اخبار داغ

آیا بین نوشیدن چای داغ و سرطان مری ارتباط وجود دارد؟

ترجمه: پردیس کیانی ، مجله اینترنتی کولاک

شاید شما هم شنیده باشید که می گویند نوشیدن چای داغ می تواند افراد را به سرطان مری مبتلا کند اما آیا این مساله حقیقت دارد؟ احتمال ایجاد سرطان وجود دارد اما در این مورد نکاتی نیز باید مطرح شود.

تحقیقات درباره ارتباط چای داغ با سرطان مری

در ماه آوریل ۲۰۱۸ یک تحقیقات گسترده چینی در این زمینه انجام گرفت که آیا چای داغ می تواند با سرطان مری در ارتباط باشد یا خیر؟

این مطالعه نشان داد که این خطر بیشتر در مورد مردانیست که به طور مرتب چای داغ می نوشند و در کنار آن به طور روزانه الکل می نوشند و سیگار می کشند. این خطر در زنان به طور کل دیده نشده و در مردانی که فقط چای داغ می نوشند اما سیگار و الکل مصرف نمی کنند هم اتفاق نمی افتد.

 

البته به یاد داشته باشید که آژانس بین المللی تحقیقات در حوزه سرطان، مصرف بیش از حد نوشیدنی های گرم (بیش از ۱۵۰ درجه فارنهایت) را به خاطر “احتمال ابتلا به سرطان” توصیه نمی کند. نظریه آنها این است که دمای بسیار داغ باعث آسیب رساندن به سلول ها در راه هایی می شود که می تواند باعث پیشرفت تومور شود.

اما اکثر مردم علاقه ای به نوشیدن نوشیدنی های بسیار گرم و داغ ندارند. درجه حرارت نوشیدنی های بسیار گرم را می توانید به راحتی با تاخیر در مصرف، افزودن مایعات خنک، نگه داشتن در دمای اتاق، افزودن چیزهایی مثل شیر، شکر و هر چیز دیگری به سرعت کاهش دهید.

بر طبق برخی از مطالعات اکثر مردم ترجیح می دهند دمای نوشیدنی شان حدود ۱۴۰ درجه فارنهایت یا کمتر باشد و معمولا آنها صبر می کنند نوشیدنی شان پیش از مصرف تا حدی خنک شود.

نتیجه

در مقابل کشیدن سیگار و نوشیدن الکل، خطرات چای داغ می تواند بسیار اندک باشد و اثبات شده که نوشیدن چای به تنهایی نمی تواند منجر به سرطان شود. اما با اینحال نتیجه طولانی مدتی در آزمایشات ارائه نشده و نمی توان گفت کسی که ۹ سال به طور مداوم چای داغ نوشیده اما الکل و سیگار مصرف نکرده هم دچار سرطان می شود یا خیر. بنابراین حتی اگر این عادت را دارید بهتر است دست کم هر روز چای داغ ننوشید.

منبع : berkeleywellness

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا