مذهبی

آدرس و مکان هیئت علی پروین، علی دایی و امیر قلعه نویی+ساعت شروع مراسم

در چند سال اخیر برگزاری هیئت توسط چهره های مشهور بسیار رواج پیدا کرده است. برخی از آنها چند سالی ست هیئت دار شده اند و برخی دیگر از دیرباز بانی برگزاری مراسم عزاداری در این هیئات بوده اند. بسیاری از هواداران این چهره های مشهور علاقه دارند در ایام عزاداری در هیئت های این چهره ها حضور پیدا کنند تا با آنها دیدار کنند. معمولا در این ایام دیگر چهره های خاص و مشهور نیز به این هیئت ها سر می زنند.

علی پروین؛ طرشت و لواسان

علی پروین هیئت عزاداری ندارد، یعنی او مؤسس یا بانی هیئتی نیست و هر شب لواسان را به سمت طرشت طی می‌کند تا بتواند در هیئت محبان مهدی (عج) حاضر شود. این هیئت زیر نظر «مهدی عرب» یکی از دوستان نزدیک پروین، اداره می‌شود، ایده تأسیس این هیأت که به ذهن او رسید با استقبال پروین روبه رو شد. حالا پروین با حضور در این هیأت جمع زیادی از طرفدارانش را هم به طرشت می‌کشاند.

هواداران و البته در مواقعی بعضی بازیکنان نزدیک به وی در طرشت عزاداری می‌کنند بازیکنانی مثل علی انصاریان، بهروز رهبری فرد، حمید استیلی و البته قدیمی‌های فوتبال ایران. «حسین کلانی» و «همایون بهزادی» از دیگر قدیمی‌های پرسپولیس هستند که در هیأت محبان مهدی (عج) حضور پیدا می‌کنند.

پروین فقط در یک حالت به این هیأت نمی‌رود و آن زمانی است ک در خانه‌اش خرج می‌دهد. سرمربی سابق پرسپولیس وقتی به لواسان نقل مکان کرد، در زیرزمین خانه‌اش حسینیه‌ برپا کرد، به همین دلیل گاهی هیأت محبان مهدی(عج) به حسینیه لواسان می‌رود. پروین بسیاری از نذرهایش را به خواسته مادرش و وصیت او انجام می‌دهد.

علی دایی؛ گلوبندک و اردبیل

چند سالی می‌شود که خبری از «سلیم مؤذن‌زاده» در تهران نیست، بزرگترین مداح شهر اردبیل که تا همین چند سال پیش در ماه محرم به تهران سفر می‌کرد تا بتواند یکی دو شبی را در هیئت اردبیلی‌های مقیم تهران مداحی کند.

او سری به چهارراه گلوبندک می زد، جایی که اغلب اردبیلی‌های تهران جمع می‌شوند تا دهه اول ماه محرم در عزای امام حسین (ع) شرکت کنند. اما علی دایی سال‌هاست که در این هیأت عزاداری می‌کند. هیئت اردبیلی‌ها در گلوبندک و روبه روی حسینیه کربلایی‌هاست. در حال حاضر این هیئت دو صحن دارد و حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر جمعیت را دربر می‌گیرد البته به نظر می‌رسد در سال‌های آینده مؤسسان هیئت اردبیلی‌ها گنجایش آن را بالا ببرند.

علی دایی شب هشتم ماه محرم در این هیئت خرج می‌دهد وی در مورد حضورش در عزاداری امام حسین (ع) گفته است: «ما از بچگی با ائمه بزرگ شدیم و همه چیزمان اینها هستد نمی‌خواهم شعار بدهم من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که پدرم عاشق امام حسین (ع) بود و ما همیشه در اردبیل روزهای عاشورا خرج می‌دادیم».دایی علاقه عجیبی به عزاداری‌های ماه محرم در زادگاهش دارد به طوری که هر سال در روزهای نهم و دهم محرم به اردبیل می‌رود.

قلعه نویی؛ نازی آباد

اگر امیر قلعه‌نویی در تهران باشد هر ۱۰ شب ایام سوگواری امام حسین (ع) را در محله نازی‌آباد می‌گذراند در هیئت سیدالشهدا (ع) در میدان انصاری که سال‌ها پیش توسط او و چند تن از دوستانش تأسیس شد البته تأسیس هیئت سیدالشهدا به سال‌ها پیش باز می‌گردد به زمانی که قلعه نویی جوان بود و هنوز در نازی آباد زندگی می‌کرد.

وی می‌گوید: «با چند تا از دوستانم در محله پایین نازی‌آباد به این نتیجه می‌ر‌سیدیم که بهتر است یک هیئت برای عزاداری امام حسین (ع) برپا کنیم حالا نمی‌خواهم بگویم که من پیشنهاد اولیه را دادم اما به هر حال یکی از بانیان هیئت سیدالشهدا بودم». امیر قلعه نویی با اینکه سال‌هاست به شمال شهر نقل مکان کرده اما هنوز هم در دهه سوگواری اهل بیت امام حسین (ع) در هیأت سیدالشهدا این ایام را می‌گذراند.

قلعه نویی می‌گوید: «همیشه سعی می‌کنم بتوانم در محله پایینمان باشم چون نسبت به هیأت سیدالشهدا تعصب دارم دوست دارم همچنان پابرجا بماند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا