چهره هاسلبریتی ایرانی

ماجرای حمایت پرویز پرستویی از بهرام بیضایی چه بود؟ + عکس

در این مطلب، درباره ماجرای حمایت پرویز پرستویی از بهرام بیضایی و همچنین دلخوری وی از همکاران خود توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. پرویز پرستویی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از بهرام بیضایی ، نویسنده و کارگردان با وی درد و دلی کوتاه داشته است و دلخوری خود را از دوستان و همکاران خود بیان کرده است! در ادامه پست پرویز پرستویی را خواهیم دید:

حمایت پرویز پرستویی از بهرام بیضایی

پرویز پرستویی در پست اینستاگرام خود چنین نوشته است:

” این جمله استاد را باید قاب طلا گرفت! واقعا،اگه میتوانستیم بخل و کینه و حسادت و زیاده خواهی و خودشیفتگی وتنگ نظری را از خودمان دور کنیم خیلی اتفاق های خوبی در مسیرزندگیمان می افتاد. چرا نمی توانیم از موفقیت دیگران خوشحال شویم؟ چرا همه چیزهای خوب را فقط برای خودمان میخواهیم؟ چرا همدیگر را دوست نداریم؟ و هزاران چراهای دیگر…

استاد بزرگوار کاش بودید و با آثارتان لذت میبردیم و یاد میگرفتیم. در آن غروبی که در آمریکا افتخار دیدارتون و داشتم ،پرسیدم چرا در ایران نماندید و کار کنید ،واقعا جایتان خالی است. در جواب فرمودید: کی ضمانت میده که من بیام و کار کنم ؟ کی از من حمایت میکنه؟

فقط سکوت کردم و سکوت. وقتی از هم جدا شدیم ،رفتنتان را از پشت که در میان جمعیت گم شدید با بغض تماشاکردم و با خودم گفتم کاش این جماعت می فهمیدند ،چه کسی از کنارشان رد می شود ، متاسفانه ما که نفهمیدیم … “

بهرام بیضایی از فیلم‌سازان صاحب‌ سبک و معتبر و از نویسندگان و اندیشمندان برجسته ی نمایش و ادبیات نوین فارسی به‌ شمار می‌ رود! بعضی از نمایشنامه‌ های وی به زبان های انگلیسی و عربی و فرانسوی و اسپانیایی و آلمانی و ترکی و زبان‌ های دیگری ترجمه شده است و در آسیا و اروپا و آمریکای شمالی چاپ و اجرا شده‌ است.

ده فیلم بلند و چهار فیلم کوتاه و کمابیش هفتاد کتاب و نمایش‌ هایی بر صحنه‌ های شهرهای مختلف ایران و گاه غیر از ایران از سال ۱۳۴۱ شمسی به بعد کارنامه ی هنری بهرام بیضایی را تشکیل می‌ دهد!

در سال ۲۰۱۱ میلادی جایزه بیتا و در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز جایزه میراث فرهنگ در همین دانشگاه به او اهدا شد؛ و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز جایزه سینا را در دانشگاه هاروارد دریافت کرد. بنیاد سینمای جهان نخستین فیلم بلند بهرام بیضایی را که ” رگبار ” نام داشت، ترمیم کرد و در سال ۱۳۹۲ شمسی به نمایش درآورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا