چهره هاسلبریتی خارجی

سینا اراوغلو بازیگر نقش هاکان کورتولوس در سریال سیب ممنوعه کیست؟ + بیوگرافی

سینا اراوغلو بازیگر نقش هاکان کورتولوس در سریال سیب ممنوعه کیست؟ همچنین بیوگرافی و عکس های سینا اراوغلو بازیگر نقش هاکان در این مطلب. سریال ترکی سیب ممنوعه که در زبان ترکی به yasak elma معروف است، مجموعه‌ای عاشقانه – درام است که نمایش بی نظیری از تمایلات، احساسات و دروغ‌ها را دارد. این درام عاشقانه برخلاف سایر سریال‌های معروف ترکیه‌ای سعی دارد روابط میان افرادی را نشان دهند که از طبقه‌های مختلف جامعه هستند.

سریال سیب ممنوعه یکی از طولانی ترین سریال های درام ترکی است. داستان ساده اما پر کشش این سریال باعث شده تا مخاطبان زیادی ماجراهای هر قسمت از آن را دنبال کنند. این سریال به چند زبان در چندین کشور ترجمه و دوبله شده است.

مخاطبان ایرانی نیز به شدت از «سیب ممنوعه» استقبال کرده و طرفدار آن هستند. ما در این مطلب شمای کلی از سریال، داستان و بازیگران آن به همراه داستان چند قسمت اخیر را در اختیار دوستداران آن قرار می دهیم.

در این سریال سینا اراوغلو بازیگر مشهور ترک ایفاگر نقش هاکان کورتولوس است. سینان اراوغلو (به ترکی Sinan Eroglu ) متولد ۲۴ بهمن ۱۳۶۵ در آمستردام هلند است. پدر سینان، راننده تراموا و مادرش مشغول کار دولتی بوده است. سینان یک برادر ناتنی دارد که خانواده اش او را به دلیل بدسرپرست بودن، به فرزند خواندگی قبول کرده اند. پدر بزرگ سینان، جزو ترک های مهاجر آلمان بوده است که به تنهایی برای کار به آلمان رفته بود.

پدر سینان نیز تصمیم گرفته است تا به خارج از کشور مهاجرت کند اما به جای رفتن پیش پدرش، آمستردام هلند را انتخاب کرده است. سینان از ۴ تا ۸ سالگی بصورت مستمر، فوتبال بازی کرده و عضو تیم هایی همچون AFC Ajax و RKC Waalwijk هلند بوده است.

ماجرای ورود سینان به عرصه ی بازیگری به این صورت بوده است که وی یک روز برای دیدن دوستش که سر صحنه ی فیلمبرداری یک فیلم آماتور بوده، می رود. سینان، سر صحنه با کارگردان این فیلم آشنا می شود و پس از مدتی گپ و گفت و گو، این کارگردان به وی پیشنهاد بازی می دهد.

سینا اراوغلو بازیگر نقش هاکان کورتولوس
سینا اراوغلو بازیگر نقش هاکان کورتولوس

سینان نیز تصمیم میگیرد تا وارد این عرصه شود و برای شروع، تمرینات خود را از آکادمی تئاتر آمستردام آغاز می کند. اما این کار به این سادگی ها هم پیش نرفته و سینان برای اینکه بتواند از بین ۱۵۰۰ نفر، جزو ۱۵ نفر اول انتخاب شود، زحمت بسیاری کشیده است.

طبق گفته ی سینان، زمانیکه وی در هلند به بازی مشغول بوده، از انگلستان نیز پیشنهاد بازی داشته است. از سریال هایی که هاکان در هلند بازی کرده می توان به روز های خوب، روز های بد و سریال خواهران اشاره کرد.

او همچنین در فستیوال فیلم روتردام، به خاطر بازی در سریال روز های خوب، روز های بد، جایزه ی بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرده است. طبق گفته ی وی، او بسیار احساساتی است و بیشتر به خاطر گوش کردن به حرف پدر و مادرش، برای بازی به ترکیه آمده است.

سینان ۱۰ ماه قبل از شروع بازی در سریال اولش یعنی متاهل و عصبانی، از آمستردام به استانبول آمد و در کنار افرادی همچون بیرجه آکالای، سارپ آککایا، بوراک سوینچ و آیچا ارتوران به ایفای نقش دکتر جنک پرداخت.

دومین بازی سینان در ترکیه مربوط به سریال پرطرفدار سیب ممنوعه و ایفای نقش هاکان در این سریال است. سینان مدتی در استانبول، با دوست دوران فوتبالش در هلند بنام رایان دونک که پیراهن تیم های کاسیم پاشا و گالاتاسارای را بر تن داشته است، هم خانه بوده است.

در حال حاضر در هلند اقامت دارد و اخیرا در پروژه ای بنام Dna در این کشور به بازی پرداخته است. سینان فارغ التحصیل رشته ی تئاتر از دانشگاه فنی استانبول است.


⇐ برای خواندن موارد به روز شده بیشتر به لینک برچسب های بیوگرافی بازیگران ترکیه ، سریال ترکیه ای مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا