سبک زندگی

ازدواج با دختران شخصیت نمایشی ختم به طلاق خواهد شد

مجله اینترنتی کولاک: اگر سر و کارتان با یک شخصیت نمایشی است، یا اگر خودتان یک شخصیت نمایشی دارید و تصمیم به ازدواج گرفته اید باید بگوییم کار سختی پیش روی شماست. شخصیت نمایشی می تواند روی زندگی همه اطرافیان خود اثر بگذارد.

پیش از تصمیم برای زندگی و ازدواج با اختلال شخصیت نمایشی (هیستریونیک) بهتر است از آینده ای که در کنار شخصیت های نمایشی برای شما در حال رقم خوردن است اطلاع حاصل نمایید. زندگی در کنار هر کدام از اختلالات شخصیت می تواند ابعاد مختلف زندگی و سلامت روان شما را به خطر بیاندازد.

 

به دلیل اغواگری های شخصیت هیسترونیک شما در ابتدای رابطه و زندگی با این افراد احساس می کنید همسر آرزوهای خود را پیدا کرده اید، اما غافل از آن که هر آنچه که در حال تجربه آن هستید تنها یک صحنه نمایش بوده و شما یکی از بازیگران آن می باشید. در ادامه این مقاله در قالب یک داستان به بررسی و تحلیل ازدواج با شخصیت نمایشی می پردازیم. از آن جا که این اختلال بیشتر در میان زنان شایع است، ازدواج با یک زن مبتلا به اختلال هیسترونیک را شرح داده ایم.

 

مهره مار داشتن!

به یک مهمانی دعوت می شوید مشغول معاشرت با میزبان و جمعی از دختران هستید، در همان لحظه دختری جذاب با آرایش زیاد و لباس و جواهرات پر زرق و برق وارد می شود. محو تماشای او می شوید. مرتب در طول سالن حرکت می کند و با همه مشغول سلام و احوالپرسی می شود. اتفاقا دیگر مردان مجلس هم توجه خاصی به او دارند.

در همین لحظه است که آن دختر لوند جذاب، توجهش به شما جلب می شود و زودتر از بقیه دختران به شما نزدیک می شود و می خواهد سر صحبت را با شما باز کند. خودش را آتوسا معرفی می کند و از شغل مدلینگ صحبت می کند. طرز صحبت کردنش به دلتان می نشیند و خیلی مشتاق می شوید که بیشتر با او آشنا شوید.

در این لحظه مردی میانسال با ظاهری شیک و لباس هایی فاخر وارد می شود. همان طور که آتوسا با شما گرم صحبت هست متوجه می شوید که به آن مرد خیره شده، چشمکی می زند و می رود. با نگاه او را دنبال می کنید، آتوسا با عشوه و ناز از این سر سالن به سمت دیگر می رود تا اینکه فرصت مناسبی پیدا می کند تا با مرد میانسال صحبت کند.

کاندیدهای قهرمان برای زنان نمایشی

این زنان عاشق هیجان و تنوع طلبی هستند. شاید کنجکاو باشید که چرا آتوسا در آن مهمانی بیشتر اطراف شما و آن مرد میانسال بوده است. آتوسا، دختری با اختلال شخصیت هیسترونیک است و شما پسری مغرور و خوش تیپ با موقعیتی مناسب هستید که دخترها همیشه اطراف تان هستند و معمولا با هر دختری گرم نمی گیرید. پس مورد خوبی برای او هستید تا بتواند خودش را ثابت کند و از طرفی به دختران دیگر نشان دهد که این قدرت را دارد که توجه تان را جلب کند.

حالا برمی گردیم به آن مرد میانسال که فردی متاهل و پولدار است و از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار است. زنان نمایشی با فریبندگی خود دنبال قدرت و اعمال کنترل هستند پس این مرد چالشی هیجان انگیز برای آتوسا است.

اغواگری و قدرت فریبندگی، حشره ای در دام عنکبوت!

آتوسا تا زمانی که مرد میانسال را در دام عشق پوشالی خود بیندازد با او رابطه برقرار می کند پس شروع به تنیدن تار جادویی اغواگری خود می کند تا زمانی که کنترل او را در دست بگیرد. البته روابط آن ها در حد عشوه گری است و تمایلی برای رابطه جنسی کامل ندارند و گاه از مردان برای سواستفاده مالی نیز استفاده می کنند.

این زنان خشم خود را پشت نقاب فریبندگی شان پنهان می کنند، مردی قدرتمند که دارای خانواده و موقعیت اجتماعی است، می خواهد آبرو و موقعیت او را به خطر بیندازد و نابود کند، محبت زن و بچه اش را از دست بدهد و زمانی که مرد را از مسند قدرت پایین آورد، درخشندگی خودش را برای شخصیت هیسترونیک از دست می دهد. پس از آن آماده می شود که دام خودش را برای مردی دیگر پهن کند.

رابطه عاشقانه با شخصیت هیسترونیک تا کجا دوام دارد؟

با اینکه واقعا به آتوسا علاقه مند هستید ولی حد و مرزتان را حفظ کردید و مانند بقیه مردان به ساز او نمی رقصید، تمام خواسته های او را برآورده نمی کنید، پس همچنان مردی هستید که عطش او را برای جلب توجه سیراب نکردید. پس آتوسا هنوز علاقه مند است با شما رابطه داشته باشد. از طرفی شما هم گمان می کنید او دختر رویایی شماست.

ازدواج با دختر عاشق پیشه نمایشی

حس می کنید رابطه با آتوسا خیلی خوب پیش می رود، با شما می خندد و هر موقع که ناراحتید گریان می شود. هیج زمانی دختری با این همه احساسات ندیده بودید از اینکه در نهایت شما قلب او را به دست آوردید خیلی خوشحال هستید. لبخندهای زیبایی می زند، هر موقع شما را می بیند با علاقه سمت شما می دود و شما را بغل می کند.

پس از چند قرار عاشقانه متوجه می شوید که صحبت هایش بسیار سطحی است یعنی محتوای ذهنی خاصی ندارد ولی توجهی نمی کنید چون جذب دلبری های او شده اید. دوست دارید بیشتر با او در ارتباط باشید و او هم از این موضوع استقبال می کند. انتظارات زیادی از شما دارد ولی پیش خود فکر می کنید که این دختر رویایی شماست که ارزش همه چیز را دارد با این حال هنوز قواعد خاص خودتان را رعایت می کنید. پس هنوز مشتاق رابطه با شماست. در نهایت از او درخواست ازدواج می کنید از خوشحالی فریاد می کشد، بالا و پایین می پرد و و همان موقع جواب مثبت می دهد.

دنیای شخصیت هیسترونیک، صحنه تئاتر است!

سه ماه از زندگی مشترکتان گذشته است ولی آتوسا هنوز اجازه رابطه جنسی کامل به شما نداده است. دچار سردرگمی می شوید که چرا با وجود شور و هیجانی که در شروع رابطه دارد به شما اجازه دخول نمی دهد. او صرفا با دلبری می خواهد شما را در کنترل خودش بگیرد. به تدریج متوجه می شوید که او نمی تواند یک رابطه عاطفی صمیمانه با شما داشته باشد و رفتارهای او صرفا نمایشی است و عمقی ندارد. در واقع برای شما نقش بازی می کند و شما هم مهره ای در صحنه نمایش او هستید.

دختر رویاها یا کابوس شبانه

به تدریج متوجه می شوید که انتظارات آتوسا تمامی ندارد و دیگر قادر به برآورده کردن نیازهای او نیستید، انتظار دارد همیشه به او توجه کنید در غیر این صورت احساساتش خیلی سریع تغییر می کند و خشمگین می شود، ماجراجویی بالایی دارد و همیشه دنبال این است که تجربه ای جدید و هیجان انگیز داشته باشد حتی ممکن است در مکانی نامناسب از شما بخواهد با او رابطه جنسی برقرار کنید که اصلا برایتان قابل هضم نیست و این آغازی برای بحث و جدل های شدید می شود.

لبریز شدن کاسه صبر!

دختری که فکر می کردید پر از احساس و عاطفه است و شما را درک می کند اکنون به زنی خودمحور تبدیل شده است. همیشه اتتظار دارد که قهرمان و مرد رویایی او باقی بمانید. خسته از سرکار باز می گردید می خواهید کمی استراحت کنید یا برنامه ای تلویزیونی تماشا کنید، ولی آتوسا می خواهد تمام انرژی تان را برای او بگذارید و اگر موفق نشود با بهانه گیری های مختلف سعی در جلب توجه تان خواهد کرد. اگر به او بگویید که “خسته هستم” با شما بحث می کند و با حالت قهر از منزل خارج می شود.

آتوسا کماکان خیلی آرایش می کند و لباس هایی برای جلب توجه می پوشد. همیشه نگران ظاهر خودش است و بعد از هر چیزی که می خورد سریع آینه خودش را در می آورد و رژ لب می زند. راحت با مردان دیگر صحبت می کند و صمیمی می شود، اگر او را مورد انتقاد قرار دهید به شدت عصبانی می شود و پرخاشگری می کند حتی ممکن است به شما فحش های رکیک بدهد. اصلا قبول نمی کند که خطایی کرده است.

سکانس آخر، تصمیم گیری برای طلاق

به مرور زمان متوجه می شوید که این شرایط برایتان غیر قابل تحمل شده است پس به فکر طلاق می افتید. زمانی که این موضوع را با آتوسا مطرح می کنید وارد سکانس نمایشی دیگری می شوید. حالا که دیگر با عشوه گری و دلبری نمی تواند شما را کنترل کند، ترفند دیگری را رو می کند. الان وارد نقش قربانی می شود و خودکشی های نمایشی شروع می شوند. شاید علائم خودکشی را نشان دهند و حتی اقدام به خودکشی کند؛ پیشنهاد می شود برای جدایی و طلاق بدون دردسر به یک مشاوره خانواده مراجعه کنید. و یا برای ادامه زندگی با این شخصیت درباره نحوه برخورد با شخصیت نمایشی اطلاع کسب کنید.

به دلیل نمایشی بودن آتوسا تا به حال هر موقع مهمانی داشتید خانه را تمیز و مرتب کرده و انواع و اقسام غذاها را می پخته. پس وقتی اطرافیان از موضوع درخواست طلاق شما با خبر می شوند، همه شما را سرزنش می کنند که چرا زن به این خوبی را می خواهید طلاق بدهید. ولی الان شما با تمام وجود معنی ضرب المثل گرگی در لباس میش را لمس کردید./ هنر زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا