اخبار داغفرهنگی

علت فوت حسن انوشه نویسنده و شاهنامه پژوه + بیوگرافی و عکس

حسن انوشه که بود؟ علت فوت حسن انوشه نویسنده و شاهنامه پژوه همچنین بیوگرافی و عکس های حسن انوشه و اطلاعات تکمیلی در این مطلب. حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی صبح امروز ۲۳ فروردین ماه درگذشت.

علت فوت حسن انوشه نویسنده
علت فوت حسن انوشه نویسنده

این چهره فرهنگی که عمر خود را در حوزه ایران شناسی، تاریخ، زبان و ادب فارسی صرف کرد، صبح امروز بر اثر بیماری سرطان در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. مرکز فرهنگی شهر کتاب در پیامی با اعلام این خبر، درگذشت حسن انوشه را به خانواده او و اصحاب فرهنگ و قلم تسلیت گفت.

حسن انوشه ۱۹ اسفند ۱۳۲۳ در بابل متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رساند. او عضو هیات امنای بنیاد فردوسی بود و از جمله آثارش می توان به «تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان»، «تاریخ ایران کیمبریج: از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان»، «تاریخ ایران کیمبریج: از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان» اشاره کرد.

ایران‌شناسی شاخهٔ منظمی از دانش‌است که به‌مطالعهٔ دانش فرهنگی ایران از زمان باستان تاکنون می‌پردازد. (دربرگیرندهٔ ایران‌شناسی کهن و ایران‌شناسی نو). این‌فرهنگ دربرگیرندهٔ تاریخ، ادبیات، هنر و فرهنگ ایران کهن و ایران نو و به‌همراه فرهنگ تودهٔ آن می‌شود. افزون‌براین به مطالعه زبان‌های ایرانی نیز پرداخته می‌شود. ایران‌شناسی دامنهٔ جغرافیایی کشورهای امروزی ایران، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان را دربرمی‌گیرد.

مجله اینترنتی کولاک، درگذشت استاد حسن انوشه را به جامعه فرهنگی و خانواده این ادیب فقید تسلیت می گوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا