رپورتاژ آگهی

ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس

ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس چیست؟ آریا بارون توس یکی از بزرگ ترین تولید کننده‌های فرآورده‌های نوین ساختمانی چون ساندویچ پانل‌ها در شرق کشور است. همزمان با پیدایش ساندویچ پانل‌های پلی یورتان، کارخانه آریا بارون توس نیز فعالیت خود را با رویکردی مهندسی شده در جهت طراحی و تولید این متریال پیش ساخته آغاز کرد. در میان تولیدات این کارخانه که شامل انواع ساندویچ پانل‎‌های سقفی، دیواری، سردخانه‌ای و… می‌شود، ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس را می‌توان یکی از محصولات منحصربه‌فرد این کارخانه دانست.

پیش از آنکه به سراغ بررسی ویژگی های ساندویچ پانل های کلین روم این کارخانه برویم بد نیست راجع‎به اتاق تمیز بدانید. اتاق‌های تمیز اتاق‌هایی هستند جهت تولید و تحقیقات علمی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال تحقیقات لازم برای ساخت یک دارو یا واکسن باید در اتاق تمیز صورت بگیرد. میزان آلاینده‌های موجود در این اتاق‌ها از سطح معمول بسیار کمتر است. اما چرا از ساندویچ پانل ها برای ساخت این اتاق‌ها استفاده می‌شود؟

  • ساندویچ پانل‌ها عایق خوبی هستند و از ورود آلاینده‌ها به کلین روم جلوگیری می‌کنند.
  • ساندویچ پانل‌ها مصالحی بهداشتی و تمیز هستند.
  • در برابر مواد شیمیایی و شرایط خاص اتاق تمیز، مقاوم هستند.

ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس با رعایت تمامی این استانداردها طراحی و ساخته می‌شود به همین خاطر امروزه به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز شناخته می‌شود.

ساندویچ پانل های کلین روم آریا بارون چیست؟

ساندویچ پانل‌های کلین روم عموما ساندویچ پانل‌های دیواری هستند که برای عایق سازی دیوارهای اتاق تمیز به کار می‌روند. کارخانه آریا بارون توس این پانل‌های ساندویچی را در ضخامت‌های ۶ سانتی متری تولید می‌کند. مهم‌ترین تفاوتی که میان ساندویچ پانل‌های کلین روم با ساندویچ پانل های دیواری ساده وجود دارد، صاف بودن سطح پانل‌های کلین روم است.

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره شد، این پانل‌ها باید عاری از هرگونه آلودگی و کاملا تمیز باشند. شیاردار بودن سطح ساندویچ پانل موجب تجمع گرد و غبار، آلودگی و… می‌شود. از همین‌رو ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس با سطحی صاف و یکدست تولید می‌شود. کیفیت ساندویچ پانل‌های اتاق تمیز تولید شده از سوی آریا بارون در سطح استانداردهای جهانی است.

تاریخچه استفاده از کلین روم Cleanroom

تاریخچه استفاده از کلین روم Cleanroom

طی سال‌های ۱۹۴۰ میلادی محقیق کشورهای پیشرفته در طی فرایندهای تولید و تحقیقاتی خود با مشکلی مواجه شدند که بر روند کارهای آن‌ها تاثیرات منفی می‌گذاشت. با کمی تحقیق و بررسی مشخص شد که علت اصلی بروز این مشکلات و خطاها، وجود گرد و غبار و دیگر آلاینده‌ها در فضای اتاق است. در آن زمان برای جلوگیری از بروز این مشکل تنها راهکاری که وجود داشت، درزبندی دقیق درب‌ها و رنگ آمیزی دیوارها با رنگ سفید بود. به همین خاطر این اتاق‌ها با عنوان اتاق سفید شناخته شدند.

در این اتاق ذراتی با اندازه ۲۵ میکرون به بالا قابل مشاهده بودند و می‌توانستند این ذرات را کنترل کنند. اما همچنان جلوگیری از ورود ذراتی با اندازه‌های کوچکتر یک چالش بود. تا اینکه در ابتدای دهه ۱۹۷۰ میلادی این اتاق‌ها با کمک ساندویچ پانل‌های پلی یورتان عایق شدند. ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری اتاق تمیز قادر هستند از ورود ذراتی با قطر پنج صدم میکرون نیز جلوگیری کنند. به این ترتیب این اتاق‌ها عنوان کلین روم یا اتاق تمیز را به خود گرفتند.

ساندویچ پانل کلین روم چه کاربردهایی دارد؟

از این پانل‌های ساندویچی می‌توان در هر مکانی که قرار است در آنجا تحقیقات مهم علمی و صنعتی صورت بگیرد استفاده کرد. به عنوان مهم‌ترین کاربردهای ساندویچ پانل های کلین روم کارخانه آریا بارون توس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کارخانجات تولید مواد غذایی، آرایشی و دارویی
  • صنایع ساخت قطعات الکتریکی
  • آزمایشگاه‌ها
  • مراکز تولید و نگهداری دارو
  • مراکز نگهداری تولید و نگهداری واکسن
  • بیمارستان‌ها
  • صنایع مرتبط با ساخت تجهیزات نظامی چون صنعت اسلحه سازی
  • سیستم‌های ناوبری
  • صنایع هواپیمایی
  • و…

بطور کلی در هر مکانی که قرار است تحقیقات مهم و خاصی صورت بگیرد، باید یک کلین روم وجود داشته باشد. ساندویچ پانل‌ها با خاصیت عایق کنندگی که دارند بهترین متریال برای ساخت این اتاق های تمیز به شمار می‌روند.

انواع ساندویچ پانل‌های کلین روم آریا بارون

انواع ساندویچ پانل های کلین روم آریا بارون توس

ساندویچ پانل‌هایی که برای ساخت اتاق تمیز مورد استفاده قرار می‌گیرند بطور کلی دارای دو نوع Semi Flush و Semi Flush System هستند. چگونگی طراحی محل اتصال این پانل‌ها به یکدیگر بسیار مهم است چراکه اگر اتصال پانل‌ها به خوبی صورت نگیرد، ممکن است فضایی برای ورود آلاینده‌ها به درون کلین روم ایجاد شود. اتصال پانل‌های ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس به صورت کام و زبانه طراحی می‌شود.

ساندویچ پانل‌های کلین روم ضد حریق هستند. در صورت وقوع آتش سوزی، این پانل‌های ضد حریق شعله‌های آتش را گسترش نداده و از پیشرفت بیشتر آن جلوگیری می‌کنند. از همین‌رو به عنوان بهترین متریالی شناخته می‌شوند که می‌توان برای ساخت کلین روم از آن‌ها استفاده کرد.

وزن ساندویچ پانل کلین روم شرکت آریا بارون چقدر است؟

وزن ساندویچ پانل های اتاق تمیز بر اساس مواد به کار رفته در ساخت این پانل‌ها تعیین می‌شود. ساندویچ پانل کلین روم بسته به کاربری مورد نظر شما می‌تواند سبک یا سنگین باشد. این پانل‌ها در ضخامت‌های ۴ تا ۱۵ سانتی متری طبق درخواست مشتری تولید می‌شوند.

چرا ساندویچ پانل کلین روم را از کارخانه آریا بارون خریداری کنیم؟

زمانی که به دنبال یک تولید کننده برای خرید ساندویچ پانل می‌گردید احتمالا با چندین کارخانه آشنا خواهید شد که در این زمینه فعالیت دارند. در این میان کارخانه آریا بارون توس یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولید کننده های انواع ساندویچ پانل ها به شمار می‌رود. ساندویچ پانل کلین روم اریا بارون توس درست مطابق با ویژگی‌های مد نظر شما طراحی و ساخته می‌شود.

شرکت آریا بارون تولید کننده انواع ساندویچ پانل‌ سقفی، دیواری، سردخانه ای و کلین روم است. این کارخانه ساندویچ پانل‌های خود را با عایق‌های پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ تولید می‌کند. ساختمان پیش ساخته، کانکس، درب سردخانه ای و کانال پیش عایق از دیگر تولیدات این کارخانه است.

از آنجایی که شرکت آریا بارون توس دارای گواهینامه‌های بین المللی متعددی است و در سال ۱۳۹۵ به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور برگزیده شده است، می‌توانید از کیفیت ساندویچ پانل های تولیدی توسط این کارخانه اطمینان حاصل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا