چهره هاسلبریتی ایرانی

سیاوش حکمت شعار بازیگری که دچار ام اس شد کیست؟+فیلم

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

سیاوش حکمت شعار بازیگری که دچار ام اس شد کیست؟+فیلم

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

چهره ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

نام سیاوش حکمت شعار را بعضا از زبان برخی هنرمندان و بازیگران می شنویم. بعضی از آنها عکس ها و فیلم هایی را به اشتراک می گذارند و با وی ابراز همدردی می کنند. اما سیاوش حکت شعار کیست؟

سیاوش حکمت شعار کار بازیگری را با فیلم سینمایی بچه های بد ساخته علیرضا داوودنژاد آغاز کرد، این بازیگر جوان کشورمان سالهاست با بیماری ام اس دست و پنجه نرم می کند. سیاوش هم اکنون با واکر هم به سختی قادر به حرکت است و یکی از پاهایش تحرکی ندارد.

او که از دوران نوجوانی با رضا داوودنژاد دوستی دیرینه داشت در رفت آمد با خانواده این کارگردان، به خاطر اندام مناسب، چهره و فیزیک مساعد، توسط علیرضا داوودنژاد برای بازی در این فیلم انتخاب شد.

پس از آن در یک اپیزود از سریال “باران عشق” ساخته احمد امینی و درام سینمایی “غیرمنتظره” محمدهادی کریمی به ایفای نقش پرداخت.

پارسا پیروزفر جایگزین حکمت شعار شد

سیاوش حکمت شعار در برهه ای از زمان بنا بود در سریال “سفر سبز” محمدحسین لطیفی هم نقش اصلی را بازی کند و محمدرضا شریفی نیا در این باره با او صحبت کرده بود و توافقات لازم هم حاصل شده بود اما استقرار گروه تولید در آلمان و دردسرهای دریافت ویزا موجب شد سیاوش به موقع به فیلمبرداری نرسد و در نهایت پارسا پیروزفر که آن موقع ۳۰ ساله بود با گریم نقشی جوانی ۲۰ ساله را بازی کند!

پس از آن سیاوش به ناگاه از عرصه سینما و تلویزیون دور افتاد و همین باعث شکل گیری شایعات مختلفی پیرامون وی شد. شایعاتی که از مهاجرت گرفته تا درگیری در اعتیاد را شامل می شد.

با این حال این پیگیری حکایت از آن دارد که این بازیگر جوان سالها است به دلیل ابتلا به بیماری ام.اس در بستر بیماری است و در این مدت فقط خانواده و دوستان نزدیک وی هستند که در کنار او قرار دارند و به او سر می زنند.

سال ۸۰ بود شروع بیماری

منوچهر حکمت شعار پدر سیاوش که در همه این سالها بار اصلی مراقبت از فرزند را برعهده داشته درباره سابقه بیماری فرزند می گوید:در سال ۱۳۸۰ بود که سیاوش از منزل رضا داوودنژاد چند مرتبه با من تماس گرفت و خبر داد که حالش زیاد خوب نیست. با نگرانی به آنجا رفتم و در جلوی مجتمع ،سیاوش را بسیار بیحال دیدم و بلافاصله او را به بیمارستان رساندم. او سرگیجه و سردرد شدیدی داشت و قدرت تکلمش ضعیف شده بود.

سیاوش در مدت دو ماه تمام قدرت حرکتی اش را از دست داد

این پدر نگران و صبور ادامه می دهد:پزشکان پس از انجام معاینات و آزمایشات متعدد اعلام کردند که سیاوش به بیماری ام.اس دچار شده است. متاسفانه پس از آن بود که سیاوش در مدت دو ماه قدرت حرکتی تمام اعضای بدنش از دست داد و قادر به انجام هیچ کاری نبود و حتی انگشتش را هم نمیتوانست تکان دهد. تنها کاری که از دست ما برمی آمد انجام دوره های درمان مطابق با دستورات پزشکان بود که این دوره های درمانی تا امروز ادامه داشته است که البته فقط تا حدودی موثر بوده است.

منوچهر حکمت شعار می افزاید:اوایل بیماری هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، محمدرضا فروتن، رضا داوودنژاد و شقایق فراهانی از او عیادت می کردند و بهنوش بختیاری و محمدرضا گلزار هم تلفنی جویای احوال او بودند، ولی اینها فقط در آن مقطع بود و پس از آن دیگر کسی سراغی از سیاوش نگرفت.

او تأکید می کند:البته رضا داوودنژاد تا قبل از بیماری خودشان با فرزندم در تماس بود اما از آن بعد ایشان هم به دلیل مشکلات پیش آمده برای خودش نتوانست به عیادت سیاوش بیاید.

هزینه ماهیانه سیاوس به ۵ میلیون هم می رسد

وی در ادامه با اشاره به هزینه های سنگین درمان سیاوش بیان می دارد:هزینه ماهیانه درمان و فیزیوتراپی چیزی حدود ۳ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن هزینه های جانبی شامل رفت و آمد و رژیم غذایی خاص حتی تا ۵ میلیون تومان هم میرسد. با اینکه سیاوش بیمه است ولی بیمه تمام هزینه ها را پوشش نمیدهد و قسمت عمده آن را باید خودمان پردخت کنیم.

مدیران هنری نه کمکی کردند و نه حتی به عیادت سیاوش آمدند

منوچهر حکمت شعار با اشاره به کم لطفی مدیران هنری کشور به وضعیت فرزندش می گوید:در این یک دهه و نیمی که سیاوش بیمار است نه تنها هیچ کمکی شامل حالمان نشد که حتی یک بار هم نشد برای دلخوشی فرزندمان یکی از این ده ها مدیر به عیادتش بیاید.

ایشان در خصوص وضعیت کنونی فرزندش می افزاید:سیاوش هم اکنون با واکر هم به سختی قادر به حرکت است و یکی از پاهایش تحرکی ندارد.هنوز هم به یاد گذشته و بازیهایش در فیلمهاست و امید دارد که بهبودی خود را بازیافته و فعالیتش را در این عرصه از سر بگیرد.

حکمت شعار ضمن تشکر و قدردانی از سینماژورنال در پیگیری وضعیت سیاوش، صحبتهایش را با این بیت شعر به پایان برد:ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد/در دام مانده باشد صیاد رفته باشد…

 

این پست توسط بخش چهره ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

سیاوش حکمت شعار بازیگری که دچار ام اس شد کیست؟+فیلم

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا