اخبار داغ

منفورترین پادشاهان تاریخ ایران کدامند؟

مجله اینترنتی کولاک: تاریخ ایران سرشار از فراز و نشیب و پستی و بلندی است.  شاید هیچکدام از ما ندانیم که بر ایران و ایرانی در سال ها پیش چه گذشت. در ادامه مطلب به چهار شخصیت سرشناس که به عنوان منفورترین پادشاهان ایران زمین شناخته شده اند می پردازیم.

پادشاهان نفرت انگیز ایرانی

ناصرالدین شاه قاجار

آنچه باعث شده تا ناصرالدین شاه در تاریخ ایران به عنوان پادشاهی بی لیاقت و ناخلف شناخته شود اطلاعاتی است که از رفتار فردی و اجتماعی او در دسترس است. به واقع مرجع قضاوت درباره ناصرالدین شاه اطلاعات مختلفی است که از مراجع تاریخی معتبر در دست ماست و ما می توانیم با استناد به آن در خصوص ناصرالدین شاه قضاوت کنیم و نظر بدهیم.
پادشاهی که عمدتا مشغول عیش نوش و ارتباط با زنان حرمسرای خود بود و بیش از۱۲۰ زن در حرمسرای او به تناوب مشغول روابط نامشروع با وی بودند!
ناصرالدین شاه پادشاهی بود که در سن ۶۸ سالگی عاشق یک دختر۱۲ ساله شد و آن دختر را که ماه رخسار نام داشت به عقد خود درآورد.

فتحعلی شاه قاجار

فتحعلی شاه قاجار هم جزو پادشاهانی است که در تاریخ ایران اسم و رسم شایسته ای از خود به جای نگذاشته است. در تاریخ آمده است که او همیشه در حال آرایش ریش بلند بود و بیشتر اوقاتش را به خوشگذرانی با زنان حرمسرایش می گذراند.
در زمان او جنگ هایی با برخی همسایگان صورت گرفت که باعث جدا شدن بخش هایی از خاک ایران از جمله قسمت هایی از آذربایجان،گرجستان و ارمنستان در قالب عهدنامه ترکمنچای و گلستان شد. فتحعلی شاه نیز در تاریخ به پادشاهی بی لیاقت معروف است که نقاط تاریک بسیاری در کارنامه خود بر جای گذاشته است.

شاه سلطان حسین صفوی

شاه سلطان حسین صفوی را باید جزو عیاش ترین پادشاهان تاریخ برشمرد. پادشاهی که در مدت سی سال با بیش از هزار زن ارتباط داشت.
در خصوص بی لیاقتی او نیز همین بس که در دوره پادشاهی شاه سلطان حسین یک جوان دیوانه بنام محمود افغان با لشکری نه چندان قدرتمند موفق شد پایتخت او را محاصره کند و تاج پادشاهی را از سرش بردارد.

سلطان محمد خوارزمشاه

پادشاه دیگری که می توان در زمره پادشاهان بی لیاقت ایران نام برد سلطان محمد خوارزمشاهی است.او پادشاهی ترسو و بی لیاقت بود که چنگیزخان مغول در زمان او به ایران حمله کرد و لشکر مغولان که با پادشاهی ترسو مواجه شدند مردم ایران را به خاک و خون کشیدند و کشورمان را به ویرانه ای تبدیل کردند و پس از آن نیز سلطان محمد خوارزمشاه به جزیره آبسکون در دریاچه خزر گریخت و روایت کرده اند که از ترس مغولان دق کرد و مرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا