چهره هاسلبریتی ایرانی

کدام هنرمندان در سال ۹۷ فوت شدند؟

مجله اینترنتی کولاک: یکی از غم انگیزترین مطالبی که در انتهای هر سال توسط رسانه ها منتشر می شود، گردآوری لیست هنرمندان و چهره های فوت شده سال است. سال ۹۷ نیز به مانند دیگر سالها، شاهد مرگ تعدادی از هنرمندان محبوب ایران بود. هنرمندانی که برای طرفدارانشان خاطرات زیادی ساختند.

 

خشایار الوند؛ فیلمنامه نویس

آخرین هنرمند فوت شده در سال ۹۷ خشایار الوند؛ نویسنده و فیلمنامه نویس بود.  خشایار الوند دانش آموخته کارگردانی بود. او فعالیت خود را با نویسندگی شروع کرد و با همکاری مهران مدیری به اوج شهرت رسید و حالا خود در سودای کارگردانی بود. ۹ اسفند ۹۷ خبری تلخ جامعه هنری را بار دیگر به سوق هنرمند نامی خود نشاند، آقای الوند ۵۱ ساله به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت

 

حسین محب اهری؛ بازیگر

حسین محب اهری فارغ التحصیل لیسانس ادبیات فارسی از مدرسه عالی زبان در سال ۱۳۵۸ بود. محب اهری چند سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد. اما در ۲۵ دی ماه ۹۷ با وخامت دوباره وضعیت به بیمارستان منتقل شد و در نهایت ساعت ۲ مداد روز ۲۶ دی ماه به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

پیام صابری؛ کارگردان و بازیگر

پیام صابری متولد ۱۳۵۲ در بم، بازیگر و کارگردان بود. فعالیت خود را با دستیاری در سریال امام علی شروع کرد سپس با بازیگری ادامه مسیر داد و در نهایت با چهره پردازی و کارگردانی در عرصه هنری ادامه داد. صابری همسر زیبا بروفه بود. این هنرمند ۱۸ آذر ۱۳۹۷ در ۴۵ سالگی در اثر ایست قلبی درگذشت.

سعید کنگرانی؛ بازیگر

سعید کنگرانی ۱۱ مهر ۱۳۳۳ در تهران به دنیا آمد. او اولین بار در سال ۱۳۴۹ با فیلم رضا موتوری وارد سینما شد. بعد از انقلاب از سال ۱۳۶۴ بدون ذکر دلیل ممنوع الچهره شد. کنگرانی در سال ۱۳۶۷ از ایران به آمریکا مهاجرت کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۳ اجازه بازی در فیلم ازدواج به سبک ایرانی را پیدا کرد اما دوباره وارد مشکلات ممنوعیت شد. این هنرمند در ۲۳ شهریور ۹۷ در ۶۳ سالگی بخاطر ایست قلبی درگذشت.

مهدی آرین‌ نژاد؛ دوبلور

مهدی آرین‌ نژاد سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد. وی کار حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۱ آغاز کرد و صدای او در سریال لوک خوش شناس یکی از برادران دالتون، سریال مورچه خوار، رابین هود شنیده شده است. آرین نژاد روز جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ بر اثر ایست قلبی درگذشت.

حسین عرفانی؛ دوبلور

حسین عرفانی سال ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دیپلمه نظام قدیم بود. عرفانی از دوبله و صدا پیشگی به درجه استادی این رشته رسید. همسر وی نیز از دوبلورهای بنام این هنر است.  حسین عرفانی دوبلور پیشکسوت عرصه تلویزیون و سینما در ۲۱ شهریور ۹۷ در سن ۷۶ سالگی به علت بیماری سرطان ریه دار فانی را وداع گفت.

عطاالله صفرپور؛ بازیگر و نویسنده

عطاالله صفرپور ۲۴ تیر ۱۳۲۴ در گرگان به دنیا آمد. او از سال ۱۳۳۲ با اجرای نمایش سرباز عیالوار وارد عرصه بازیگری تئاتر گردید و از سال ۱۳۴۶ وارد رادیو گرگان و سپس در عرصه نوییسندگی و کارگردانی نیز وارد شد. صفرپور در ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ بعلت نارسایی کبد درگذشت.

اصغر معینی؛ بازیگر

اصغر معینی سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. شغل اصلی وی نظامی است که علاوه بر بازیگری در ارگان ها کار فرهنگی می کرد. معینی مدتی مسئول تحریریه مجله دیدار ماه بود و نمایشنامه نیز می نوشت. استاد معینی در سال ۹۶ خبر از ابتلای خود به بیماری سرطان استخوان داد و گفت در حال طی کردن مراحل شیمی درمانی خود است تا به عرصه بازیگری باز گردد. اصغر معینی ۶ شهریور ۱۳۹۷ دارفانی را وداع گفت

ضیاءالدین دری؛ بازیگر

سید ضیاء الدین دری ۲۹ تیر ۱۳۳۲ در تهران به دنیا آمد. پدرش اصالتا اهل شهر ساور بود. دری بعد از تحصیلات علوم ارتباطات به سینما گرایش پیدا کرد و فعالیت های هنری خود را با تلویزیون آغاز کرد. یکی از بهترین ساخته های او سریال کیف انگلیسی است. ضیاء الدین دری در پی عارضه کبدی در ۲۶ مرداد ۹۷ برای پیوند کبد به بیمارستان صدرا شیراز منتقل و عملش با موفقیت انجام شد اما در ۲۶ مرداد ۹۷ بدلیل عوارض بعد از جراحی پیوند کبد درگذشت.

عزت الله انتظامی؛ بازیگر

عزت الله انتظامی ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در تهران به دنیا آمد. انتظامی فارغ التحصیل رشته برق از هنرستان صنعتی تهران بود. آقای بازیگر فعالیت های هنری را در آلمان و قبل انقلاب شروع کرد و در ایران بعد انقلاب به هنمند ماندگار عرصه بازیگری تبدیل شد. استاد انتظامی سرانجام پس از تحمل انواع بیماری کلیوی، کبدی و مغزی سرانجام روز جمعه ساعت ۴ صبح ۲۶ مرداد ۹۷ دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

ناصر ملک مطیعی؛ بازیگر

ناصر ملک‌ مطیعی ۲۲ فروردین ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمه ی رشته تربیت بدنی دانشسرای عالی تهران و معلم بود. ملک مطیعی سپس به تئاتر و دوبله رفت تبدیل به یکی محبوب ترین بازیگران ایران قبل از انقلاب شد. فعالیت های هنری او بعد از انقلاب متوقف شد تا وی تنها به مشغله شیرینی فروشی بپردازد. ناصر ملک مطیعی در آخرین دقایق ۴ خرداد ۹۷ به دلیل عود بیماری و نارسایی کلیه برای همیشه چشمان خود را فروبست و جامعه هنری را داغدار کرد.

حسین شهاب؛ بازیگر

حسین شهاب منش  ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات وی تا دبیرستان بود، بعد از ترک تحصیل به ورزشی باستانی روی آورد سپس در باشگاه های پولاد و فردوسی به تمرین کشتی مشغول شد. اولین بار وی در سوم تیر ۱۳۹۶ بر اثر نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد اما مدتی بعد به زندگی عادی بازگشت اما یکسال بعد از اردیبهشت ماه حال او رفته رفته رو به وخامت گذاشت و به کما رفت. شهاب به خاطر همین بیماری در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ فوت کرد.

قاسم افشار؛ گوینده خبر

قاسم افشار ۱۳ آبان ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل لیسانس روان شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و فوق لیسانس همین رشته از دانشگاه آزاد تهران بود. افشار با وقوع انقلاب تحصیلات خود در فرانسه را ناتمام گذاشت و به ایران بازگشت. قاسم افشار با نام شناسنامه ای بهرام افشار در ۶۷ سالگی بر عرصه عارضه قلبی (سکته قلبی) در صبح چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ فوت کرد.

ناصر چشم آذر؛ آهنگساز

ناصر چشم‌ آذر  ۱۰ دی ۱۳۲۹ در اردبیل به دنیا آمد. چشم آذر دوره های موسیقی جاز را در سن ۲۰ سالگی در آمریکا گذراند. او از نوابغ موسیقی ایران است،. چشم آذر سابقه همکاری با گوگوش را دارد. ناصر چشم‌ آذر استاد بنام موسقی ایران در ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در سن ۶۸ سالگی بدلیل سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

سورنا غضنفری؛ بازیگر

سورنا غضنفری از جمله بازیگران گمنامی بوده که در سریال های تلویزیون از جمله رنج پنهان، سرزمین کهن ایفای نقش کرده بود و آخرین بازی او در سریال شبکه خانگی گلشیفته بود. او بعد از سپری کردن یک دوره بیماری در ۷ اردیبهشت ۹۷ درگذشت.

بهرام زند؛ دوبلور

بهرام زند سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. او یکی از ماندگارترین صداهای دوبله ایران است که بعدها بعنوان مدیر دوبلاژ نیر فعالیت داشته است. بهرام زند به عنوان داور برنامه های استعدادیابی در تلویزیون هم مدتی فعالیت می کرد. بهرام زند دوبلور پیشکسوت که صدای او در ذهن مردم ایران جاودانه خواهد بود، صبح روز شنبه ۱۸ فروردین ۹۷ در ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل خود جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا