چهره هاسلبریتی خارجی

چرا هواداران کیانو ریوز مدعی انتخاب او برای چهره سال ۲۰۱۹ در مجله تایم هستند؟

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: محبوبه خیرآبادی

مدتیست که طرفداران کیانو ریوز درخواست حضور او در لیست مرد سال ۲۰۱۹ در مجله معروف تایم را دارند. آنها معتقدند ریوز با حضور فراموش نشدنی و خیره کننده اش در سینما و سایر ویژگی هایش لایق حضور در این لیست و رقابت با سایر مردان منتخب است.

کیانو ریوز بازیگر ۵۴ ساله ای است که در لبنان به دنیا آمده و در حال حاضر دارای ملیت کانادایی است. ریوز در نوجوانی مدیر یک رستوران پاستا بوده و بعدها در سال ۱۹۹۱ با نواختن گیتار به گروه موسیقی پیوست و بیش از یک دهه به فعالیت خود به عنوان موزیسین ادامه داد اما در صنعت سینما فعالیت بیشتری داشته و دارد.

این بازیگر نقش های شناخته شده و فوق العاده ای در فیلم های سینمایی ایفا کرده اما بیش از همه آنها به دلیل حضور درخشانش در ماتریکس (۱۹۸۸) مشهور شده است. جالب اینجاست که او میزان زیادی از درامدش از این فیلم را به تیم جلوه های بصری آن اهدا کرد.

۱۲ فیلم برتر او که پیشنهاد می شود حتما آنها را ببینید عبارتند از:ماتریکس (۱۹۹۹)، جان ویک (۲۰۱۴)، سرعت (۱۹۹۴)، جان ویک: فصل۲ (۲۰۱۷)، برداشتی به تیرگی (۲۰۰۶)، نقطه شکست (۱۹۹۱)، هدیه (۲۰۰۰)، کنستانتین (۲۰۰۵)، ماتریکس: بارگذاری مجدد (۲۰۰۳)، پدر و مادری (۱۹۸۹)، لبه رودخانه (۱۹۸۶) و وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷).

کیانو ریوز از آن سلبریتی هایی نیست که درگیر زندگی پرتجمل شده باشد بطوریکه بارها در مترو و قطار و در حال رفت و آمد دیده شده است و می گویند بخش عظیمی از درآمد خود را به کارهای خوب ازجمله کمک به خیریه و بیماران لوسمی اختصاص داده است. به همین دلیل امسال هواداران او قصد دارند با حمایتشان او را در لیست چهره سال مجله تایم قرار دهند.

شروع کننده این درخواست در سایت change.org فردی به نام “جکسون بیم” بود که در یک جمله عنوان کرده بود: “ریوز سالم تریم فرد زنده است، او را چهره سال کنید. او میلیون ها دلار از درآمدش را به کودکان بیمار و سایر خیریه ها داده در حالی که هیچ انتظاری از کسی ندارد”. این درخواست او همان زمان توسط ۵۰۰۰ نفر تایید و امضا شده بود. سال ۲۰۱۹ برای ریوز سال مهمی است. حضور ریوز در داستان اسباب بازی ۴ و سومین فیلم جان ویک تشویق زیاد هواداران ومنتقدان را به همراه داشته و حضورش در نسخه داستانی از خود در نتفلیکس به نام “همیشه کودک من باش” برای طرفدارانش غیرمنتظره بود. از طرفی انتظار می رود فیلم جدید او، بیل و تد، که از ۱۷ ژوئن تولید آن شروع شده در سال ۲۰۲۰ طرفداران زیادی را هیجان زده کند.

همه این نمونه ها از حضور درخشان همیشگی او در سینما و رفتار محترمانه اش با هواداران باعث شد تا طرفدارانش به این فکر بیفتند تا او را به عنوان چهره سال برگزینند بطوریکه تا تاریخ ۲۳ ژوئن ۷۰۰۰۰ نفر این درخواست را امضا و تایید کرده اند.

سنت انتخاب سالانه یک چهره از سال ۱۹۲۷ آغاز شد و برای اولین بار خلبان چارلز لیندبرگ به عنوان مرد سال شناخته شد. در سال ۱۹۹۹ عنوان این جایزه به چهره سال تغییر پیدا کرد تا جامع تر به نظر برسد. این جایزه هر سال در ماه دسامبر اعلام می شود و بنابراین طرفداران ریوز هنوز فرصت حمایت از او برای محکم شدن جایگاهش به عنوان چهره سال را دارند.

تایم پیش از این در سال ۲۰۱۸، چهار خبرنگار و یک روزنامه را به عنوان گاردینز در جنگ با حقیقت، به عنوان چهره سال معرفی کرده بود و در سال ۲۰۱۷ این مجله با عنوان شکنندگان سکوت این مقام را متعلق به گروهی از زنان دانست که در برابر آزار و اذیت جنسی درمحیط کار سکوت نکردند. می توان گفت در لیست چهره های برگزیده سال های گذشته نام اغلب افراد سیاسی از سراسر دنیا همچون مارتین لوتر کینگ، هیتلر، وینستون چرچیل، اوباما، مصدق، استالین، جان اف کندی، نیکسون وغیره به چشم می خورد و کمتر فردی با حرفه ای دیگر دیده می شود.

طرفداران کیانو ریوز او را فردی سالم، مهربان، بشردوست، سخت کوش و بخشنده می دانند و او را به فرشته ای روی زمین تشبیه می کنند. علاوه بر این هوادارانش زندگی گذشته دشوار او و مرگ نامزد و بچه اش را تراژدی غمناکی می دانند و سلبریتی مورد علاقه شان را به خاطر محکم بودن در برابر مشکلات و درخشیدن در حرفه اش تحسین می کنند. آنها حتی خوبی او را مانند شاهزاده های دیزنی می دانند.

به گفته طرفداران ریوز، در این دنیای پیچیده به نظر می رسد یک مرد به نام کیانو چارلز ریوز می تواند مردم را فرای ازتقسیمات سیاسی با هم متحد کند. مدت زیادی نیست که درخواست این هوادارن بر سر زبان ها و ممکن است تا دسامبر امضا کنندگان این درخواست چند برابر شوند.

درنهایت باید دید که آیا او و طرفدارانش می توانند با رقیبان بزرگ و سرسختی چون دونالد ترامپ، گرتا تانبرگ، رابرت مولر، سرنا ویلیامز، پاپ فرانسیس، اپرا وینفری، آنگلا مرکل، میشل اوباما، نیکلاس مادورو و سایرین مبارزه کنند تا کیانو ریوزعنوان چهره سال ۲۰۱۹ را کسب کند؟

 

منابع:

Thecinemaholic

CBR

Latimes

Unilad

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا