سریالسریال‌ایرانی

بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده + خلاصه داستان

در این مطلب از بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده نوشته ایم. سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا برای تولید نمایش خانگی مجوز ساخت گرفت. حامد عنقا و بهرنگ توفیقی حالا یکی از زوج‌های سریال‌سازی کشور هستند. آنها پیش از این «انقلاب زیبا»، «پدر» و «بر سر دوراهی» را برای تلویزیون ساخته‌اند و حالا قرار است در شبکه نمایش خانگی هم این همکاری را تکرار کنند.

بازیگران سریال آقازاده
بازیگران سریال آقازاده

در جدیدترین خبر گفته می شود امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون به سریال شبکه نمایش خانگی «آقازاده» پیوسته است. امین حیایی پیش از این در نخستین سریال شبکه نمایش خانگی یعنی «قلب یخی» با ایفای نقشی که چندوجهی ترین شخصیت این سریال به حساب می آمد با حامد عنقا کار کرده بود و حالا برای ایفای نقشی پر فراز و نشیب به کار تازه عنقا یعنی سریال «آقازاده» پیوسته است.

پیش از این از حضور یک بازیگر ناشناخته به عنوان نقش اصلی زن این سریال و احتمال حضور کیوانچ سوپراستار ترک در این سریال خبر رسیده و همچنین اعلام شده بود مهدی سلطانی و امین تارخ نقش پدرهای قصه را که مقابل یکدیگر قرار دارند ایفا می کنند.

خلاصه داستان سریال آقازاده

سعید رجبی فروتن یکی از مدیران سازمان سینمایی در یادداشتی درباره اتفاقات شبکه نمایش خانگی به سریال «آقازاده» اشاره کرده و نوشته: این سریال قصه‌ای پرالتهاب و جذاب را روایت می‌کند که نام شخصیت اصلی آن حامد و حرفه او دادیاری است.

اینطور که از نام سریال و این توضیح رجبی‌فروتن برمی‌آید احتمالا با یک سریال با موضوعی اجتماعی و کنایه‌های روز ، یا شاید با یک عاشقانه متفاوت روبه‌رو خواهیم شد. سریالی که باید دید آیا می‌تواند موفقیت سریال «پدر» را برای این زوج در شبکه نمایش خانگی آن هم در این روزهای پرحاشیه این شبکه تکرار کند یا خیر.

بیوگرافی بازیگران سریال آقازاده

 

امین حیایی

امین حیایی ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محله قیطریه بدنیا آمد. پدرش تقی حیایی کارمند شغل آزاد بود در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد.

خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود. او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد. او همچنین برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فیلم فجر برای فیلم شعله‌ور شد. همسر وی نیلوفر خوش‌خلق از بازیگران سینمای ایران است.

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی ۱ شهریور ۱۳۵۰ در سروستان به دنیا آمد. او دارای دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه اوینیون فرانسه است. وی ابتدا بخاطر بازی در سریال مادرانه معروف شد ولی برخی از مردم امروزه بیشتر او را در نقش هاشم خان دماوندی در سریال شهرزاد، می‌شناسند. مهدی سلطانی هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استادیار دانشکدهٔ هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مدارج تحصیلی وی عبارتند از:

لیسانس بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا
فوق لیسانس کارگردانی از دانشکدهٔ سینما و تئاتر دانشگاه هنر در سال ۱۳۷۸
دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه در سال ۲۰۰۸

 امین تارخ

امین تارخ ۲۰ مرداد ۱۳۳۲ در کازرون به دنیا آمد. نخستین فیلمی که بازی کرد مرگ یزدگرد و یکی از معروف‌ترین نقش‌هایش ابن سینا در سریال بوعلی سینا است. تارخ اصالتا کازرونی است ایشان در اوایل زندگی به همراه خانواده به شیراز مهاجرت کرده است. تارخ هنرمند مطرح ایرانی و بازیگری صاحب سبک است.او در سال ۱۳۵۶ از دانشکدهٔ هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۳۶۳ با کسب مدرک فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی به پایان برد.

امین تارخ به مدت ۲۵ سال است که به عنوان هنرپیشه آزاد به فعالیت می‌پردازد و نقش‌های زیادی را در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی و تئاتر ایفا کرده‌است. تارخ هم به عنوان هنرپیشه و هم به عنوان عضو هیئت داوری در جشنواره‌های ملی بیشمار و همین‌طور به عنوان عضو هیئت مدیره خانه سینما حضوری فعال داشته‌است. او همچنین به عنوان میهمان به جشنواره‌های مسکو، ژاپن و آلمان دعوت شد.

او در سال ۱۳۷۳ اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد که یکی از مؤسسات آموزش بازیگری سینما در ایران محسوب می‌شود. فارغ‌التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری تا سال ۱۳۸۷، تعدادی از جوایز هنرپیشه برتر را به خود اختصاص داده‌اند. از فارغ التحصیلان این مؤسسه که وارد عرصه‌های بازیگری شده‌اند می‌توان افراد ذیل را نام برد:حبیب رضایی، مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، شهاب کسرایی، پوریا پورسرخ، مریم بوبانی، بیتا بادران، غزل صارمی، مجید مشیری، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، شبنم مقدمی، شهرام قاعدی، بیتا سحرخیز، شهناز شهبازی، مینا احمدوند، پاشا رستمی، فرانک حیدریان، مجید واشقانی و …

در سال ۱۳۷۹ این مؤسسه اقدام به برقراری ارتباط با سایر مدارس بین‌المللی آموزش بازیگری کرد و امین تارخ به مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی دعوت شد. او دو سال با عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس کرد. تارخ از سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از چهره‌های برتر احیای تئاتر ایران شناخته شد. او در هجدهمین جشنواره تئاتر و فیلم فجر هم به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران و هم به عنوان یکی از کارگردان‌های هنری حضور یافت.

اسامی بازیگران سریال آقازاده + خلاصه داستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا