علم و تکنولوژی

از چه راهی می شود تا جنسیت بچه را پدر و مادر انتخاب کنند؟

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

از چه راهی می شود تا جنسیت بچه را پدر و مادر انتخاب کنند؟

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

خواندنی ها

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

سیره معصومین به ما می آموزد که از خداوند درخواست فرزندانی سالم و صالح را داشته باشیم و در هنگام تولد نوزاد از سلامتی او سوال کنیم ,نه از جنسیت او .(۲)

ارزش دختر در اسلام

دختر در فرهنگ اسلامی از ویژگی ها و جایگاه خاصی برخوردار است.

در منابع اسلامی با تعبیرات جالبی چون ریحانه (گل ), قواریر(بلور), حسنات (نیکی ها) و بهترین فرزندان از او یاد شده است .

در روایات داشتن دختر ,ارزش و خیر معرفی شده و از رسول اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده که ایشان فرمودند :

((خیر اولادکم البنات ؛بهترین اولاد شما دخترانند)).(۳)

ایشان همچنین فرمودند :((هر کس دو خواهر یا دو دختر داشته باشد ,به آنان احسان نماید ,من و او در بهشت همانند این دو انگشت (سبابه و وسطی )در کنار هم خواهیم بود .(۴)

امام صادق علیه السلام نیز می فرماید :((البنات حسنات و البنون نعمه و انما یثاب علی الحسنات و یسئل عن النعمه؛ دختران حسنات و نیکی اند و پسران نعمت , همانا بر حسنات ثواب داده شود و از نعمت سوال می شود)).(۵)

در بحث تعیین جنسیت ,دانشمندان دریافته اند که اسپرم مرد جنسیت فرزند را تعین می کند ,نه تخمک زن. بدین صورت که:زن دارای دو کرو موزوم جنسی XX و مرد دارای دو کروموزوم جنسی XY می باشد .

تعداد و شکل کروموزوم های زن XX+ 44و تعدادو شکل کروموزوم های مرد ۴۴+XY می باشد .

اگر یک اسپرم دارای کروموزوم x مردی تخمک زن را بارور کند ,جنین حاصل دختر خواهد بود.

نطفه دختر۴۴XX ………… =X)+ (22+X)+

اما اگر یک کروموزوم Y تخمک زن را بارور کند ,جنین حاصل پسر خواهد بود.

نطفه پسر……… ۴۴XY ….… =Y)+ (22+X)+ (22

امروزه دانشمندان پی برده اند که مصرف رژیم غذایی خاص ,شرایط زندگی , شرایط روحی و اعصاب, شرایط آب وهوایی و اقلیمی افراد می تواند در تعیین جنسیت و کیفیت اسپرم تاثیر گذار باشد .

در واقع چندی است که اثر غذا در جنسیت نوزاد مورد توجه محققان قرار گرفته و روز به روز بر تعداد طرفداران این عقیده افزوده می شود. به تجربه ثابت شده است زنانی که هنگام آمیزش ,خونشان قلیایی است فرزندشان پسر و کسانی که خونشان اسیدی است ,نوزادشان دختر می شود .

به طور کلی اسپرم های مولد پسر درمحیط های قلیایی فعالیت بهتری دارند و اسپرم های مولد دختر در محیط اسیدی دوام بیشتری دارند .

برخی بررسی های انجام شده نیز نشان می دهد برای موفقیت در این امر لازم است حداقل در پریود ماهانه قبل از بارداری از رژیم پر سدیم و پتاسیم برای پسرزایی و رژیم پر کلسیم مثل لبنیات و فقیر ازسدیم و پتاسیم برای دختر زایی شروع شود .

البته در مواردی مثل فشار خون بالا ,ناراحتی های قلبی و نارسایی کلیه ,مصرف رژیم پسرزایی به دلیل سدیم بالا ممنوع است .در عوض به هنگام وجود اختلالات عصبی ,بالا بودن کلسیم خون و نارسایی کلیوی هم رژیم دخترزایی نباید تجویز شود.

تغییر جنسیت و تعیین سرنوشت جنین در ماه های دوم به وقوع می پیوندد و غذاهای ماه های اول و مخصوصا ماه دوم در این مساله تاثیر فوق العاده دارند .

اگر ماه سوم آبستنی مصادف با اواخر زمستان و ایام نوروز باشد, بیشتر ممکن است نوزاد دختر شود .اگر این ماه مصادف با فصل کاهو بوده و زن آبستن مقداری از ان را بدون سرکه میل نماید , ممکن است نوزاد او پسر باشد .اگر این ماه مصادف با توت فرنگی باشد و زن آبستن از آن بخورد ,جنین او پسر خواهد شد .

سبزی های جوان جنین را پسر و سبزی های پیر ,جنین را دختر می نماید .

گوشت ها , قارچ ها و سبزی های کهنه اسیدیته خون را بالا می برند و این رژیم معمولا در زمستان وجود دارد که میوه جات کمتری نیز استفاد شده و نیز میزان تعریق بدن کمتر می باشد .

در ایام عید به دلیل مصرف آجیل و شیرینی زیاد ,اسیدیته خون بالا می رود . بر عکس با مصرف غذاهایی مثل میگو ,ماهی و خرما به دلیل فسفر بالای این مواد ,اسیدیته خون پایین آمده و به سمت قلیایی میل می کند .

مصرف میوه جاتی مانند توت فرنگی ,انگور و موادی مانند جوش شیرین ,خون را قلیایی می نماید .

همچنین تعریق زیاد باعث کاهش اسیدیته خون و افزایش خاصیت قلیایی آن خواهد شد .

غیر از عواملی که ذکرشد ,عنصر گوگرد نیز که در ترکیب مغز و همچنین ترشحات غدد مردانه وجود دارد ,در سرنوشت جنسیت نوزاد موثر است .

هورمون های زنانه نیز ممکن است در سرنوشت جنسیت نوزاد موثر باشد ؛چنان که اگر زن در سه ماهه اول زیاد آب جو یا رازیانه بخورد ,نوزاد او بدون شک دختر خواهد شد .

پسردار شدن

زنانی که طالب نوزاد پسر هستند باید از روز اول قاعدگی زن ,پدر و مادر ناشتا روزی چند عدد خرما بخورند و هنگام آمیزش نیز باید خون شوهر اسیدی و خون زن قلیایی باشد.یعنی مرد غذاهایی بخورد که خون او اسیدی شود و زن غذاهایی بخورد که خون او هنگام آمیزش قلیایی گردد.به عبارت دیگر مرد غذاهایی بخورد که طبیعت گرم دارند ؛مثل پسته ,بادام ,شکلات و مواد قندی وزن آب انگور ,توت فرنگی ,مرکبات و آبلیمو میل کند و از خوردن گوشت ,قارچ,سرکه ,سیب ترش ,آب جو و رازیانه خودداری نماید .چنانچه زوجین خواهان نوزاد دختر باشند ,باید چند روز قبل از آمیزش ,شوهر غذاهایی که خون را قلیایی می کند ,زیاد بخورد و از خوردن مواد فسفردار مثل سیر و بادام خودداری کند و زن به عکس مرد عمل نماید .

لازم به ذکر است که هیچکدام از روش ها و رژیم های تغذیه ای ذکر شده به معنای موفقیت صد درصد نیست ؛بلکه احتمال تولد جنسیت دلخواه را افزایش می دهد و تعیین کننده اصلی خالق آسمان ها و زمین است که بی اراده او برگی از درخت بر زمین نخواهد افتاد.

دختر دار شدن

اگر دختر می خواهید به نکات زیر عمل نمایید :

  1. عمل نزدیکی باید دو یا سه روز قبل از تخمک گذاری متوقف شود . ( یعنی عمل نزدیکی تا زمان تخمک گذاری فاصله ی بیشتری داشته باشد )
  2. قبل از هر بار نزدیکی زن باید درون مهبل خود را با محلول ترکیبی از دو قاشق غذا خوری سرکه ی سفید و نزدیک یک لیتر آب شستشوی اسیدی دهد زیرا محیط اسیدی اسپرمهای نر را از تحرک باز می دارد
  3. اگر به هنگام نزدیکی زودتر از همسرش به ارگاسم می رسد باید کوشش نماید از ایجاد آن خودداری نماید زیاد رسیدن به ارگاسم ترشحات قلیایی را افزایش می دهد
  4. نزدیکی را از جلو و در زمان تخلیه اسپرم تمام آلت مرد داخل مهبل زن نباشد
  5. از چند روز قبل از آمیزش از مصرف نمک خودداری نمایید
  6. مصرف تخم مرغ و شیر و لبنیات فراموش نشود
  7. در سه ماه اول بارداری از مصرف رازیانه غفلت نکنید که بسیار موثر است در دختر زایی
  8. فاصله ی نزدیکها را کم و زود به زود نزدیکی نمایید که تاخیر در نزدیکی و افزایش میزان اسپرم در صد اسپرمهای مردانه را افزایش می دهد
  9. اگر سه ماه اول زیاد رازیانه و آبجو ( ماء الشعیر ) مصرف نمایید یقینا دختر بدنیا می آورید

فرزند پسر:

در روایت آمده است که اگر کسی که فرزند ندارد نیت کند که در صورت فرزند دار شدن نام او را علی بگذارد خداوند به او فرزند پسر روزی می کند . از حضرت صادق -ع- نقل شده که زن بارداررا که چهار ماه از بارداری او گذشته رو به قبله کن و آیه الکرسی بخوان و دست بر پهلوی او بزن و بگو :

اللهم انی قد سمیته محمدا ، خدایا من نام او را محمد گذاشتم ؛ اگر چنین کند خداوند آن فرزند را پسر می گرداند .

ر. ک : حلیه المتقین ، علامه مجلسی ، باب ۴ ، فصل ۷

پاورقی

۱- سوره شوری ,آیه ۴۹

۲-من لایحضره الفقیه ,ج۸,ص ۵۹۵

هرگاه خداوند به امام سجاد علیه السلام فرزندی عطا می فرمود ,سوال نمی پرسید پسر است یا دختر ,بلکه می پرسید ((آیا سالم است یا نه ؟!)) و اگر سالم بود می فرمود ((خدا را سپاس که از من ,فرزند معیوب و معلول نیافرید )).

۳-وسایل الشیعه ,ج۴,ص۷۹

۴-مستدرک,ج۱۵,ص۱۱۸

۵- وسایل الشیعه,ج۱۵,ص۱۰۴

منابع:

۱-اکبری ,علی, راهنمای خانواده ,با مقدمه دکتر غلامرضا باهر .نشر صلای فرزانگان ،۱۳۸۳٫

۲-دفترهمکاری حوزه و دانشگاه ،روانشناسی رشد با نگرش به منابع اسلامی.

۳-نرم افزاری کوثر, فرزند صالح۱٫ / برگرفته از پرسمان.

این پست توسط بخش خواندنی ها مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

از چه راهی می شود تا جنسیت بچه را پدر و مادر انتخاب کنند؟

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا