اخبار داغسیاسی

علت فوت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک + زندگینامه و سوابق حسین کاظم پور

علت فوت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک به همراه بیوگرافی کامل زندگینامه و سوابق حسین کاظم پور همچنین عکس و اطلاعات تکمیلی در اینجا. حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک و دیپلمات باسابقه کشور که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفته بود، ساعتی پیش درگذشت.

علت فوت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک
علت فوت حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک

به نقل از وزارت نفت، حسین کاظم‌پور اردبیلی در نخستین ساعات روز شنبه ۲۷ اردیبهشت در یکی از بیمارستان‌های تهران پس از تحمل دوره‌ای از بیماری، درگذشت. وی چندی پیش درپی خونریزی مغزی به کما رفته و بیمارستان بستری بود.

حسین کاظم‌پور اردبیلی ۲۲ مهر ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. وی سیاستمدار، دیپلمات و مدیر اجرایی ایرانی بود، که به عنوان نماینده ایران در هیئت عامل اوپک فعالیت می‌کرد. وی از نجات‌یافتگان بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی در تاریخ ۷ تیر ۱۳۶۰ بود.

کاظم‌پور اردبیلی در فاصله سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، وزیر بازرگانی بود، از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت می‌کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضویت هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران را برعهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ سفیر ایران در ژاپن بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در سازمان اوپک را برعهده داشت. کاظم‌پور اردبیلی از سال ۱۳۹۲ تاکنون نیز در جایگاه نماینده ایران در اوپک فعالیت می‌کرد. او از سهامداران شرکت صنایع غذایی دلپذیر نیز بوده است.

وی دوران ابتدایی و متوسطه تا دریافت دیپلم را در تهران گذراند و در سال ۱۳۴۹ برای تحصیلات دانشگاهی وارد مدرسه عالی بازرگانی شد و در سال ۱۳۵۳ مدرک کارشناسی بازرگانی را از مدرسه عالی بازرگانی (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) دریافت نمود. وی پس از چندی، برای ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا رفت و در سال ۱۳۵۷ تحصیلات خود را در رشته مدیریت بازرگانی (ام‌بی‌ای) در مقطع کارشناسی ارشد، به پایان رساند. او در مدت اقامت در ایالات متحده آمریکا، با انجمن‌های اسلامی دانشجویان خارج از کشور، همکاری داشت و اندکی پس از پیروزی انقلاب، به ایران بازگشت و فعالیت خود را ابتدا در بخش خصوصی، در زمینه واردات و تجارت خارجی آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا