سریالسریال‌ایرانی

سریال چای نت | خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال چای نت + زمان پخش و تکرار

سریال چای نت کی پخش می شود؟ خلاصه داستان و اسامی بازیگران سریال چای نت به همراه زمان پخش و تکرار چای نت و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. سریال چای نت سریالی است که معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را تولید کرده و در آن به موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی پرداخته است. این سریال به تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی و کارگردانی آرش تیمور نژاد ساخته می‌شود.

بازیگران سریال چای نت
بازیگران سریال چای نت

سریال چای نت چند قسمت است؟

سریال چای نت یک سریال ۲۰ قسمتی است که عمده مباحث مطرح شده در این سریال با زبان طنز، مهارتهای مورد نیاز مردم در فضای مجازی را آموزش میدهد. هر قسمت این سریال ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

داستان سریال

«محمدصادق افراسیابی» معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم همان طوری که  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه پیش قدم شده و بحث سواد رسانه ای را مطرح کرده است، دیگر دستگاهها هم در این حوزه مشارکت کنند تا این سریال ادامه دار باشد و در قسمتهای بعدی به مهارتهای مورد نیاز مردم در حوزه استفاده از خدمات فضای مجازی پرداخته شود، چرا که این ۲۰ قسمت بیشتر به موضوع مهارتهای تحلیل محتوای تبلیغات و پیام های رسانه ها در فضای مجازی توجه کرده‌است.

وی با بیان اینکه اتاق فکر برنامه ۲۰ موضوع مرتبط با سواد رسانه ای را که مخاطب در زندگی روزمره خود به آنها نیاز دارد را شناسایی کرده و در اختیار تیم برنامه ساز قرار داده است، خاطر نشان ساخت: مدیریت مصرف، رده بندی سنی، حفاظت از داده ها و اطلاعات شخصی، صیانت از کودکان و نوجوانان، شیوه های تشخیص اخبار و اطلاعات جعلی، آسیب های بازنشر مطالب ناامید کننده و شایعات و مهارتهای تحلیل و تولید محتوا از جمله موضوعات این ۲۰ قسمت است.

افراسیابی تاکید کرد: متاسفانه گاهی در فضای مجازی با محتواهای فریبنده و گمراه کننده ای روبرو هستیم که سواد رسانه ای می تواند مخاطب را در این زمینه راهنمایی کند و نمی شود صرفا به فیلتر و سانسور اکتفا کرد چون برخی از مخاطبان بالاخره دسترسی هایی به رسانه ها دارند و هر طور شده به رسانه ی مد نظر خود دسترسی پیدا میکنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی، تهدید نیست به شرطی که هنر استفاده از آن را داشته باشیم، افزود: بهره گیری درست و آگاهانه  از فضای مجازی میتواند ثروت آفرین و کارآفرین باشد.

اسامی بازیگران

بازیگران اصلی: غلامرضا نیکخواه، عباس محبوب، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، اشکان اشتیاق و بیتا خردمند. بازیگران مهمان: ساعد هدایتی، سینا رازانی، سامان گلریز، نسیم باقریان، مرجان علیزاده نیا، یاسمن قلی زاده، مجید معافی، ژیار محمد زاده و …

سایر عوامل

سریال چای نت به تهیه کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی و طراحی و کارگردانی آرش تیمور نژاد با نگارش گروه نویسندگان است که برخی از دست اندرکاران تولید این سریال عبارتند از: تصویربرداران: حسن زارعی، بابک نعمتی،طراح چهره پردازی: اشکان وثوقی، صدابردار: علیرضا پاک نهاد،طراح صحنه و دکور: هومن اشکبوس، طراح لباس: کینوش ایزدی، مدیر تولید: بیژن محرمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کتایون درخشان، مشاور رسانه ای: مجید بهره مند، مدیر تدارکات: ایرج رجب زاده، دستیار دوم کارگردان: مجید معافی- ارسلان تیمورنژاد، منشی صحنه: الناز کوتی، دستیار صحنه: احمد لطفعلی زاده، دستیار لباس: سارا سعادت- هدیه سواد زاده، اجرای گریم: آزاده دانایی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: سارا پوست پرداز، دستیار تدوین: اسرافیل قاسمی، دستیار تصویر: رسول حیدری زارعی – بهزاد کاظمی، دستیار صدا: اشکان مزین فر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا