سینماسینمای‌جهان

معرفی فیلم عقیده Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان + داستان، بازیگران و زمان اکران

معرفی فیلم عقیده Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان به همراه داستان، بازیگران و زمان اکران این فیلم همچنین نکات خواندنی فیلم عقیده در این مطلب. فیلم عقیده Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان جدیدترین اثر این کارگردان مولف دنیای سینماست. این فیلم پرخرج‌ترین اثر اورجینال در کارنامه‌ی خالق «تلقین» (Inception) است؛ دومین اثر از کارنامه‌ی نولان با بودجه‌ای بالاتر از ۲۰۰ میلیون دلار.

اکشن حماسی جدید کارگردان فیلم‌هایی همچون «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) و سه‌گانه‌ی «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) که جان دیوید واشینگتن، الیزابت دبیکی و رابرت پتینسون را در جایگاه نقش‌آفرین‌های اصلی خواهد داشت، حالا وارد فاز آغاز فیلم‌برداری در کشور استونی شده است. یکی از هفت کشوری که Tenet در نقاط گوناگون‌شان مراحل فیلم‌برداری خود را پیش می‌برد و دولت آن نیز به‌شدت از این ماجرا، رضایت دارد. Tenet از همان اولین اخبار غیررسمی، بیشتر ار هر چیز به‌عنوان بلاک‌باستر اکشنی معرفی می‌شد که لیاقت دریاقت صفات عظیم و خلاقانه را خواهد داشت.

ولی با این‌حال، کمتر کسی فکر می‌کرد که ساخته‌ی مورد بحث، با بودجه‌ای ۲۲۵ میلیون دلاری خلق شود. عددی که آن را بعد از The Dark Knight Rises با بودجه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری‌اش، در مقام دومین فیلم پرخرج نولان و پرهزینه‌ترین اثر اورجینال او جای می‌دهد. این نکته آن‌جایی جالب‌تر از قبل به نظر می‌رسد که بدانید هر سه فیلم The Dark Knight ،Inception و Interstellar با بودجه‌ای مابین ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند و Dunkirk هم در پرونده‌ی خود، خرجی بالاتر از صد میلیون دلار را یدک نمی‌کشد.

معرفی فیلم عقیده Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان
معرفی فیلم عقیده Tenet به کارگردانی کریستوفر نولان

اکثر رسانه‌ها نیز اعتقاد دارند داده شدن بودجه‌ای بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار به فیلمی کاملا جدید و غیراقتباسی، حرکتی باورنکردنی از سوی یک استودیوی هالیوودی است و تنها و تنها موفقیت‌های پیاپی نولان در ارائه‌ی آثاری پرفروش و در عین حال تحسین‌شده توسط مخاطبان و منتقدان، توانسته‌اند شرکت برادران وارنر (Warner Bros) را راضی به انجام این کار کنند.

همچنین به نظر می‌رسد که از بودجه‌ی ۲۲۵ میلیون دلاری اثر، مبلغی نزدیک به ۱۸.۵ میلیون دلار به بخش‌های گوناگونی از صنعت فیلم‌سازی کشور استونی تزریق می‌شود. دولت استونی هم‌اکنون به‌صورت رسمی، خبر تعطیلی ۲۴ساعته‌ی برخی از مسیرها در تاریخ‌هایی گوناگون از جمله آخرین روز از ماه میلادی جاری به خاطر فیلم‌برداری سکانس‌های Tenet را در کشور پخش کرده است و عوامل کلیدی ساخت فیلم از جمله جان دیوید واشینگتن، رابرت پتینسون و خود کریستوفر نولان، از ساعاتی پیش وارد تالین، پایتخت استونی شده‌اند.

فیلم عقیده tenet که آرون تایلر-جانسون، کنت برانا، کلمنس پوئسی، دیمپل کاپادیا و صد البته مایکل کین را نیز در گروه بازیگرانش دارد، پس از Interstellar و «دانکرک» (Dunkirk)، تبدیل به سومین فیلم از کارنامه‌ی نولان خواهد شد که از هویت ون هویتما، به‌عنوان فیلم‌بردار بهره می‌برد. همچنین لودویگ گورنسنِ برنده‌ی جایزه‌ی اسکار و جنیفر لیم نیز به ترتیب آهنگ‌ساز و تدوین‌گر Tenet هستند. افرادی که نولان برای اولین‌بار سراغ بهره‌جویی از توانایی‌های‌شان برای ساخت یکی از آثارش رفته است و حضورشان در تیم آفرینندگان Tenet، خط بلند همکاری این کارگردان بریتانیایی با هانس زیمر و لی اسمیت را که پیش‌تر مشغول انجام پروژه‌های دیگری شده‌اند، قطع می‌کند.

گفته می شود این فیلم ژانر اکشن دلهره‌آور در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۰ توسط برادران وارنر اکران خواهد شد. جدیدترین خبر از فیلم عقیده tenet حکایت از پخش تیزر حدود یک دقیقه ای آن در برخی از سینماهای آمریکا قبل از اکران فیلم ها دارد. پخش این تیزر بسیاری از علاقه مندان به فیلم های نولان را غافلگیر کرده است.

این تیزر که به سختی به یک دقیقه می‌رسد، با سوراخ گلوله‌ای شروع می‌شود که در شیشه ایجاد شده است. پشت شیشه جان دیوید واشینگتن ایستاده است. نریشن روی تصویر می‌گوید: «زمان یک شخصیت جدید فرا رسیده است». شخصیتی که واشینگتن نقش او را ایفا می‌کند جلو می‌آید تا شیشه را بررسی کند. این تصویر یادآور بروس وین است که در فیلم «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸ از اصابت گلوله در امان مانده بود. سپس این کلمات به گوش می‌رسد: «زمان یک جور ماموریت جدید است». بعد گروهی دیده می‌شوند که باید اعضای یک تیم ویژه باشند و به سرعت نمایی از واشینگتن در یک حرکت اکشن دیده می‌شود و بعد او با ماسک اکسیژنی روی صورتش دیده می‌شود که به آرامی نفس می‌کشد.

موسیقی این تیزر نیز متفاوت است. آهنگساز «عقیده» لودویگ گورانسون است که آهنگساز فیلم‌هایی چون «کرید» و «پلنگ صورتی» بوده است.

نولان در این فیلم با «هویت ون هویتما» فیلمبردار «دانکرک» و «بین‌ستاره‌ای» همکاری می‌کند. «دانکرک» برای هویتما نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری و برای نولان نامزدی اسکار بهترین کارگردانی را به همراه آورد. نولان برای آهنگسازی فیلم هم «لودویگ گرانسن» را به خدمت گرفته و برخلاف انتظار با «هانس زیمر» همکاری نمی‌کند.

فیلم «عقیده» با بودجه‌ی تقریبی ۲۲۰ میلیون دلاری تولید شده و پرخرج‌ترین پروژه‌ی سینمایی نولان تا به امروز است. فیلمساز با «دانکرک» که ۵۲۶ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و هشت نامزدی اسکار و سه جایزه‌ی اسکار شامل بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین فیلم را کسب کرد، با نقدهای مثبتی منتقدین همراه شد.

نولان مانند «دانکرک»، فیلم «عقیده» را هم با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری کرده و در فرمت‌های مختلفی از جمله ۳۵ میلی‌متری، ۷۰ میلی‌متری و آیمکس اکران می‌شود. برادران وارنر به همراه تریلر اولین پوستر رسمی فیلم را هم رونمایی کرده است.

زمان اکران

فیلم «تنت» کریستوفر نولان که امید می رفت برای برگشتن هالیوود به اکران گسترده در سینماها پیشتاز باشد بار دیگر تاریخ اکرانش به دلیل تداوم همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

کمپانی وارنر روز دوشنبه ۲۰ جولای اعلام کرد فیلم «تنت» روز ۱۲ آگوست اکران نمی شود، برخلاف دفعات قبل تاریخ اکرانی برای اثر ۲۰۰ میلیون دلاری نولان که بسیاری آمدنش را انتظار می کشند اعلام نشد.

«تنت» ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۷ جولای اکران شود که این تاریخ به ۳۱ جولای و پس از آن نیز به ۱۲ آگوست موکول شد. توبی امریخ رییس گروه سینمایی کمپانی وارنر اعلام کرد این استودیو بزودی تاریخ اکران فیلم «تنت» در سال ۲۰۲۰ را منتشر می کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا