اجتماعیاخبار داغ

مجازات قوه قضاییه برای پدر رومینا اشرفی چیست؟ + توضیحات سخنگوی قوه قضاییه

به گزارش پایگاه خبری کولاک نیوز ، توضیحاتی درباره مجازات قوه قضاییه برای پدر رومینا اشرفی در این مطلب خواهیم داشت! با ما همراه باشید. امروز ۲۰ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضاییه درباره مجازات پدر رومینا اشرفی دختر ۱۴ ساله تالشی توضیحاتی داد.

غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضاییه در بیست و هفتمین نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به قتل رومینا اشرفی در روزهای اخیر انتقاداتی نسبت به بحث مجازات پدر وی مطرح شده است! به نظر شما به عنوان سخنگوی قوه قضاییه، قانون مجازات در این زمینه نیاز به اصلاح دارد؟

گفت: ” قتل رومینا اشرفی و هر نوع قتل نفس دیگر از منظر قوانین جزایی در زمره جنایات و مستوجب مجازات سنگین است که نوع قتل فرق ندارد چه خودکشی و چه برادر کشی و همسرکشی و فرزندکشی و پدرکشی و مادرکشی و هر نوع قتلی باشد را ما جنایت می دانیم و معتقدیم با کسانی که مرتکب جنایات می شوند، باید قاطعانه و عبرت آموز برخوردکرد. در این پرونده اینگونه اقدام خواهد شد.

برخی در این جا داعیه مهربان تر از مادر نشوند. کسانی که در داخل کشور یادمان نرفته مخالف قصاص بودند و علیه لایحه قصاص راهپیمایی می کردند و مقاله می نوشتند داعیه مهربان تر از مادر نشوند. قوه قضاییه قاطع و عبرت آموز برخورد می کند.

اگر قانون تشدید شود مجازات فعلی عمل می کنیم، کما اینکه قوه در لایحه صیانت و کرامت و حفظ حرمت بانوان در بخش مربوط به جنایت مربوط به قتل عمدی بانوان اگر به هر دلیلی منتهی به قصاص نشود پیشنهاد تشدید مجازات داده و مجازات در لایحه پیش بینی شده است و نسبت به مجازات در قانون فعلی ما شدیدتر است. باز هم قانون گداری با نمایندگان است؛ چه در قالب همین لایحه‌ای که بعداز گذشت ۹ ماه از زمانی که آن رابه دولت دادیم آن را به مجلس تقدیم کنند و چنانچه مجلس در همین لایحه ‌ای که به مجلس می رود وچه در اصلاح قوانین حتما ضوابط قانونی لحاظ می شود و در قتل‌ های فجیع و انتخاب مجازات حتما مجازات اشد اعمال می ‌شود.

ما به پرونده‌ها رسیدگی می ‌کنیم و حکم می ‌دهیم. بخشی از مجازات به عهده اولیای دم است البته ما توصیه به عفو و گذشت داریم و کما اینکه با احکام قصاصی که صادر و به مرحله اجرا رسیده بود در سال گذشته با وساطت بخش‌های مربوطه بیش از ۳۸۰ حکم قصاص با رضایت اولیای دم منتفی شد و از لحاظ جنبه عمومی جرم مجازات شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا