیادی می گیرد بسیار خطرناک خواهد بود.

وضعیت طرح ترافیک در روزهای کرونا
وضعیت طرح ترافیک در روزهای کرونا

در همین خصوص حجت نظری، عضو شورای شهر تهران نیز در توئیتر خود به اعمال طرح ترافیک انتقاد کرده و نوشت: «اجرای طرح ترافیک در تهران در شرایطی که به دستور رییس جمهوری دو سوم کارمندان نیز باید سرکار بروند، یعنی افزایش جمعیت در واگن‌های مترو و اتوبوس! پیامدش هم ایجاد موج ابتلا به کرونا در پایتخت است. هفته پیش درنامه به شهردار تهران گفتم که طرح ترافیک باید تا زمان ریشه‌کنی کرونا متوقف شود.»

مردم با خودروهای شخصی سرکار بروند

یوسف حجت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به تشریح طرح ترافیک پرداخته و تاکید کرد: مردم می توانند با خودروهای خود سرکار بروند. ساعت کاری ساعت ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. مردم می تواند تا ساعت هفت و نیم صبح وارد طرح ترافیک شوند. از سوی دیر از ساعت ۲ تا ۴ بعد از ظهر می توانند از طرح خارج شوند. با این طرح کسی نمی تواند بدون هدف در شهر تردد داشته باشند یا وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

برچسب های فاصله گذاری در حال نصب

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود در مترو برچسب هایی تعبیه شود تا افراد روی آن بایستند و فاصله گذاری فیزیکی در مترو رعایت شود، چرا امروز در ایستگاه ها و واگن ها خبری از این برچسب ها نبود؟ افزود: در حال حاضر مشغول چسباندن این برچسب ها در ایستگاه ها و قطارهای مترو هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که این طرح تا چه میزان قابلیت اجرا در تهران را دارد گفت : اگر تعداد مسافران مترو مانند هفته اخیر باشد، طرح فاصله گذاری فیزیکی قابل اجراست ولی اگر تعداد مسافران بیشتر باشد این طرح غیر قابل اجرا می شود. این موضوع بستگی به تقاضای استفاده از مترو دارد. تقاضای استفاده از مترو را شهرداری تعیین نمی کند، بلکه با فعالیت مشاغل و کارهای اداری این تقاضا مشخص می شود.

شناسایی خطوط شلوغ  اتوبوس

حجت در پاسخ به این سوال که برای فاصله گذاری  فیزیکی در اتوبوس ها چه تمهیداتی اندیشیده شده؟ گفت: مسافران اتوبوس در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است. اما مشکل در برخی گلوگاه هاست. در این عین حال برخی از خطوط یک یا دو مسافر بیشتر ندارد و برخی از خطوط شلوغ است و ما در حال شناسایی این خطوط هستیم.

اجرای آهسته تفاهم ها در برابر کرونایی که می تازد

با حمله کرونا شرایط ویژه ای بر کشور حاکم است و هر برنامه ریزی و تصمیم گیری از کاغذبازی باید خارج شده و حمله ضربتی باشد. در مدت شیوع بیماری کرونا شاهد تصمیم گیری هایی با رنگ و لعاب خوبی بودیم اما این تصمیم گیری ها در بروکراسی اداری می ماند. طبق تفاهم شهرداری و وزارت راه و شهرسازی اتوبوس های بین شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می پیوندند اما تاریخ آن مشخص نیست.

حجت با اشاره به تفاهم با وزارت راه و شهرسازی، گفت: با این تفاهم اتوبوس‌های بین شهری وارد شهر خواهند سد. سرویس دهی اتوبوس های بین شهری کاهش یافته و این ناوگان می تواند در خطوط اتوبوس های شهری فعالیت کنند. برخی از اتوبوس های خطوط خلوت نیز به خطوط شلوغ تر انتقال پیدا می کنند تا مشکل گلوگاه ها رفع شود.

او با اشاره به این که شهرداری مشکل ظرفیت ندارد، افزود: ما مشکل گلوگاه داریم چرا که در وضعیت خطوط و بعضی از جاها اتوبوس ها شلوغ می شوند. مردم نیز باید رعایت کنند. به عنوان مثال در یک خط ۳ اتوبوس پشت سر هم وارد ایستگاه می شود اما مردم به اتوبوس اول سوار می‌شوند و اتوبوس های بعدی خالی حرکت می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پاسخ به این سوال که آیا سرفاصله اتوبوسها و متروها کاهش پیدا خواهد کرد؟ تاکید کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مترو فعال است و سر فاصله نیز ۵دقیقه است. در اتوبوس ها نیز ۱۰۰درصد ظرفیت شهرداری فعال است و به همین دلیل به دنبال جذب اتوبوس های بین شهری هستیم.

وی در پاسخ به این که تمهیدات و برنامه‌ریزی های شما طی چه مدت زمانی به اجرا خواهد رسید و اتوبوس های بین شهری در شهر به کار گرفته می‌شود؟ گفت: زمان‌بندی برای این موضوع نداریم. تلاش می‌کنیم تا این موضوع حمل و نقل را در این شرایط مدیریت کنیم. کرونا به یکباره وارد کشور شده و باید خودمان را با آن تطبیق دهیم. در حال حاضر مدیریت در بحران است.

حجت در پاسخ به این سوال که مردم کی نتایج اقدامات شهرداری را می بیند؟ تاکید کرد: خودمان هم نمی دانیم چه زمانی این اقدامات به نتیجه می‌رسد. چرا که در شرایط غیرطبیعی قرار داریم. ما با وزارت راه و شهرسازی تفاهم کردیم اما باید سراغ شرکت‌های حمل و نقل بین شهری برویم و اگر این شرکت ها آمادگی داشته باشند، باید برای آنها تمهیدات و تجهیزاتی تهیه شود. با شیوع بیماری کرونا، برای اقدامات شهرداری از قبل برنامه‌ریزی نشده و ما بتوانیم در مورد رسیدن به نتیجه تاریخ اعلام کنیم. اقدامات شهرداری در شرایط بحرانی شیوع بیماری جهادی است و تمام تلاش این است که هر چه زودتر این اقدامات به نتیجه برسد.

ساعات مجاز ورود به طرح ترافیک در روزهای کرونا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا