سینماسینمای‌جهان

معرفی بازیگران و داستان فیلم پرندگان شکاری Birds of Prey + نقد و بررسی

در این مطلب به معرفی بازیگران و داستان فیلم پرندگان شکاری Birds of Prey پرداخته ایم. بیشتر عوامل سازنده این فیلم را زنان تشکیل می دهند. کمپانی برادران وارنر کتی یان (Cathy Yan)، کارگردان زن آمریکایی-چینی را برای کارگردانی فیلم Birds of Prey انتخاب کرده است. او قبلا خبرنگار وال استریت ژورنال بود و با ساخت فیلم Dead Pigs و دریافت جایزه برای آن در فستیوال فیلم ساندنس توانسته نظر برادران وارنر را به خود جلب کند. فیلمنامه این پروژه توسط کریستینا هادسون نوشته شده است که فیلمنامه فیلم Bumblebee را هم در کارنامه خود دارد. هادسون قرار است فیلم‌نامه فیلم Batgirl که در آینده ساخته می‌شود را هم بنویسد. جالب است بدانید خود مارگو رابی، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم پرندگان شکاری هم هست.

بازیگران و داستان فیلم پرندگان شکاری
بازیگران و داستان فیلم پرندگان شکاری

مارگو رابی، بازیگر استرالیایی “پرندگان شکاری” در مصاحبه با خبرنگاران _ در شب افتتاحیه این فیلم_ وعده داد که این فیلم اکشن با شخصیت‌های زن پرشمار می‌تواند آغازگر مجموعه‌ی جدیدی از عناوین ابرقهرمانی باشد. او در فیلم نقش “هارلی کوئین” را بازی می‌کند.

رابی ۲۹ ساله که امسال نامزد دریافت بفتا و اسکار است، تهیه‌کنندگی این فیلم را برای استودیوی برادران وارنر و دی‌سی عهده‌دار شده. او در پاسخ به این پرسش که آیا “پرندگان شکاری” اولین پروژه‌ی سینمایی شخصیت “هارلی کوئین” و دیگر شخصیت‌های زن با بازی “ماری الیزابت وینستد” و “جورنی اسمالت-بل” است یا نه می‌گوید: “البته من آرزو می‌کنم که در فیلم‌های بسیاری در دنیای دی‌سی نقش داشته باشم، اما نه، هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده.” او اضافه می‌کند: “عاشق بازیگری و تهیه‌کنندگی‌ام و در این پروژه همزمان این دو کار را انجام داده‌ام. بدون اینکه مشکلی ایجاد شود پیش رفتیم زیرا با افراد فوق‌العاده‌ای همکاری می‌کردم.”

“هوای-ترن بوی” منتقد “اسلش‌فیلم” در واکنش به دیدن فیلم نوشته است: “”پرندگان شکاری” پرسروصداست. فیلمی زیبا، عجیب‌وغریب و به شدت سرگرم‌کننده که وقتی به بازیگرانش به خصوص “مارگو رابی” مجنون مجال می‌دهد بهترین لحظاتش رقم می‌خورد. در میانه‌ی راه اندکی آرام می‌گیرد اما تماشایش کاملاً سرگرم می‌کند.”

فیلم پرندگان شکاری Birds of Prey
فیلم پرندگان شکاری Birds of Prey

“برندن دیویس” نویسنده‌ی “کامیک‌بوک” می‌گوید: “”پرندگان شکاری” پر از خشونت و لذت است. “پرندگان” به‌شدت سرگرم‌کننده و نسبت به هم متمایز‌ند. “یوان مک‌گرگور” به‌شدت شرور و اغلب مضحک است.”

“مالوری یو” تهیه‌کننده و تدوین‌گر می‌نویسد: “”پرندگان شکاری” به شکلی نشاط‌بخش خشمگینانه است. هارلی، هانترس، قناری، رنی، کس – به دلایل منطقی خشمگین‌اند، و غضب خود را به طرف مختلف بروز می‌دهند.”

“یولاندا ماچادو” نویسنده‌ی پاپ از بازیگران فیلم و عوامل پشت صحنه ستایش کرده و می‌گوید: “فیلمنامه‌ی “کریستینا هادسون” سرزنده، سرگرم‌کننده، و همان‌چیزی است که از دنیای سینمایی دی‌سی انتظار داشتم. “کتی یان” کارگردان فیلم دنیایی خلق کرده که مشتاقانه برای دیدن دوباره‌اش انتظار می‌کشم. اگر سازندگان از حالا به بعد کار را به زنان نسپارند عقل‌شان را از دست داده‌اند.”

اسامی بازیگران و نقش ها

مارگو رابی (Margot Robbie) همانند قبل قرار است بازیگر نقش هارلی کویین باشد. او این نقش را در فیلم آینده Suicide Squad هم ایفا خواهد کرد که قرار است یک ریبوت باشد. مری الیزابت وینستد (Mary Elizabeth Winstead) قرار است نقش هانترس (Huntress) و جورنی اسمولت بل (Jurnee Smollett-Bell) نقش بلک کاناری (Black Canary) را ایفا کنند. در کنار این سه بازیگر شاهد نقش آفرینی الا جی باسکو (Ella Jay Basco) در نقش کاساندرا کین (Cassandra Cain) و روزی پرز (Rosie Perez) در نقش رنی مونتویا (Renee Montoya) هستیم.

نقش منفی فیلم هارلی کویین را هم قرار است ایوان مک گرگور (Ewan McGregor) با بازی در نقش «بلک ماسک» ایفا کند. در کنار او هم شاهد ویکتور زز، یک قاتل زنجیره‌ای با بازی کریس مسینا (Chris Messina) هستیم که به ازای هر یک از قربانیانش، با چاقو یک خط به بدن خود می‌اندازد. سایر بازیگران فیلم عبارتند از الی وانگ (Ali Wong)، رابرت کاترینی (Robert Catrini)، استیون ویلیامز (Steven Williams) و درک ویلسون (Derek Wilson)

داستان فیلم

هارلی کویین با نام کامل هارلین فرانسیس کویینزل (Harleen Frances Quinzel) یک شخصیت خیالی و یک شرور بزرگ در کتاب‌های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط دی سی کامیکس است که اغلب با شخصیت ابرقهرمان بتمن ارتباط دارد. شخصیت هارلی کوئین توسط پائول دینی و بروس تیم خلق شده که برای اولین بار در «بتمن» (سپتامبر ۱۹۹۲) حضور پیدا کرد. هارلین کوئین سابقاً به کار روان‌شناسی در تیمارستان آرکهام واقع در گاتهام سیتی می‌پرداخت. یکی از بیماران او فردی به نام جوکر بود که تمام اسرار خود را برای او بازگو کرد و در نهایت هارلین شیفته این دلقک جنایت کار شد. هارلین کوئین دستیار جوکر شد و به او در فرار کردن از تیمارستان آرکهام کمک کرد.


برای دیدن مطالب مرتبط به لینک فیلم جدید خارجی و باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ مراجعه کنید

 Birds of Prey
Birds of Prey

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا