گوناگون

قدبلندترین مردم جهان در کدام کشورها هستند؟

ژنتیک و رژیم غذایی اروپا را مکانی مناسب جهت رشد و باروری مردان و زنان بلند قامت را فراهم می آورد. قدبلندترین مردم جهان در کشورها هلند با (۱٫۸۳۸)، مونتنگرو (۱٫۸۳۲ متر)، دانمارک (۱٫۸۲۶ متر)، نروژ (۱٫۸۲۴ متر)، کرواسی (۱٫۸۰۵متر) و جمهوری چک (۱٫۸۰۳۱ متر) هستند.

قدبلندترین مردم جهان

سازمان بهداشت جهانی استانداردهای بین المللی برای رشد کودکان تا سن ۵ سالگی را تعیین کرده است. قد فرد از بالای سر تا پا اندازه گیری می شود، اندازه گیری این چنینی با دستگاهی به نام استادیومتر صورت می گیرد.

در رابطه با رشد ، چند عامل وجود دارد، همانطورکه جمعیت هایی با عوامل محیطی و زمینه ژنتیکی مشابه، روند ماشبهی را در قد افراد نشان می دهد. ژن ها و سیستم درون ریز ممکن است افراطی عمل کند و موجب کوتولگی یا غول پیکری شود، کودکان همچنین از رشد تاخیری و کوتاهی قابل توجه قد ناشی از سو تغذیه و عوامل خارجی مانند جنگ یا شرایط اقتصادی نامناسب و فقر رنج ببرند.

با توجه به این موضوع، نگاهی به کشورهایی با متوسط افراد بلند در جهان می اندازیم، که همه در اروپا یافت می شوند. این میانگین قدی برای کل جمعیت مورد تحلیل قرار گرفته، که هم شامل شرکت کنندگان زن بود و هم مرد.

۱۰ کشور جهان که قدبلندترین مردم جهان را دارند!

۱۰٫ لوگزامبورگ – ۱٫۷۹۹ متر

لوگزامبورگ با متوسط قد شهروندان هر دو جنس زن و مرد۱٫۷۹۹ متر در جایگاه دهم قرار دارد. ژن ها میتوانند در هر نقطه از زنگی دست داشته باشند. بدیهی است تغذیه و محیط زیست هم از دیگر عواملی هستند که ژن های رشدی را در خردسالی بکار می اندازد. تغذیه از شیر مادر برای نوزادان بسیار مفید است.

۹٫ اسلوونی – ۱٫۸۰۳ متر

در جایگاه نهم فهرست جای میگیرد، در منطقه دیناری آلپ قرار دارد و دارای مردمی با قدی بلندتر از متوسط شناخته می شوند.اگرچه میتوان عامل ژن و ژنتیک را مهم دانست اما رژیم غذایی مردم اسلوونی سرشار از گوشت و پروتئین است.

۸٫ چک – ۱٫۸۰۳۱ متر

ساکنان جمهوری چک با متوسط قد ۱٫۸۰۳۱ در میان بلندقد ترین مردم جهان هستند. برابری درآمدی هم یکی دیگر از نظریه های احتمالی برای بلندی قابل توجه قد مردم چک است.

۷٫ کرواسی – ۱٫۸۰۵ متر

متوسط قد شهروندان این کشور ۱٫۸۰۵ متر است. عامل ژنتیک و ژن های تعیین کننده قد هستند و قطعا نقش موثری را ایفا می کنند. چند ستاره ورزشی بلندقامت اهل این کشور و بویژه در منطقه دامالتیا هستند.

قدبلندترین مردم جهان

۶٫ آلمان – ۱٫۸۱ متر

زنان و مردان آلمان قدی برابر با ۱٫۸۱ متر دارند. رژیم غذایی آلمانی ها به طور معمول در سراسر جهان شناخته شده است، یک ضرب المثل آلمانی میگوید:” صبحانه را مثل یک پادشاه، ناهار را همانند یک پرنس و شام را همانند مستمندان بخور.” این ضرب المثل عادات غذایی آلمانی ها را نشان می دهد که رژیم غذایی آن ها پروتئین و قند و چربی زیادی دارد.

سیب زمینی و گندم از مهم ترین اجزای غذایی هستند که معمولا با نوع خاصی از گوشت و لبنیات نیز همراه است. اگرچه مصرف الکل و دوخانیات در آلمان بالاست اما نمیتوان این عامل را موجب رشد قد در این کشور لحاظ کرد!

۵٫ صربستان – ۱٫۸۲

در جایگاه پنجم صربستان با متوسط قد ۱٫۸۲ متر قرار دارد. ترکیب ژن های اسلاوی و مدیترانه ای منابع خوبی برای رشد بالا و طبیعی قد فراهم میکند. از دیگر عوامل تاثیرگذار نیز میتوان به ورزش و فعالیت افراد از کودکی تا بزرگسالی اشاره کرد. مردم صربستان همچنین صبحانه هایی غنی از لبنیات و پروتئین و گوشت مصرف می کنند.

۴٫ نروژ – ۱٫۸۲۴ متر

در گذشته، وایکینگ ها از بلندقامت ترین انسان ها بودند و امروز نروژی ها در آن جایگاه هستند. رژیم غذایی مردم نروژ سرشار از پروتئین و کالری های مفید است. این کشور را با کیفیت بالای زندگی و جامعه پویا شناخته می شود.

۳٫ دانمارک – ۱٫۸۲۶ متر

ژن ها و عوامل محیطی دو عامل مهم برای توضیح بلندی قد شهروندان این کشور است. مردم دانمارک بعنوان یکی از ثروتمندترین مردم اروپا شناخته می شوند، چراکه درآمد آن ها از بالاترین درآمد سرانه در جهان می باشد.دولت دانمارک با خدمات فوق العاده اجتماعی خود از مردم مراقبت می کند. اگرچه حرف نهایی در تنظیم و رشد قد را رژیم غذایی و ژنتیک تعیین می کند.

۲٫ مونته نگرو – ۱٫۸۳۲ متر

این کشور با آب و هوای عالی و هوای تازه کوه در آلپ های دیناری واقع شده است. کودکان در مونته نگرو تغذیه خوبی دارند، این مورد تاحدی قامت بلند آن ها را توجیه میکند. ارزش غذایی در این کشور بالا است و مطمئنا ستون غذایی غنی موجب رشد قد در مردم می شود.

۱٫ هلند – ۱٫۸۳۸ متر

به گفته سازمان جهانی بهداشت، کیفیت بالای زندگی و رژیم غذایی مناسب شامل محصولات لبنی و ماهی های آب های سرد و ممکن است کمک به افزایش قد در مردم هلند کرده باشد. جالب است بدانید که تمامی درگاه های ساختمان های دولتیی دارای سقفی بلند می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا