چهره هاموسیقی جهان

غوغای آلیشا کیز و لیدی گاگا در استون وال

۴ میلیون نفر در رژه نیویورک شرکت کردند

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری آذر

موزیسین‌ها، بازیگران، مدل‌ها و دیگر هنرمندان حمایت خود را از «رژه غرور» در نیویورک که مربوط به مجموعه «LGBTQ» که شامل همجنسگرایان، دوجنسگرایان و آنهایی که تغییر جنیست داده‌اند است، اعلام کردند.

اندی کوهن، ووپی گلدبرگ، کریستین سیریانو و سیندی لاوپر

این رژه در برابر مسافرخانه استون‌وال، جایی که پنجاه سال پیش اولین تظاهرات مربوط به حمایت از این افراد در آن برگزار شد و حالتی نمادین برای این جامعه دارد، برگزار شد.

بعدازظهر جمعه هزاران نیویورکی باوجود گرمای آزاردهنده‌ای که بر این شهر حکمفرما بود، در خیابان کریستوفر تجمع کردند و شاهد کنسرتی بودند که برای حمایت از اعضای جامعه «LGBTQ» برگزار شد.

این رژه طی این هفته در سراسر جهان برگزار می‌شود و در نیویورک بازیگران، مدل‌ها، موزیسین‌ها و خوانندگان بسیاری در آن شرکت کردند.

مجری این مراسم کریس دورانت بود که در آن بسیاری از سلبریتی‌ها هم حاضر بودند. اشخاصی همچون ستاره پاپ آلکس نیوول، همراه با سخنرانی‌ پراحساس جینا روکرو، چلسی کلینتون (دختر بیل و هیلاری کلینتون)، بلاسوم براون، والری جارت (مشاور سابق باراک اوباما)، ژوزفین اسکرایور، ویلسون کروز، دوناتلا ورساچه (از غول‌های صنعت مد)، ووپی گلدبرگ (بازیگر هالیوود)، آنجلیکا راس، جمال سواین، اندی کوهن، آسیا کیت دیلون، دان لمون و فرانکی گرانده که قسمت VIP این مراسم را به خود اختصاص داده بودند.

با این حال،‌ نقطه عطف این مراسم سخنرانی سرشار از احساس ۱۵ دقیقه‌ای لیدی گاگا و اجرای شگفت‌انگیز آلیشا کیز بود که بدون اعلام قبلی انجام شد و حاضران در این مراسم را غافلگیر کرد.

لیدی گاگا که با لباسی از ورساچه به مناسبت حمایت از این رژه در این مراسم شرکت کرده بود، خطاب به حاضران در سخنانی گفت: «من امروز خوشبخت‌ترین پری دریایی کره زمین هستم. به خودتان افتخار کنید. سال‌ها برای چنین روزی مبارزه کرده‌اید و امروز ۴ میلیون نفر در این رژه شرکت کرده‌اند.»

او با ظالم خطاب کردن دونالد ترامپ، تصمیم او در جلوگیری از استخدام اعضای دگرباش جنسی در ارتش را مورد انتقاد قرار داد.

Lady Gaga

اوج این مراسم جایی بود که آلیشا کیز ابتدا با یک لباس سیاه و سفید کلاسیک روی صحنه ظاهر شد و سپس با تعویض آن با یک لباس یکسره سفید با خواندن ترانه «Girl on Fire» جمعیت را منفجر کرد. این برنده جایزه گرمی و یکی از داوران محبوب برنامه «The Voice» با صدای قدرتمند خود سه ترانه دیگر هم اجرا کرد. «True Colors»، «In Common» و  ترانه کلاسیکی که همه از او انتظار اجرایش را داشتند «Empire State of Mind».

Alicia Keys

او پس از اجرای ترانه‌هایش در سخنانی گفت: «ما قدرتمندیم. باید خودمان را باور داشته باشیم. وقتی با هم باشیم حتی قدرتمندتر هم می‌شویم. امروز همراه با یکدیگر تمام رنگ‌ها را جشن می‌گیریم.»

منبع: هالیوودریپورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا