اجتماعیاخبار داغ

سوابق و زندگینامه هوشنگ صدیق فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش + عکس و علت فوت

هوشنگ صدیق فرمانده سابق نیروی انتظامی که بود؟ سوابق و زندگینامه هوشنگ صدیق فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش به همراه عکس و علت فوت در این مطلب. به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان صدیق فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش، بعد از ظهر امروز در سن ۷۹ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان ۵۰۱ ارتش، دار فانی را وداع گفت. پیکر وی، روز پنج‌شنبه در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

سوابق و زندگینامه هوشنگ صدیق
سوابق و زندگینامه هوشنگ صدیق

زنده‌یاد امیر سرتیپ صدیق، انسانی والا، مدیری توانمند و استاد خلبانی بی نظیر بود که از آذر سال ۱۳۶۲ با حکم امام خمینی (ره) به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در این سمت انجام وظیفه کرد و در زمان فرماندهی وی، ضربات سنگینی به نیروی هوایی و تأسیسات حیاتی و حساس دشمن بعثی وارد آمد.

وی، پیش از انتصاب به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش، فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد را عهده‌دار بود و پس از آن، مدتی در وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به انجام وظیفه پرداخت. مرحوم صدیق همچنین مدیرعاملی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و زاگرس را نیز در کارنامه خود داشت.

هوشنگ صدیق ۱۹ بهمن ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد. سرتیپ خلبان اف- ۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده آن نیرو بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ بود. او در پی استعفای سرهنگ محمدحسین معین‌پور در ۴ آذر ۱۳۶۲، با درجه سرهنگی و با حکم روح الله خمینی به فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و تا بهمن ۱۳۶۵ در آن پست باقی ماند و سپس جای خود را به سرهنگ منصور ستاری سپرد.

در زمان فرماندهی او وضعیت سیاسی نیروی هوایی به علت اخراج‌ها و تصمیم‌های غیر حرفه‌ای در کادر فرماندهی قبلی نیروی هوایی بسیار متشنج شده بود. به همین دلیل وی دورانی بسیار دشوار و طاقت‌فرسا را در شغل فرماندهی نیرو تحمل نمود؛ از جمله در پی گزارش خلاف واقع، دادگاه انقلاب، خلبان تکخال جلیل زندی را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد که با درخواست و اعتراض فرماندهٔ وقت نیروی هوایی سرهنگ خلبان هوشنگ صدیق، زندی پس از ۶ ماه آزاد گردید.

صدیق پیش از انتصاب به فرماندهی نیروی هوایی، فرمانده منطقه اول هوایی مهرآباد بود. پس از ترک فرماندهی نیروی هوایی برای مدتی در سمتهای گوناگون در وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران انجام وظیفه کرد. او مؤسس هواپیمایی چابهار بوده‌است و از سال ۱۳۸۹ مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین می‌باشد. پس از استعفا در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ از شرکت کاسپین در شهریور همین سال به سمت مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس منصوب گردید.

وی در ۱۸ تیر ۱۳۹۹ در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا