چهره هاسلبریتی ایرانی

سیامک ره پیک عضو جدید حقوق دان شورای نگهبان کیست؟ + عکس

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

سیامک ره پیک عضو جدید حقوق دان شورای نگهبان کیست؟ + عکس

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

ایرانی

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سیامک ره‌پیک به عنوان عضو حقوقدان به شورای نگهبان راه یافت

انتخابات کاندیداهای معرفی شده از سوی شورای نگهبان در صحن علنی مجلس برگزار شد. سیامک رهپیک با ۱۴۵ رای موافق از مجموع۲۴۳ نفر نماینده حاضر به عنوان  عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد.

بر اساس این گزارش محمد حسن صادقی مقدم که جزو کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان بود انصراف خود را با تقدیم نامه ای به هیات رئیسه اعلام کرد.

بیوگرافی سیامک ره پیک عضو جدید شورای نگهبان

سیامک ره پیک با ۱۴۵ رای موافق از ۲۴۳ نماینده حاضر به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شد و احمد بیگی حبیب آبادی با ۹۳ رای نتوانست به شورای نگهبان راه یابد.
سیامک ره‌پیک در این جلسه گفت: همکاری پیشینی و پسینی شورای نگهبان با مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد، بنده به صورت تفصیلی با مسائل شورای نگهبان در مورد انتخابات و بررسی قوانین آشنایی داشته و اشراف دقیق دارم.
وی بر لزوم تعامل تعامل مجلس و شورای نگهبان تاکید کرد و اظهار داشت: این دو نهاد در بحث تقنین، دو نهاد ملازم هم هستند.


ره‌پیک افزود: در موضوع انتخابات، قوانین را با هدف شفافیت و بررسی چالش‌ها باید مورد بازبینی قرار داد که در این راستا بخش پژوهش‌های شورای نگهبان آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: همکاری شورای نگهبان و مجلس با توجه به شرایط خاص کشور، اقدامی وحدت‌آفرین و مبارک است، در این دوره انسجام‌بخشی به این تعامل امری مهم است.

ره پیک افزود: عضو شورای نگهبان باید دارای صفاتی مانند استقلال رأی، اعتقاد عمیق به مبانی اسلامیت و جمهوریت نظام و اعتقاد راسخ به حق‌الناس بودن رأی مردم باشد.
در ابتدای جلسه، محمد حسن صادقی مقدم یکی از سه نامزد کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان، با ارائه نامه ای رسمی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی انصراف داد.
بر اساس این گزارش، سیامک ره پیک، پیش از این نیز در سال ۱۳۸۹ به عضویت شورای نگهبان درآمد، وی سوابقی همچون، ریاست دانشکده علوم قضایی، سردبیری فصلنامه دیدگاه‌های حقوقی، مدیر مسوولی فصلنامه مطالعات راهبردی، ریاست پژوهشکده مطالعات راهبردی و ریاست مرکز تحقیقات شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد. ره پیک دارای دکترای حقوق خصوصی است.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه هفته گذشته به دلیل درگذشت محمدرضا علیزاده قائم‌مقام و عضو حقوقدان شورای نگهبان در نامه ای به مجلس صادقی‌مقدم، بیگی و ره‌پیک را به منظور انتخاب یک عضو حقوقدان این شورا معرفی کرد.
شورای نگهبان ۱۲ عضو دارد که ۶ عضو فقیه از سوی رهبر معظم انقلاب و ۶ حقوقدان از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند.
احمد بیگی دیگر نامزد حقوقدان شورای نگهبان، دارای مدرک فوق لیسانس از دانشگاه تهران، دکترای حقوق خصوصی از تربیت مدرس، ۳۰ سال سابقه کار قضایی، دادرس دادگاه، معاون دادسرا و معاون دادستان تهران است و هم اکنون نیز مشاور قوه قضاییه در امور ایثارگران است.

این پست توسط بخش ایرانی مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

سیامک ره پیک عضو جدید حقوق دان شورای نگهبان کیست؟ + عکس

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا