سینماسینمای‌جهان

معرفی بهترین آثار تام هاردی + اسامی بهترین فیلم ها و سریال ها با بازی تام هاردی

معرفی بهترین آثار تام هاردی شامل فیلم ها و سریال های منتخب با بازی این بازیگر مشهور و توانای هالیوود در این مطلب. ادوارد توماس تام هاردی Tom hardy تنها فرزند انی و ادوارد هاردی، در هَمِراِسمیت لندن و در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ به دنیا آمد. مادرش انی نقاش و پدرش ادوارد نویسندهٔ رمان بود. هاردی در سپتامبر ۱۹۹۸ وارد مرکز درام لندن شد. اولین موفقیت رسمی او به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد یعنی وقتی در یک مسابقه تلویزیونی به‌عنوان سوپر مدل برتر انتخاب شد. سال بعد توانست نقشی در سریال جوخه برادران به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بدست آورد. اولین حضور هاردی در سینما با فیلم سقوط شاهین سیاه به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۱ رقم خورد.

معرفی بهترین آثار تام هاردی
معرفی بهترین آثار تام هاردی

البته تمام فیلم ها و سریال های تام هاردی نمرات خوبی از منتقدین و جامعه سینما کسب نکرده‌اند، ولی این موضوع باعث نمی‌شود که توانایی و هنر این بازیگر جذاب و کاربلد را زیر سوال ببریم. در این مطلب قصد داریم تمام فیلم های تام هاردی را معرفی کرده و خلاصه‌ای از داستان هرکدام را برایتان شرح دهیم. علاوه بر این تمام سریال های تام هاردی را به طور مختصر بررسی کرده و نظرات منتقدین درباره آن‌ها را نیز بیان خواهیم‌ کرد. به طور حتم معرفی بهترین آثار تام هاردی طرفداران او را راضی خواهد کرد.

بهترین فیلم های تام هاردی

فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد
فیلم سینمایی ونوم
فیلم بی قانون
فیلم سینمایی کودک ۴۴
فیلم تلقین (Inception)
فیلم سینمایی مکس دیوانه: جاده خشم
فیلم مبارز
فیلم سینمایی دانکرک
فیلم بازگشته

بهترین سریال های تام هاردی

سریال پیکی بلایندرز
سریال تابو
سریال تصاحب (The Take)

معرفی بهترین فیلم ها

تام هاردی سابقه همکاری با بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، کریستین بیل، شارلیز ترون و کیلین مورفی را در کارنامه خود دارد. او با بازی در نقش Bane به عنوان دشمن بتمن در فیلم شوالیه تاریکی بر‌می‌خیزد پس از شخصیت جوکر، به یکی از بهترین کاراکتر‌های منفی خلق شده توسط کریستوفر نولان تبدیل شد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین فیلم های تام هاردی خواهیم پرداخت.

شوالیه تاریکی بر می خیزد

پس از موفقیت نولان در فیلم شوالیه تاریکی و محبوبیت شخصیت منفی و پیچیده جوکر، این‌بار کاراکتر بین (Bane) با نقش‌آفرینی تام هاردی تماشاگران زیادی را به سینما کشاند. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد با کارگردانی کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۲ میلادی در سینماهای جهان اکران شد و توانست با جلب نظر مثبت منتقدان عنوان بیست‌ونهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل هم این عنوان در بین بهترین فیلم های تام هاردی قرار گرفته است.

بازیگران دیگری همچون کریستین بیل، مایکل کین، گری اولدمن، جوزف گوردن لویت، مورگان فریمن، آنا هتوی در کنار تام هاردی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان این فیلم در اصل ادامه فیلم شوالیه تاریکی است؛ پس از شکست جوکر توسط بتمن حالا شهر گاتهام توسط یک آدمکش حرفه‌ای به نام بین تصرف می‌شود که در واقع یکی از سربازان فراری انجمن سایه‌ها به سرکردگی راس الغول است. تام هاردی با یک ماسک بسیار مرموز نقش بین را بازی می‌کند و بتمن را تا سرحد مرگ شکنجه می‌کند.

علی‌رغم اینکه چهره تام هاردی در طول این فیلم با یک ماسک پوشیده شده‌ است، اما ارتباط خاصی با بیینده برقرار می‌کند. کریستوفر نولان اذعان کرده که دلیل استفاده از ماسک این بوده که تام هاردی توانایی خاصی در نقش‌آفرینی با چشمان خود دارد. فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد بهترین فیلم تام هاردی محسوب می‌‌شود که نمره خوب ۸٫۴ را در IMDb کسب کرده‌ است. علاوه بر این وبسایت متاکریتیک براساس نظر ۴۵ منتقد معروف سینمایی، نمره ۷۸ را به این فیلم داد.

ونوم

ونوم به کارگردانی روبن فلیشر یکی از فیلم‌های پرفروش سال ۲۰۱۸ میلادی و از بهترین فیلم های تام هاردی است. تام هاردی در این فیلم با بازیگرانی همچون میشل ویلیامز، ریز احمد، اسکات هیز و رید اسکات همکاری کرده‌ است. شخصیت ونوم بر پایه کمیک‌های مارول ساخته شده است و داستان یک هیولای بدطینت فرازمینی را روایت می‌کند که در آخر تصمیم به محافظت از کره زمین در برابر موجودات بیگانه می‌گیرد.

این فیلم با عکس‌العمل‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبرو شد؛ به‌گونه‌ای که نمره ۶٫۷ را از IMDb دریافت کرد. اما به فروش مطلوب ۸۵۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و بازی تام هاردی در آن مورد تحسین و تمجید منتقدین قرار گرفت.

 بی قانون

فیلم بی قانون (Lawless) به کارگردانی جان هیلکات در ژانر جنایی، داستان باند خلافکاری متشکل از چند برادر را روایت می‌کند که سال‌ها از راه قاچاق اعتبار بسیاری برای خود کسب کرده‌اند؛ اما کلانتر جدید شهر به کمک دیگر نهاد‌های حکومتی سعی در فروپاشی این باند دارد.

تام هاردی در این فیلم با بازی در نقش فارست در کنار بازیگران دیگری نظیر شایا لابوف، گری اولدمن، میا واشیکوفسکا و جیسون کلارک حضور دارد. فیلم بی‌قانون جزو بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود و امتیاز ۷٫۳ را از IMDb دریافت کرده‌ است.

کودک ۴۴

فیلم دیگر تام هاردی کودک ۴۴ (Child 44) است که با ژانری دلهره‌آور در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم با کارگردانی دنیل اسپینوزا توسط کمپانی لیون گیت در سینماهای جهان به نمایش گذاشته شد. تام هاردی در این فیلم با گری اولدمن، وینسنت کسل، نومی راپاس و یوئل کینامن همکاری کرده است.

این فیلم براساس کتاب کودک ۴۴، اولین مجموعه از سه‌گانه تام راب اسمیت نویسنده بریتانیایی است؛ «کودک ۴۴» جوایز بسیاری دریافت کرد و به یکی از پروفروش‌ترین آثار سال ۲۰۰۸ تبدیل شد.

داستان این فیلم درباره سرباز مخفی به نام لئو دمیدوف با بازی تام هاردی است که در فضای فوق‌العاده امنیتی شوروی سابق درگیر شناسایی یک قاتل سریالی کودکان می‌شود. لئو دمیدوف در این راه رتبه نظامی و اموال خود را از دست می‌دهد، ولی متوجه می‌شود که این قاتل تاکنون ۴۳ کودک را به کام مرگ کشانده‌ است. با این حال حکومت کمونیستی شوروی با شعار اینکه در حکومت ما قتل و وحشی‌گری جایی ندارد، از فاش کردن این موضوع سرباز می‌زند و اجازه تحقیق و خبررسانی درباره این قتل‌ها را به پلیس نمی‌دهد.

بازی بسیار خوب تام هاردی در فیلم کودک ۴۴ بی‌نظیر است، اما به طور کل این فیلم با فروش خوبی روبرو نشد و از IMDb نمره متوسط ۶٫۵ را گرفت که به عنوان یکی از ضعیف‌ترین فیلم های تام هاردی به شمار می‌رود.

تلقین (Inception)

تلقین را می‌توان از بهترین فیلم های تام هاردی دانست. کریستوفر نولان کارگردان این فیلم به گفته خود ۱۰ سال بر روی فیلم‌نامه این اثر وقت گذاشته‌ است که ثمره آن دریافت ۴ جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه برای این اثر بود.

تام هاردی در این فیلم در نقش ایمز یکی از اعضای باندی خلافکار است که در جعل هویت تخصص دارد. او با بازیگران بزرگی نظیر لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، مایکل کین و کیلین مورفی در این فیلم همکاری می‌کند.

داستان فیلم درباره دام کاب (لئوناردو دی‌کاپریو) است که به عنوان یک دزد حرفه‌ای همراه با تیم متخصص خود اسرار درون ذهن افراد را به هنگام خواب دزدیده و به سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی می‌فروشد؛ اما داستان از آنجا مهیج می‌شود که یک شخص پیشنهادی دور از ذهن به این باند خلافکار می‌دهد تا بجای سرقت اسرار سعی کنند فکری را در ذهن ناخودآگاه رابرت فیشر (کیلین مورفی) کار بگذارند.

فیلم تلقین نظر مثبت منتقدین و اهل رسانه را به خود جلب کرد و توانست در سال ۲۰۱۰ حدود ۸۳۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. تلقین به عنوان یکی از بهترین فیلم های تام هاردی توانسته نمره خوب ۷٫۸ را از سایت IMDb دریافت کند.

مکس دیوانه: جاده خشم

چهارمین قسمت از سری فیلم های مَد مَکس (Mad Max) به نام مکس دیوانه: جاده خشم، یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی جرج میلر توسط کمپانی وارنر برادرز در سال ۲۰۱۵ بر روی پرده سینماهای جهان رفت.

در سری قبلی فیلم‌ مکس دیوانه مل گیبسون نقش مکس را بازی می‌کرد، اما در این فیلم تام هاردی به عنوان بازیگر کاراکتر مکس روکاتانسکی انتخاب شد. علاوه بر این بازیگران دیگری همچون شارلیز ترون، نیکولاس هولت، رزی هانینگتون وایتلی، رالی کیئو، ابی لی کرشاو و کروتنی ایتون در کنار تام هاردی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در زمان پسارستاخیز جهان اتفاق می‌افتد؛ مکس روکاتانسکی ( تام هاردی) که همسر خود را در این وضعیت هرج و مرج جهانی از دست داده به فیورسا (شارلیز ترون) می‌پیوندد تا دنیا را از این وضعیت اسفناک نجات دهند.

صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریزهای جاده‌ای در این فیلم به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده‌اند؛ به گونه‌ای که منتقدان فیلم مد مکس را به عنوان یکی از بهترین آثار اکشن قلمداد می‌کنند. فیلم مکس دیوانه: خشم جاده نمره بسیار خوب ۸٫۱ را از IMDb دریافت کرده است. این فیلم همچنین موفق به دریافت جوایز اسکار در بخش‌های بهترین تدوین صدا، بهترین صداگذاری، بهترین طراحی صحنه، بهترین تدوین، بهترین گریم و طراحی لباس شده‌ است.

مبارز

فیلم مبارز با ژانر درام و رزمی در سال ۲۰۱۱ به کارگردانی کوین اکونر اکران شد. این فیلم از سوی اهل سینما بسیار تحسین‌بر‌انگیز قلمداد شده و اکنون جزو ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ در سایت IMDb به شمار می‌رود. در این فیلم تام هاردی بوکسور حرفه‌ای به نام تامی است که پیش‌تر عضو نیروی دریایی آمریکا بوده و پس از سال‌ها به خانه بازمی‌‍گردد. تامی از پدر خود که قبلاً مربی بوکس بوده و به تازگی از بند اعتیاد به الکل رها شده است در‌خواست می‌کند تا او را برای شرکت در مسابقات رزمی تمرین دهد.

برادر تامی (جوئل اجرتون) نیز که اصلاً رابطه خوبی با او ندارد برای پرداخت بدهی‌های خود به بانک قصد دارد تا در تورنومنت مسابقات رزمی شرکت کند. در آخر این دو برادر در فینال مسابقات با یکدیگر روبرو می‌شوند.

فیلم مبارز به نوعی یکی از بهترین فیلم های تام هاردی محسوب می‌شود که باعث شد هنر بازیگری او هرچه‌ بیشتر به اهالی سینما نشان داده شود. این فیلم به دلیل اینکه در کنار صحنه‌های رزمی و اکشن، بر روی روابط عاطفی اعضای یک خانواده تمرکز کرده است مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و موفق به دریافت نمره بسیار خوب ۸٫۲ از سوی سایت IMDb شده است.

دانکرک

فیلم سینمایی دانکرک براساس داستانی واقعی درباره محاصره سرباز‌های بریتانیایی، فرانسوی و بلژیکی توسط ارتش آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان یکی دیگر از آثار خارق‌العاده و از بهترین فیلم های تام هاردی در کارنامه هنری او به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۷ اکران شد.

داستان این فیلم روایت یک واقعه تاریخی در خلال جنگی جهانی دوم است که در آن ۸۰۰ قایق غیر‌نظامی، جان ۳۳۵ هزار نیروی ارتش متحدین را از منطقه دانکرک کشور فرانسه که تحت سیطره آلمان نازی شده بود نجات دادند.

تام هاردی در این فیلم در کنار بازیگرانی نظیر فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز و کیلین مورفی به نقش آفرینی پرداخته است. او در نقش فریر به عنوان خلبان ارتش نیروی بریتانیا در فیلم حضور دارد که بار دیگر با چشمان خود احساسات و دلهره را به تماشاچی القا می‌کند. فیلم دانکرک بهترین فیلم تام هاردی و تحسین‌شده‌ترین فیلم سینمایی کریستوفر نولان است؛ به گونه‌ای که توانسته امتیاز خوب ۷٫۹ را از سایت IMDb دریافت کند.

بازگشته

پس از فیلم تلقین، بازگشته (The Revenant) دومین تجربه همبازی شدن تام هاردی با لئوناردو دی‌کاپریو به شمار می‌رود. فیلم بازگشته به کارگردانی الخاندرو گونزالس اینیاریتو در سال ۲۰۱۵ در سینما‌های ایالات متحده امریکا اکران شد.

داستان این فیلم درباره یک گروه از شکارچیان است که با سرخپوست‌ها درگیر شده، اما ۱۰ نفر از آن‌ها موفق به فرار می‌شوند. هیو گلس (لئوناردو دیکاپریو) در این تعقیب و گریز توسط یک خرس گریزلی مجروح شده و فیتز جرالد (تام هاردی) سعی می‌کند او را به طور مخفیانه به قتل برساند، اما در نهایت پسر هیو گلس سر می‌رسد و فیتزجرالد مجبور می‌شود که او را جلوی چشمان پدر به قتل برساند. در نهایت فیتزجرالد مابقی بازماندگان را مجاب می‌کند تا هیو گلس را در جنگل رها کرده و به دهکده برگردند. هیو گلس اما در آن شرایط زنده می‌ماند و برای گرفتن انتقام از فیتزجرالد بازمی‌گردد.

فیلم بازگشته یکی از بهترین فیلم های تام هاردی در زمینه کسب جوایز به شمار می‌رود که رکورد‌دار بیش‌ترین تعداد نامزدی در ۱۲ بخش جوایز اسکار است و تام هاردی نیز برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نامزد شد که در آخر موفق به دریافت آن نشد. علاوه بر این بازگشته توانست امتیاز بسیار خوب ۸ را از سایت IMDb دریافت کند.

معرفی بهترین آثار تام هاردی

معرفی بهترین آثار تام هاردی + جزئیات
معرفی بهترین آثار تام هاردی + جزئیات

معرفی بهترین سریال ها

شاید برای شما هم سریال های تام هاردی جذاب باشند. عجیب نیست؛ چراکه تمام سریال های تام هاردی به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده‌اند. برای مثال پیکی بلایندرز یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های جهان محسوب می‌شود. تام هاردی در سریال‌های تلویزیونی با بازیگرانی نظیر کلین مورفی، اونا چاپلین و مایکل کلی همکاری داشته است. در ادامه این مطلب بهترین سریال های تام هاردی را معرفی خواهیم‌ کرد.

پیکی بلایندرز

پیکی بلایندرز از بهترین سریال های تام هاردی به شمار می‌رود و محبوبیت بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کرده است. پیکی بلایندرز به کارگردانی استیون نایت از طریق شبکه بی‌بی‌سی۲ پخش می‌شود و تاکنون ۷ فصل از آن منتشر شده‌ است. از بازیگران سرشناس این سریال می‌توان به کیلین مورفی، تام هاردی، آنابل والیس، سوفی راندل، آدرین برودی و شارلوت رایلی اشاره کرد.

داستان پیکی بلایندرز، بهترین سریال تام هاردی و مورفی، در حقیقت درباره باند خلافکاری به رهبری تام شلبی (کیلین مورفی) در شهر بیرمنگام انگلستان است که از یک طرف با پلیس درگیر بوده و از طرف دیگر گروه‌های شرور درصدد نابودی آن‌ها هستند. تام هاردی در فصل دوم این سریال در نقش آلفی سولومون با کاراکتری خشن به عنوان سرگروه یک باند یهودی تبار به ایفای نقش پرداخته‌ است. سریال پیکی بلایندرز تا به اینجای کار نمره بسیار خوب ۸٫۸ را از سایت IMDb دریافت کرده و جایزه مجموعه درام تلویزیونی بفتا را نیز از آن خود کرده است.

تابو

یکی از موفق‌ترین سریال های تام هاردی تابو نام دارد؛ چونکه علاوه بر هنرمندی در نقش اول، هاردی به عنوان کارگردان و نویسنده نیز در این مجموعه همکاری کرده است. سریال تابو مشترکاً توسط استیون نایت و تام هاردی در سال ۲۰۱۷ کارگردانی شده و تاکنون یک فصل از آن توسط شبکه‌های بی‌بی‌سی و اف‌ایکس منتشر شده است.

از بازیگران دیگر این سریال می‌توان به اونا چاپلین، دیوید هایمن، میایکل کیلی، جاناتان پرایس، جسی باکلی و ادوارد هاگ اشاره کرد. داستان این سریال درباره یک تاجر به نام جیمز دلینی با بازی تام هاردی است که با مقدار زیادی الماس به انگلستان بازمی‌گردد تا شرکت خانوادگی خود را احیا کند، اما با اینکار با دولت بریتانیا و کمپانی هند شرقی وارد جنگ سختی می‌شود.

فصل اول سریال تابو موفق به دریافت امتیاز بسیار خوب ۸٫۵ از سایت IMDb شده است. علاوه بر این فصل دوم هم اکنون در حال فیلم‌برداری است و تام هاردی درباره ادامه پخش سریال می‌گوید: این خبر بسیار فوق‌العاده‌ای است. ما بسیار سپاس‌گزار و هیجان‌زده‌ایم که رابطه ما با دو شبکه بی‌بی‌سی و اف‌ایکس برای ساخت این سریال درام تاریخی بریتانیایی، ادامه پیدا خواهد‌کرد.

تصاحب (The Take)

سریال قدیمی تام هاردی به نام The Take، به کارگردانی نیل بیسواس در سال ۲۰۰۹ از شبکه اسکای وان پخش شد. داستان این سریال درباره یک خلافکار حرفه‌ای به نام فردی جکسون با بازی تام هاردی است که مدتی را در زندان سپری کرده و پس از آزاد شدن با کمک رابط‌های خود در زندان دوباره به کار خلاف روی می‌آورد.

از بازیگران این سریال می‌توان به تام هاردی، شان ایوانس، کرستون وایرینگ، شارلوت ریلی، مارگو لستر و برایان کاکس اشاره کرد. این سریال در سال ۲۰۱۰ جایزه IFTA برای بخش بهترین گریم را از آن خود کرد و موفق شد نمره متوسط ۷٫۷ را از سایت IMDb کسب کند.

معرفی بهترین آثار تام هاردی


همچنین بخوانید:

⇐ برای دیدن مطالب بیشتر به لینک های: باکس آفیس هفتگی ۲۰۲۰ و فیلم جدید خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا