اجتماعیاخبار داغ

کارمندان کدام مشاغل به خاطر کرونا تعطیل نیستند ؟ + جزئیات

کارمندان کدام مشاغل به خاطر کرونا تعطیل نیستند ؟ کدام مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل نیستند؟ جزئیات تعطیلی ها را در این مطلب بخوانید. باز بودن ادارات و تردد در شهر یکی از انتقاداتی است که به دولت گرفته می شود. منتقدان معتقدند که باید حکومت نظامی برقرار شود و هیچ کس از خانه بیرون نیاید. سوال اینجاست که چه کسانی به خاطر کرونا تعطیل نشدند؟

کدام مشاغل به خاطر کرونا تعطیل نیستند
کدام مشاغل به خاطر کرونا تعطیل نیستند

کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگویی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیمی از کارمندان دولت تعطیل شدند. متاسفانه برخی نتیجه گیری های بزرگ می کنند در حالی که یا اطلاعاتی در این مورد ندارند یا اطلاعات محدودی دارند. ۲۰درصد از کارمندان دولت کارکنان نظام سلامت هستند و باید تمام قد در سرویس و عرصه خدمت حاضر باشند. در این شرایط نمی توان سلامت مردم را تعطیل کرد.

او با اشاره به این که ۱۰درصد کارکنان دولت یا سازمان های عمومی نیز در بخش خدمات عمومی و شهرداری ها شاغل هستند، افزود: به هیچ وجه نمی توان خدمات عمومی را تعطیل کرد. در این شرایط نه تنها نمی توان خدمات شهری تعطیل کرد بلکه باید کارمندان این بخش را افزایش هم داد.

جهانپور با بیان این که با طرح تشدید فاصله گذاری اجتماعی ۲۰درصد کارکنان دولت تعیین تکلیف نشده بودند، گفت: قرار شد یک سوم این ۲۰درصد کارمندان به صورت شیفت بندی برای خدمات ضروری در محل کار خود حاضر شوند. در حقیقت ۷درصد کارمندان دولت در محل کار خود حاضر می شوند. باز هم تاکید می کنم که کارکنان نظام سلامت و خدمات عمومی را نمی توان تعطیل کرد.

ضمن آن که نیروهای امنیتی و انتظامی نه تنها تعطیل نمی شود بلکه این روزها بار مضاعفی را بر دوش می کشند. حتی در کشورهایی که قرنطینه کامل حاکم شد نیز بخش سلامت، خدمات عمومی و امنیت تعطیل نشدند. اولین اصل کشورهایی که وارد فاز حکومت نظامی شدند و موفق نبودند، حضور نیروهای امنیتی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا