اخبار داغ

آیا می دانید رژیم ۴ روزِ شیر و موز چگونه ۴ کیلو از وزن شما کم می کند؟

مجله اینترنتی کولاک: اگر در آینده ای نزدیک قرا راست به یک مهمانی و یا جشن عروسی بروید اما چاقی و اضافه وزنتان شما را ناراحت کرده است نگران نباشید . ما در این مقاله یک رژیم ۴ روزه به شما معرفی خواهیم کرد که فقط با شیر و موز قادر خواهید بود به وزن دلخواه خود برسید و وزن کم کنید.در ادامه با ما همراه باشید.

 

رژیم شیر و موز چگونه به لاغر شدن شما کمک می‌کند؟

رژیم شیر و موز بر اساس یک اصل ساده به لاغر شدن شما کمک می‌کند. خوردن مواد غذایی کم کالری و مغذی! در این رژیم شما سه بار در روز حدود ۲ الی ۳ عدد موز و ۲ الی ۳ فنجان شیر پرچرب مصرف خواهید کرد. هر موز حدود ۱۰۰ کالری دارد و هر فنجان شیر ۸۰ کالری. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که مصرف سه وعده از این مواد غذایی باعث می‌شود کالری دریافتی روزانه شما کمتر از ۱۰۰۰ باشد. علاوه بر موز و شیر شما باید چند غذای غنی از پروتئین فیبر نیز مصرف کنید که احساس گرسنگی نداشته باشید.

 

در این رژیم شما می‌توانید شیر موز درست کنید و یا اینکه شیر و موز را جداگانه مصرف کنید این به سلیقه شما برمی‌گردد. همچنین در طول مدتی که این رژیم غذایی را رعایت می‌کنید باید به مقدار کافی آب بنوشید. چرا در این رژیم از موز استفاده می‌شود؟ این میوه چه ویژگی‌هایی دارد؟

فواید و خواص موز

موز، همانطور که همه ما می‌دانیم، میوه‌ای بسیار مغذی است که غنی از ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی است، به ویژه پتاسیم (حدود ۴۲۲ میلی گرم در یک موز) که برای عملکرد طبیعی بدن حیاتی است. موز همچنین شامل فیبر (حدود ۳ گرم در یک موز) است و باعث می‌شود مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. در موز ماده‌ای به نام سروتنین وجود دارد که باعث نشاط در انسان می‌شود و خبر خوب این است که با گرفتن رژیم شیر و موز احساس بی‌حالی و افسردگی نخواهید داشت.

فواید و خواص شیر

مواد مهم شیر عبارتند از؛ پروتئین، کلسیم، فسفر، بعضی از انواع ویتامین‌های گروه B و ویتامین A. شیر غنی از کلسیم و پروتئین است که باعث تقویت عضلات و استخوان‌های می‌شود. از دیگر فواید شیر می‌توان به کاهش فشار خون، تنظیم تولید انسولین در بدن و بهبود متابولیسم اشاره کرد.

فواید مصرف شیر و موز به صورت ترکیب شده

ترکیب شیر و موز باهم منبع خوبی برای پروتئین، ویتامین‌ها، فیبر و مواد معدنی است. مواد مغذی دریافت شده از این رژیم غذایی برای تامین انرژی بدن برای مدت ۳ الی ۴ روز کافی است. اما این را باید بدانید که رژیم شیر و موز هم به اندازه باقی رژیم‌ها که فقط روی مصرف چند ماده غذایی خاص در طول روز تاکید دارند، برای مدت طولانی نه تنها کاربری نیست بلکه مضر هم هست.

برنامه غذایی رژیم شیر و موز

برای وعده صبحانه همراه شیر و موز خود می‌توانید یک عدد تخم مرغ آب پز بخورید تا هم پروتئین مورد نیاز بدن تامین شده باشد و هم دیرتر گرسنه شوید. می‌توانید در وعده صبحانه چند عدد بادام نیز میل کنید. برای وعده ناهار علاوه بر یک لیوان شیر و موز می‌توانید، آب میوه طبیعی نیز میل کنید فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود. برای وعده شام هم علاوه بر موز و شیر می‌توانید یک فنجان سالاد سبزیجات میل کنید.

چگونه اثربخشی رژیم شیر و موز را بیشتر کنیم؟

۱- به غیر از اندازه‌گیری کالری مصرفی روزانه باید تمرینات سبک نیز داشته باشید. بدنسازی و ورزش‌های سنگین هنگامی که رژیم شیر و موز را رعایت می‌کنید مناسب نیست، زیرا این رژیم یک رژیم کم کالری است. بهترین ورزش‌های برای کسانی که رژیم شیر و موز گرفته‌اند یوگا و مدیتیشن است.

۲- از خوردن شکر تصفیه شده، نوشیدنی‌های صنعتی، غذاهای آماده و سرخ شده خودداری کنید.

۳- حداقل ۳ لیتر آب در طول روز بنوشید.

۴- ۷ الی ۸ ساعت خواب داشته باشید.

۵- استرس اضافه وزن را از خود دور کنید و سعی کنید آرامش داشته باشید.

۶- اگر احساس ضعف دارید سریع رژیم را متوقف کنید و برای مشاوره بیشتر با پزشک خود تماس بگیرید.

۷- بعد از روز چهارم این رژیم باید به یک رژیم غذایی سالم بازگردید و برای جلوگیری از بازگشت وزن ورزش کنید.

هشدارها در مورد رژیم شیر و موز

هشدار ۱

هنگام گرفتن این رژیم ممکن است احساس ضعف داشته باشید زیرا مصرف کالری در طول این رژیم به شدت کاهش می‌یابد. اگر ضعف شما شدید بود می‌توانید از مواد غذایی دیگری نیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

هشدار ۲

خانم‌ها در دوران قاعدگی به هیچ وجه نباید این رژیم را دنبال کنند. مواد معدنی مانند آهن، روی و برخی دیگر از ویتامین‌ها با این رژیم غذایی به بدن شما نخواهند رسید.

هشدار ۳

طول دوره این رژیم نباید بیشتر از ۴ روز باشد زیرا عناصر حیاتی که بدن به آن‌ها نیاز دارد در طول این دوره به بدن شما نخواهد رسید و عوارض جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. این رژیم ۴ روزه می‌تواند حدود ۴ کیلو از وزن شما کم کند. اگر تصمیم دارید با این رژیم بیشتر از ۴ کیلوگرم وزن کم کنید می‌توانید با فاصله‌ای یک هفته‌ای دوره‌ای جدید از این رژیم را شروع کنید، البته بهتر است تمام این موارد تحت نظر پزشک تغذیه باشد./جیمیتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا