گوناگون

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در اپلیکیشن شاد + زمان امتحانات در شبکه شاد

نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان در اپلیکیشن شاد چگونه است؟ همچنین زمان امتحانات دانش آموزان مقاطع مختلف در شبکه شاد به همراه جزئیات در این مطلب. از فروردین ماه ۹۹ وزارت آموزش و پرورش با معرفی سامانه ای به نام «شاد» مقدمات حضور برگزاری کلاس های درسی را برای دانش آموزان فراهم کرد. دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی به سبب شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ از حضور در مدارس محروم هستند. اپلیکیشن شاد فرصتی است برای یادگیری دروس. برای بسیاری از دانش آموزان این مسئله مطرح است که تکلیف امتحانات آن ها چه خواهد شد؟ آیا امتحانات پایان سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار می گردند یا امکان برگزاری آن ها در اپلیکیشن شاد نیز وجود دارد؟

 

تا کنون در رابطه با برپایی امتحانات نهایی خرداد به صورت مجازی صحبتی نشده است و اخبار حاکی از آن هستند که این آزمون ها با رعایت فاصله مجاز در سالن های بزرگ و به صورت حضوری برگزار خواهند شد؛ مگر این که ستاد مبارزه ملی با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم جدیدی اتخاذ نمایند. برای اطلاع از نحوه برگزاری امتحانات سایر مقاطع تحصیلی در ادامه با ما همراه باشید.

تصمیم گیری در رابطه با برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی مدارس، بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می باشد.

شیوه برگزاری امتحانات در سامانه شاد

با توجه به روند آموزش مجازی که این روزها در مدارس حاکم است، بسیاری از فعالیت های دانش آموزان از طریق سامانه شاد انجام می شود و همین فعالیت ها، نمره مستمر آن ها را در نیمسال تحصیلی دوم تعیین می کنند.

برخی از مدارس در طی آموزش مجازی، امتحانات و ارزشیابی های خود را نیز به صورت آنلاین انجام می دهند. به این صورت که معلم ساعت و روز مشخصی را تعیین می کند؛ دانش آموزان باید راس روز و ساعت مقرر در سامانه مورد بحث، آنلاین باشند و در آزمونی که برگزار می گردد، شرکت نمایند.

از آن جا که تمامی تلاش ها مبنی بر این است که تدریس کلیه محتوای درسی کتاب ها، تا پایان اردیبهشت ماه خاتمه یابد، می توان گفت این شیوه آموزشی و برگزاری امتحانات نیز حداقل تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

امکان برگزاری امتحانات مقاطع مختلف در سامانه شاد وجود دارد؟

تا کنون تصمیمی برای اجرایی کردن امتحانات پایان سال تحصیلی توسط سامانه شاد و به صورت غیر حضوری، اتخاذ نشده است و برگزاری آن ها به صورت حضوری و با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در اولویت می باشد. مگر این که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصمیم جدید و قوانین سخت گیرانه تری اعلام شود که موجب لغو برگزاری امتحانات به صورت حضوری گردد.

بنابراین اگر وزارت بهداشت، تایید نکند که دانش آموزان برای ارزیابی پایان سال تحصیلی به صورت حضوری در حوزه های امتحانی حاضر شوند، وزارت آموزش و پرورش باید تدابیری بیاندیشد و آزمون های مذکور را به صورت غیر حضوری برگزار نماید. حال این که در چنین شرایطی سامانه شاد برای برگزاری امتحانات بستر مناسبی باشد یا خیر، مشخص نیست و باید دید مسئولین چه تصمیمی برای آن می گیرند.

پس از اتمام دوره آموزشی در اپلیکیشن شاد و یا برنامه شاد تحت وب، دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند با مرور مفاهیم درسی و مطالعه نمونه سوالات امتحان نهایی خرداد، خود را برای شرکت در آزمون های نهایی آماده سازند. دانش آموزان مقاطع دیگر نیز می توانند در فرصتی که برای آن ها فراهم است نسبت به مطالعه مفاهیم درسی بپردازند تا در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم، دچار مشکل نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا