سینماسینمای‌ایران

معرفی فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان+داستان و بازیگران

در این مطلب به معرفی فیلم درخت گردو پرداخته ایم. فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساخته می شود. این پنجمین فیلم کارگردان جوان و مستعد سینمای ایران خواهد بود. براساس اعلام شورای پروانه ساخت، فیلمنامه فیلم سینمایی “درخت گردو” به نویسندگی “ابراهیم امینی” و کارگردانی “محمدحسین مهدویان” توانست پروانه ساخت خود را دریافت کرد. در این فیلم مهران مدیری، پیمان معادی و مینا سادانی نقش های اصلی را ایفا می کنند.

معرفی فیلم درخت گردو
معرفی فیلم درخت گردو

داستان فیلم درخت گردو با الهام از ماجرایی واقعی، در خلال بمباران شیمیایی شهر سردشت شکل گرفته‌است. این فیلم در جشنواره فیلم فجر در رشته های زیادی نامزد دریافت سیمرغ شد.

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم “ماجرای نیمروز” که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، سال پیش دومین نسخه از این اثر سینمایی را به جشنواره فجر رساند.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

محمدحسین مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز کسب کرد به سراغ فیلمنامه لاتاری رفت. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفت و توانست بار دیگر در ماجرای نیمروز تجربه موفقیت آمیز خود را تکرار کند، هرچند این فیلم همچون نسخه اول اثر مورد اقبال رسانه ها قرار نگرفت.


همچنین بخوانید:

خاطره جالب مهران مدیری از حضور در جنگ و بمباران سردشت

نقد فیلم درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان

گریم دیدنی و جالب مهران مدیری در فیلم درخت گردو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا