گوناگون

گواهی مهارت دانش ‎آموزان چیست ؟ نکات مهم درباره طرح ایران مهارت در مدارس + زمان اجرا

گواهی مهارت دانش ‎آموزان چیست ؟ نکات مهم درباره طرح ایران مهارت در مدارس همچنین زمان اجرا طرح مهارت برای دانش آموزان و جزئیات آن در همین مطلب. علیرضا کمره‎ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش گفت: آموزش و پرورش در حوزه مهارت بسته تحولی برای دانش آموزان پایه هفتم طراحی کرده که در پایه نهم ۴۲۰ ساعت و در متوسطه دوم ۱۸۰ ساعت آموزش مهارت می‌بینند و در نهایت گواهی مهارت برایشان صادر و با این روش شعار هر دانش‎آموز یک مهارت، عملی می‌شود.

گواهی مهارت دانش ‎آموزان چیست
گواهی مهارت دانش ‎آموزان چیست

وی اضافه کرد: آموزش‎ها باید به سمت فرصت‎های یادگیری رود. هم سویی جریان آموزش غیررسمی و رسمی می‎تواند به هم‎افزایی آموزش کمک کند. خانواده‌ها با نشستن پای تلویزیون مهارت آموزش به کودکان خود را پیدا کردند.

کمره‎ای ساخت برنامه‌های مهارتی و مکمل را نیاز دانش آموزان برشمرد و تاکید کرد: آموزش های فوق برنامه برای جذب مخاطب است در حالی که آموزش های مکمل حتما ریشه در درس دارد و با جذابیت برنامه سازی می توان مخاطب عام و خاص را جذب کرد. در حوزه معرفی مشاغل، هدایت تحصیلی و مسابقات مهارتی و جشنواره‌های می توان برنامه‌های متنوعی تولید کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین بزرگسالان و آموزش از راه دور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در رابطه با امتحانات پایان سال تحصیلی بیان کرد: با توجه به دستور العمل ابلاغ شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین دروس شایستگی‌های فنی‎وحرفه‌ای پایه‌های سه‎گانه متوسطه و همین‎طور بزرگسالان و آموزش از راه دور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر استانداردها و پایه‌های مهارتی پایه دهم، پایه یازدهم و پایه دوازدهم در فنی‎وحرفه‎ای و کاردانش را اجرا کنیم از ۲۷ خرداد تا ۱۵ مرداد ادامه پیدا می‌کند چرا که نیرو برای آموزش حضوری تا پایان خرداد در اختیار نداریم و دانش‎آموزان را در فرصت آموزشی مقتضی نمی توانیم حاضر کنیم و اگر هم این کار انجام شود آموزش‎های آ‎ها انجام نشده است زیرا دروس آنها تئوری نیست و ارزشیابی این دانش‎آموزان همزمان با آموزش انجام می‌شود و بر پایه شایستگی است. از ۱۸۸۱ برنامه در حوزه فنی‎وحرفه‎ای ۳۱۴ برنامه پخش شده که ۶۹۱ برنامه دیگر نیاز داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا