چهره هاسلبریتی خارجی

آلفونسو کوارون بهترین کارگردان اسکار ۲۰۱۹ کیست؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک : آلفونسو کوارون کارگردان سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۴۰ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار آلفونسو کوارون می‌توان به کارگردانی فیلم های ( هری پاتر و زندانی آزکابان، فیلم آرزوهای بزرگ و فیلم جاذبه ) اشاره کرد. اسکار بهترین کارگردانی در اسکار ۲۰۱۹ به آلفونسو کوارون برای فیلم «روما» رسید.

 

آلفونسو کوارون

بیوگرافی آلفونسو کوارون 

آلفونسو کوارون کارگردان سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۴۰ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار آلفونسو کوارون می‌توان به کارگردانی فیلم های ( هری پاتر و زندانی آزکابان، فیلم آرزوهای بزرگ و فیلم جاذبه ) اشاره کرد.

بسیاری از آثار  آلفونسو کوارون  هم مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و هم منتقدین. وی تاکنون ۶ بار نامزد دریافت جایزه اسکار در عناوین مختلف شده که از آخرین آنها، برنده شدن اسکار بهترین تدوین و بهترین کارگردانی، جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی و یک جایزه بفتا برای فیلم جاذبه می باشند.

 

آلفونسو کوارون

کارلوس نام برادر و خوناس نام پسرش است که هردوی آن‌ها نویسنده و کارگردان هستند و در بعضی از پروژه‌های وی با او همکاری داشته‌اند.

آلفونسو کوارون کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۷۰ در ۳۰ سالگی در فیلم Sólo con tu pareja به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای آلفونسو کوارون محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Daniel Giménez Cacho، Claudia Ramírez، Luis de Icaza و Astrid Hadad را تجربه کرد.

 

آلفونسو کوارون

آلفونسو کوارون در سال ۱۳۸۳ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم آلفونسو کوارون در این سال، فعالیت در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

 

آلفونسو کوارون

با اینکه آلفونسو کوارون را بیشتر بعنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. آلفونسو کوارون علاوه‌بر کارگردان به‌عنوان نویسنده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار آلفونسو کوارون در حرفه‌ی نویسندگی، فیلم جاذبه، فیلم فرزندان بشر و فیلم Sólo con tu parejaاست.

 

آلفونسو کوارون

مهم ترین فعالیت ها و آثار آلفونسو کوارون 

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی آلفونسو کوارون فعالیت در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان بوده است. آلفونسو کوارون سال ۱۳۸۳ در ۴۳ سالگیفیلم هری پاتر و زندانی آزکابان را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. از آلفونسو کوارون نقل قول شده است که برای کارگردانی در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان و همکاریش با عوامل و بازیگران اعلام رضایت کرده است. آلفونسو کوارون توانست با فعالیت در فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر دنیل ردکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت و ریچارد گریفیتستوانست سطح کاری او را متحول کند.

 

آلفونسو کوارون

 

آلفونسو کوارون علاوه‌بر فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان، سال ۱۳۷۷ در ۳۷ سالگی فیلم آرزوهای بزرگ را کارگردانی کرده است. آلفونسو کوارون این‌بار با هنرمندانی چون اِتان هاوک، گوئینت پالترو، هانک آزاریا و کریس کوپر همکاری داشت.

در مجموع ، در کارنامه ۵۷ ساله و بیوگرافی آلفونسو کوارون آثار مهمی وجود دارد.

آلفونسو کوارون

نام آلفونسو کوارون ، در سال ۲۰۱۹ با عنوان نامزدهای بهترین کارگردان برای ساخت فیلم  Roma  در لیست فهرست نهایی اسکار قرار گرفت که در مراسم اسکار ۲۰۱۹ اسکار بهترین کارگردانی برای «روما» را دریافت کرد.

 ساخته های مهم آلفونسو کوارون

یک پرنسس کوچک (۱۹۹۵)

هری پاتر و زندانی آزکابان (۲۰۰۴)

فرزندان انسان (۲۰۰۶)

جاذبه (۲۰۱۳)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا