اخبار داغسیاسی

آشنایی با کاظم خاوازی وزیر جدید جهاد کشاورزی + بیوگرافی و سوابق

کاظم خاوازی وزیر جدید جهاد کشاورزی کیست؟

کاظم خاوازی وزیر جدید جهاد کشاورزی کیست؟ آشنایی با کاظم خاوازی وزیر جدید جهاد کشاورزی به همراه بیوگرافی و سوابق کاری وی در این مطلب.کاظم خاوازی سوابق زیادی در عرصه کشاورزی و تحقیقات در این رشته دارد. او فرمولاسیون ماده حامل تولید کودهای بیولوژیک که منجر به توسعه تولید چنین کودهایی در ایران شد را ثبت کرده است.

دکتر کاظم خاوازی متولد سال ۱۳۴۷ شمسی ، معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی است. کاظم خاوازی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته کشاورزی (خاک‌ شناسی) در سال ۱۳۷۰ شمسی از دانشگاه شیراز و همچنین فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس رشته کشاورزی (خاک‌ شناسی) در سال ۱۳۷۴ شمسی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد.

دکتر کاظم خاوازی فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی رشته کشاورزی با گرایش تحصیلی کشاورزی (خاک‌ شناسی) در سال ۱۳۸۲ شمسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

خاوازی استاد تمام پایه ۲۸ است. وی تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسانده است.  او همچنین مجری و همکار بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی در سطح ملی و موسسه‌ ای بوده است و بیش از ۱۲۰ مقاله در همایش‌ های علمی معتبر داخلی و خارجی چاپ نموده است و راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ عنوان رساله دکتری را عهده‌ دار شده است. دکتر کاظم خاوازی سه عنوان کتاب نیز تألیف و ترجمه کرده است.

جالب است بدانید خاوازی همچنین دانش فنی تولید مایه تلیقح سویا و در نتیجه جلوگیری از واردات آن به ایران را به ثبت رسانده است. او همچنین فرمولاسیون ماده حامل تولید کودهای بیولوژیک که منجر به توسعه تولید چنین کودهایی در ایران شد را ثبت کرده است.

خاوازی پیش از این مسئولیت‌ هایی همچون معاون ترویج سازمان و سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات خاک و آب، معاون برنامه‌ ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات آب و خاک، رئیس بخش تحقیقات بیولوژیک خاک و همچنین رئیس ایستگاه تحقیقات خاک و آب کرج، عضو مدعو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور، راه‌ اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، مجری برنامه‌ ای اقتصاد مقاومتی شرکت‌ های دانش‌بنیان و انتقال یافته‌ های تحقیقاتی به عرصه، مجری برنامه اقتصاد مقاومتی، آموزش بهره‌ برداران از طریق رسانه جمعی، مجری مسئول طرح ملی حمایت و پشتیبانی شرکت‌ های فنی و مشاوره‌ ای بخش کشاورزی بخشی از اقدامات مدیریتی و اجرایی را در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا