اخبار داغ

علیرضا شیرمحمدعلی کیست؟+ چگونگی و علت قتل در زندان فشافویه

مجله اینترنتی کولاک: علیرضا شیرمحمدعلی ۲۴ تیرماه ۱۳۹۷ به دلیل فعالیت مجرمانه در فضای مجازی بازداشت شد. گفته می شود او مدیریت کانالی تلگرامی را بر عهده داشت که در آن به برخی از مقامات نظام و رهبر انقلاب اهانت شده است. دادگاه تجدید نظر شیرمحمدعلی ۲۱ ساله قرار بود ۱۸ تیرماه امسال برگزار شود. این زندانی در “اندرزگاه ۱۱، زندان تهران بزرگ” دوران حبس خود را می‌گذارد.

 

علیرضا شیرمحمدعلی کیست؟
علیرضا شیرمحمدعلی کیست؟

سه ماه پیش، علیرضا شیرمحمدعلی، همراه با برزان محمدی، زندانی سیاسی در ۲۳ اسفندماه ۹۷ دست به اعتصاب غذا زدند. آنها در اعتراض به آنچه “عدم امنیت جانی” و “شرایط غیر انسانی” زندان فشافویه اعتصاب غذا کردند و خواستار انتقال به زندان دیگر و رعایت اصل تفکیک جرائم شدند.

این دو زندانی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه، پس از آن اعتصاب غذای خود پایان دادند که نماینده دادستان به آنها وعده داد که به زندانی دیگر منتقل می‌شوند. با این حال هیچ یک از این دو زندانی به زندان دیگری منتقل نشدند. علیرضا شیرمحمدعلی  به تازگی در درگیری با دو زندانی در زندان فشافویه به قتل رسید.

وکیل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی‌ که به‌تازگی در زندان فشافویه به قتل رسیده می‌گوید تعداد ضربات وارد شده به مرحوم شیرمحمدعلی بیش از ۳۰ ضربه بوده است.

محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل علیرضا شیرمحمدعلی در گفت‌وگو با ایرناپلاس درباره جزئیات این حادثه در زندان فشافویه اظهار می‌کند: علی‌الظاهر در بندی که ایشان حضور داشتند یک سلول انفرادی وجود داشته که دو قاتل در آن بودند. متأسفانه معلوم نیست آن شب چه اتفاقی افتاده که آنها بدون هیچ درگیری قبلی دفعتاً به ایشان حمله می‌کنند و با ضربات متعدد ایشان را به قتل می‌رسانند.

این وکیل دادگستری می‌گوید: گفته می‌شود تعداد ضربات بیش از ۳۰ ضربه بوده است. اما برای اطلاع از تعداد دقیق باید از خانواده پیگیر شوم. اما یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ بوده است.

عرفانیان اظهار می‌کند: معمولاً وقتی درگیری می‌شود یکی دو ضربه می‌زنند، ولی وارد کردن ۳۰ یا ۴۰ ضربه عجیب است.

او در پاسخ به این پرسش که چطور دو قاتلی که در سلول انفرادی بودند توانسته‌اند از سلول خارج شوند و شیرمحمدعلی را به قتل برسانند، می‌گوید: من از جزئیات به‌صورت دقیق خبر ندارم، ولی بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.

عرفانیان می‌گوید: هنوز گزارشی از مسئولان زندان درباره این حادثه به او ارائه نشده است و به گفته خانواده علیرضا شیرمحمدعلی نیز هیچ گزارشی در پرونده پزشکی قانونی نبوده است.

عرفانیان همچنین درباره دادگاه تجدیدنظر مرحوم شیرمحمدعلی که قرار بود ۱۸ تیر برگزار شود، می‌گوید: من خیلی به این دادگاه امیدوار بودم، چون پرونده ایشان خیلی نکاتی از لحاظ حقوقی داشت که قابل بررسی بود. من خیلی امیدوار بودم که شرایط به نفع ایشان تمام شود.

او درباره علت انتقال این زندانی به زندان فشافویه اظهار می‌کند: جرم ایشان امنیتی-سیاسی است، چون قانون بر تفکیک زندانیان تأکید دارد، من نمی‌دانم چرا ایشان را به زندان فشافویه منتقل کردند. ایشان به همین دلیل قبل از سال به همراه یکی دیگر از هم‌بندی‌های خود که فکر می‌کنم نامشان برزان محمدی بود اعتصاب غذا کردند، اما با قول مساعدت نماینده دادستان این اعتصاب غذا شکست. عرفانیان می‌گوید پیکر مرحوم شیرمحمدعلی امروز (چهارشنبه) صبح به خانواده‌اش تحویل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا