مذهبی

آنچه در مورد انگشتر دُرّ نجف باید بدانید

درّ نجف سنگی غیر از عقیق و همانند شیشه صاف و شفاف است، و قیمت چندانی هم ندارد , ولی عقیق همانند سنگ است، و رنگهای مختلفی دارد.در مورد عقیق نقل شده است که حضرت امیرالمؤمنین(ع) چهار انگشتر داشتند که در دست مى کردند : انگشتر یاقوت براى شرافت و زینتش، و فیروزه براى نصرت و یاریش، و حدید چینى براى قوتش، و عقیق براى حرز و دفع دشمنان و بلاها.

امام صادق علیه السلام خطاب به مفضل فرمود : دوست دارم که هر مومنی پنج انگشتر در دست کند : عقیق ، فیروزه و یاقوت و حدید صینی و دُرّ نجف . مفضل پرسید : سرورم ، خاصیت و فضیلت دست کردن انگشتر دُرّ نجف چیست ؟ حضرت فرمود : هر کس انگشتر دُرّ نجف در دست کند و نگاه به آن کند ، خداوند برای هر نگاهی که به این نگین می اندازد ، ثواب یک زیارت ( اعم از حج یا غیره ) در نامه عمل او می نویسد که اجر و ثواب آن برابر با اجر و ثواب عمل پیامبران و صالحان است و اگر رحمت خداوند بر شیعیان نبود ، قیمت هر دانه نگین درّ نجف به قدری گران می شد که کسی توانایی خرید آن را نداشت ، لکن خداوند آن را بر شیعیان ارزان قرار داده و زیاد یافت می شود تا آن که همه شیعیان بتوانند از آن بهره ببرند . التهذیب ۶ /۳۷ ، وسائل الشیعه ۱۴ / ۴۰۳

فواید و خواص روحی دُرّ نجف : 
در نجف آرامش بخش بوده و سبب تقویت انرژی معنوی در انسان می‌شود.
همچنین دفع نیروهای منفی اطراف از دیگر خواص سنگ در نجف می‌باشد.
در نجف بسیار پر انرژی بوده و از نظر ائمه توصیه بسیار شده است.

فواید و خواص جسمی دُرّ نجف : 
این سنگ جریان خون را تحریک می کند . در درمان کمر درد و سردردهای مزمن نیز موثر است.

نگهداری و شارژ دُرّ نجف : 
این سنگ می‌بایستی هر ماه یک تا دو بار در آب روان شسته شود و سپس در مقابل نور خورشید قرار گیرد تا خودش خشک شود و انرژی مجدد را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا