سبک زندگی

آشنایی با برند جورجیو آرمانی

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: هادی زمانی

برند جورجیو آرمانی به عنوان یکی از برجسته ترین برندها در زمینه مد و مدگرایی برای علاقه مندان به این صنعت شناخته است که اخیرا در کشور ما نیز به دلیل حضور مهتاب کرامتی در آخرین ایونتش بر سر زبانها افتاده است. در این مطلب می خواهیم با سیر تکامل این برند محبوب آشنا شویم.

برند جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی، متولد ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴ در پیاچنزا ایتالیا، یک طراح لباس است که توانست امپراطوری خود را گسترش  دهد. او به طور خاص به دلیل اینکه اغلب لباسهای این برند در فیلمها و سریالها استفاده می شد به محبوبیت دو چندانی رسید.

آرمانی در یک شهر کوچک در خارج از میلان رشد کرد. این زمانی دشوار در تاریخ ایتالیا بود. جورجیو به همراه دو خواهر و برادرش، از ابتدا سختی جنگ جهانی دوم را تجربه کردند. بعضی از دوستانش در بمب گذاری های متفقین کشته شدند. او در مصاحبه با هارپرز بازار توضیح داد: ما فقیر بودیم و زندگی سخت بود. سینما در میلان یک پناهگاه بود، یک قصر از رویاها که با ستاره های فیلم به نظر بسیار پر زرق و برق می رسید و من در آن زمان عاشق زیبایی ستاره های هالیوود شدم.

ورود به عرصه تولید لباس

برند جورجیو آرمانی

آرمانی پس از اتمام خدمت سربازی برای کار در یکی از فروشگاه های معروف شهر میلان مشغول شد و پس از مدتی با تشویق دوستش سرجیو گالوتتی در سال ۱۹۷۴ در شرکت تولید لباس مردانه نیو کروتی هیتمن به عنوان طراح فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز شراکت گالوتی و آرمانی در کسب و کار

شرکت مشترک آنها در جولای ۱۹۷۵ تاسیس شد. اولین خط تولید لباس مردانه نیز در همان سال عرضه شد. آرمانی در سال بعد نیز یک مجموعه خط تولید لباس زنان را راه اندازی کرد که با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شد. طراحی لباسهای آنها در آن زمان انقلابی در صنعت تولید لباس بود. استفاده از طیف رنگهای خاص و نزدیک به رنگ های طبیعی از شاخصه های بارز این برند در تولید لباس بود.

آرمانی در آن زمان یک جمله معروف داشت که می گفت: چشم انداز ما روشن است. هدف ما خلاص کردن مشتریها از شر لباس ها با رنگ های مصنوعیست زیرا ما فقط به رنگ های طبیعی و خنثی اعتقاد داریم.

تبلیغات

برند جورجیو آرمانی

تا سال ۱۹۸۰ این برند بیشتر محبوبیتش را در اروپا به دست آورد اما رویای آنها پایانی نداشت زیرا در آن سال برای اولین بار در فیلم ژیگول آمریکایی با بازی ریچارد گر معروف از لباس های آنها استفاده شد تا آنها رسما وارد دنیای سینما شوند. بعد از این اتفاق آنها به برندی محبوب برای سینما گران تبدیل شدند دومین حضور آنها مربوط به سریال تلویزیونی میامی با بازی دون جانسون بود. در آن زمان بسیاری از بازیگران معروف از جمله میشل فایفر، جودی فاستر و جان تراولتا و دیگر ستارگان هالیوود برای حضور روی فرش قرمز از محصولات این برند استفاده می کردند.

اتحاد آرمانی و گالوتی در طول دهه ۱۹۸۰ به نماد موفقیتی برای بسیاری از متخصصان حوزه کسب و کار تبدیل شد. آنها با افزایش تقاضا در آن سالها توانستند فروشگاه های بزرگی را در میلان افتتاح کنند. اما در اتفاقی تلخ در سال ۱۹۸۵ گالوتی برا اثر بیماری ایدز از دنیا رفت و در حالی که بعضی فکر می کردند که این کسب و کار ممکن است پس از مرگ گالوتی از بین برود، آرمانی به دنیا نشان داد که او همچون یک طراح به عنوان مدیر اجرایی نیز به همان اندازه با استعداد است.

به گفته فوربز ارزش سهام آرمانی تا سال ۲۰۱۸ تا مبلغ ۸ میلیارد دلار نیز صعود کرد.

گسترش برند آرمانی به یک امپراطوری

برند جورجیو آرمانی

آرمانی امپراطوری خود را گسترش داد و اولین رستوران خود را در سال ۱۹۸۹ افتتاح کرد. او همچنین سهام چند شرکت بزرگ را نیز خریداری کرد. پس از آن رقبا که می دانستند فقط مشکلات قانونی می تواند جلوی سرعت دیوانه وار آرمانی را بگیرد با کنکاش در سیستم اداری او توانستند او را به نقض قانون مالیاتی ایتالیا محکوم کنند تا او در سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ با حکم تعلیق مجازات شود.

آرمانی  در اواخر دهه ۱۹۹۰ بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان داشت و فروش سالیانه آن حدود ۲ میلیارد دلار بود.

شرکت او همچنان کالاهای جدید را به سبد محصولات خود اضافه می کرد. او در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به صنعت چاپ مجلات و کتابهای مد و لباس وارد شد. او عاشق چالش های جدید بود. امروزه نام تجاری آرمانی را می توان در فروشگاه های سراسر جهان به وضوح مشاهده کرد. از محصولات جدید این مجموعه می توان به لوازم آرایشی و لوازم خانگی نیز اشاره کرد. آنها با ۵۰۰ فروشگاه اصلی در دنیا جزو پیشگامان صنعت مد به حساب می آیند.

آرمانی به عنوان تازه ترین راه برای سرمایه گذاری ساختن هتل را انتخاب کرد. او در سال ۲۰۱۰ او اولین هتل خود را در دبی افتتاح نمود، و انتظار می رود که یک شعبه دیگر از آن به زودی در میلان افتتاح شود. به نظر می رسد که آرمانی در این مرحله از زندگی خود، نیز به راه حلی اعجاب انگیز برای موفقیت دسترسی پیدا کرده است.

با وجود موفقیت بزرگ او، آرمانی در مورد تلاش هایش نسبت به گذشته ثابت قدم باقی مانده است. وی می گوید: من دوست دارم ایده این امپراطوری زیبا را بسازم. او به عنوان یکی از رهبران موفق صنعت مد در دنیا شناخته می شود و عده ای او را رییس جمهور این صنعت می دانند.

منبع:

biography

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا