اخبار داغ

آیا فرار زنوزی مالک تراکتور به کشور همسایه به دلیل بدهی مالی واقعیت دارد؟

آیا فرار زنوزی مالک تراکتور به کشور همسایه به دلیل بدهی مالی واقعیت دارد؟ شایعه ای در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه محمدرضا زنوزی مطلق مالک متمول تراکتور و همچنین ایرلاین آتا به دلیل بدهی های میلیاردی به یکی از کشورهای همسایه متواری شده است. البته هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. طی ساعات آینده با اخبار جدید در همین خصوص و در این پست خبری اطلاع رسانی خواهیم کرد.

شایعه فرار زنوزی مالک تراکتور
شایعه فرار زنوزی مالک تراکتور

 

محمدرضا زنوزی مطلق، متولد سال ۱۳۴۶ در تبریز است. او سهامدار، شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی و ورزشی در ایران است. وی به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ایران و یکی از ۱۰ سرمایه‌دار برتر کشور شناخته می‌شود. محمدرضا زنوزی مالک فعلی باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز است.  محمدرضا زنوزی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مشهور در آذربایجان است که بعد از ورودش به فوتبال بیشتر از قبل شناخته شد. زنوزی مالک و سهامدار چندین شرکت تولیدی، صنعتی، خدماتی، علمی و ورزشی در ایران تحت عنوان شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دریک است که بیش از ٧ هزار نفر در شرکت‌ها و کارخانه‌های وابسته به وی اشتغال دارند.

حیطه سرمایه‌گذاری

محمدرضا زنوزی، علاوه بر مالکیت باشگاه‌های گسترش فولاد، ماشین‌سازی و تراکتورسازی رییس هیئت بدمینتون آذربایجان‌شرقی نیز هست که نشان از علاقه زیاد او به سرمایه‌گذاری در ورزش دارد. فعالیت‌های مالی زنوزی بسیار گسترده است و او تقریباً در تمام زمینه‌ها فعالیت می‌کند و مالکیت حدود ١٣ شرکت که زیرمجموعه شرکت توسعه سرمایه‌گذاری دریک هستند را برعهده دارد. شرکت‌هایی که توسط زنوزی اداره می‌شوند، از صنعت ذوب‌آهن گرفته تا مس و فرآوری آهن و تیتانیوم را تشکیل می‌دهند. همچنین مالکیت شرکت هواپیمایی آتا هم در اختیار زنوزی قرار دارد. وی اخیراً دانشگاهی به نام دانشگاه جامع علمی و کاربردی دریک را تاسیس کرده که این کار او در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد.

از کمک به تراکتورسازی تا مدیرعاملی این باشگاه

محمدرضا زنوزی با خرید باشگاه تراکتورسازی، تبدیل به چهره مهمی برای فوتبال تبریز تبدیل شده و باید پاسخگوی مطالبات هواداران پرتعداد این تیم که خواستار بازگشت تیمشان به روز‌های اوج هستند باشد. زنوزی پیش از این‌که مالکیت باشگاه تراکتورسازی را برعهده بگیرد هم کمک‌های زیادی به این باشگاه کرده بود. او بار‌ها گره‌گشای مشکلات مالی تراکتورسازی شد و از اواخر فصل گذشته هم یکی از هواپیما‌های شرکت آتا را در اختیار این باشگاه قرار داد.
کمک‌های زنوزی به باشگاه تراکتورسازی خیلی‌ها را به یاد حسین هدایتی می‌انداخت که به پرسپولیس کمک‌مالی می‌کرد که بعضاً برای این تیم حواشی به‌دنبال داشت. هدایتی هم چند سال قبل برای خرید مالکیت باشگاه پرسپولیس وارد عمل شد، ولی موفق به در اختیار گرفتن آن نشد.

زنوزی علاوه بر امتیاز باشگاه گسترش فولاد، سال گذشته امتیاز باشگاه ماشین‌سازی را هم خرید تا از انحلال آن جلوگیری کند و حالا جدی‌ترین چالش دوران حضورش در فوتبال را در تراکتورسازی تجربه می‌کند. او در ابتدای ورودش به تراکتورسازی به هواداران این تیم وعده‌هایی مبنی بر جذب یک مربی خارجی سطح بالا برای هدایت تراکتورسازی و نیز به خدمت گرفتن بازیکنان با کیفیت را داد و به وعده‌های خود عمل کرد.

شرکت‌های محمدرضا زنوزی

شرکت‌های تحت مالکیت محمدرضا زنوزی عبارتند از:

باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز
هواپیمایی آتا
بانک سامان
بانک گردشگری
سرمایه‌گذاری گسترش‌فولاد تبریز
کارخانه بنیان‌دیزل
ایران‌خودروی تبریز
موسسه فرهنگی ورزشی ماشین‌سازی تبریز
موسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز
آتا سنتر
ماشین‌سازی یاقوت
ذوب‌آهن شمس تبریز
مجتمع آهن و فولاد سبلان
شرکت فنی و مهندسی سترگ آذران
مجتمع‌فولاد صائب تبریز
گروه صنعتی درپاد تبریز
گروه کارخانه‌جات یاقوت‌صنعت تبریز
گروه صنعتی توانگران سهند
مجتمع‌فولاد زنوز
شرکت صنایع مس سهند آذران
صنایع فرآوری آهن و تیتانیوم آذربایجان
توان‌گستر
دانشگاه جامع علمی و کاربردی دریک
سرمایه‌گذاری فولادگستر کوثر
فروآلیاژ شهریار پارسا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام
    همش شایعه است طبق استعلامات مقامات مسئول ایشان حتی یک قسط عقب افتاده هم ندارند و بیشتر از وام ها اشتغال زایی و کسب درآمد استانی همچنین باعث شده خیلی از صنعت ها خودکفا باشد و باعث صادرات و ارز آوری شود و هر چند کم باعث بهتر شدن وضع اقتصادی کشور و اشتغال زایی کلان در منطقه شده حتی بهتر است ایشان الگو و پاداش و لوح تقدیر دریافت کند که اینهمه موثری بوده نه مثل خیلی‌ها که وام کلان بگیرند لابی بازی کند رانت خواری کند و در آخر فرار کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا