تلویزیونسریال خارجی

ماجرای اصلاح سکانس جنجالی خودکشی هانا بیکر در سریال ۱۳ دلیل برای اینکه

مجله اینترنتی کولاک: سکانس جنجالی خودکشی هانا بیکر در سریال ۱۳ دلیل برای اینکه در بسیاری از رسانه های دنیا و شبکه های اجتماعی سر و صدا به پا کرده. این سریال از مدتها قبل با واکنش منفی برخی از روانشناسان و متخصصین حوزه روان درمانی قرار گرفته است. به اعتقاد آنها درونمایه کلی داستان سریال جوانان را به خودکشی و افسردگی دعوت می کند. نقطه اوج اعتراضات هم سکانس خودکشی شخصیت هانا بیکر است.

اصلاح سکانس جنجالی خودکشی هانا بیکر در سریال ۱۳ دلیل برای اینکه
اصلاح سکانس جنجالی خودکشی هانا بیکر در سریال ۱۳ دلیل برای اینکه

 


بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال ۱۳ دلیل برای اینکه کی پخش می شود؟+داستان و بازیگران


در همین خصوص به تازگی شبکه نتفلیکس اعلام کرد که سکانس خودکشی بحث برانگیز و جنجالی شخصیت هانا بیکر در سریال ۱۳ Reasons Why پس از شکایت های فراوان صورت گرفته به نشان دادن خشونت و خونریزی زیاد، قرار است اصلاح شود.

به گفته نتفلیکس این سکانس حدودا ۳ دقیقه‌ای قرار است ویرایش شود و شاهد تغییراتی در این سکانس خواهیم بود. دو فصل پخش شده از سریال محبوب «۱۳ دلیل برای اینکه» تاکنون شاهد اعتراضات زیادی از سمت خانواده‌ها برای ترویج خودکشی در نوجوانان بوده است.

سریال «۱۳ دلیل برای اینکه» داستان یک دانش آموز دبیرستانی به نام کلَی جنسن و هم کلاسیش هانا بَیکر که اخیراً خودکشی کرده را روایت می کند. او قبل از خودکشی چندین نوار کاست ضبط کرده و در آن ها ۱۳ دلیل خود برای خودکشی را شرح می دهد.

هر یک از این نوارهای کاست برای یک نفر که به نحوی در خودکشی او مقصر بوده ضبط شده است و هر اپیزود از فصل اول سریال به این افراد و رابطه ی آن ها با هانا بیکر و خودکشی او می پردازد. نت فلیکس تمامی اپیزودهای این سریال را در تاریخ ۱۱ فروردین امسال منتشر کرد و از آن زمان تاکنون این فیلم روز به روز علاقمندان بیشتری پیدا کرده که در برخی موارد به دلایل نامناسبی بوده و به مناقشاتی در مورد داستان حساس این سریال منجر شده است.

بسیاری از متخصصین سلامت روانی، والدین نگران و معلمان بر این باورند که داستان سریال به تبلیغ خودکشی می پردازد و تماشای آن می تواند نوجوانانی که شرایطی مشابه با شخصیت هانا را تجربه کرده اند به سمت خودکشی سوق داده شوند.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا