اجتماعیاخبار داغ

دوست دختر علیرضا جاپلقی پارکور کاری که دستگیر شد کیست؟ + عکس

دوست دختر علیرضا جاپلقی پارکور کاری که دستگیر شد کیست؟ به همراه عکس و اطلاعاتی در خصوص علیرضا جاپلقی و دوست دخترش در این مطلب. پس از انتشار خبر دستگیری علیرضا جاپلقی که روز گذشته رییس پلیس پایتخت آن را تایید کرد، امروز مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دختر همراه فرد دستگیر شده نیز بازداشت شد. به طور قطع ترویج بی اخلاقی، ابتذال در هر جامعه ای جرم محسوب می‌شود.

دوست دختر علیرضا جاپلقی
دوست دختر علیرضا جاپلقی

ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی در حال اننشار است تحت عنوان «اینجا ایرانه» که در آنها دختر و پسری از لبه های برج های بلند در حال آویزان شدند و فیلم گرفتن هستند. این ویدیوها توسط کاربران خارجی هم منتشر شده است. افرادی که بدون ترس از ساختمان ها معلق می مانند. جالب اینجاست که بسیاری از دیدن این ویدیوها ترس دارند!

گفته می شود این صجنه ها را اولین بار کسانی که در رشته «پارکور» فعالیت دارند خلق کردند. پارکور یک رشتهٔ ورزشی است، اما فلسفه‌ای با ارزش‌های خاص خود و برای آگاهی از توانایی‌های خویشتن، مبارزه علیه خود و پرورش جسم و روح دارد. پارکور گذشته از یک ورزش و هنر، یک شیوهٔ زندگی کردن و یک فلسفهٔ روزانه‌است.

یکی از فلسفه‌های این ورزش، اتکا به توانایی‌های جسمی و ذهنی افراد برای کمک کردن به کسانی است که در شرایط خاصی قرار دارند. به همین دلیل است که در این ورزش خبری از مسابقه و رده‌بندی ورزشکاران و غیره نیست، زیرا هر کسی تنها برای خودش و نه برای اثبات برتری خود، تمرین می‌کند.

بسیاری پس از آشنایی با پارکور، اصول آن را در زندگی خود نیز به کار می‌برند. به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می‌برند «تراسور» گفته می‌شود.هنر پشت سر گذاشتن کارای موانع، با به چالش کشیدن فیزیکی و جسمی خود باعث می‌شود که با موقعیت‌های زندگی روزانه آسان‌تر کنار بیاییم. وقتی که یک مانع یا به عبارتی وضعیتی دشوار در زندگی ما پدیدار شود، یک تراسور همانگونه که در پارکور یاد گرفته، سریع و کارا بر آن غلبه می‌کند و بدون تغییر مسیر به راه خود ادامه می‌دهد.

پارکور مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد. «کارایی» یکی از مهم ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

پارکور به معنای خاص آن، توسط ریموند بل (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله سباستیان فوکان (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش‌های مختلفی مانند ژیمناستیک و با هدف کمک‌کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه پاریس به وجود آوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا