سینماسینمای‌ایران

اسامی بازیگران فیلم بی صدا حلزون + خلاصه داستان

در این مطلب به معرفی بازیگران فیلم بی صدا حلزون پرداخته ایم. این فیلم به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی بهرنگ دزفولی‌ زاده و نویسندگی محمد‌رضا رهگذر با موضوع اجتماعی و پیش از برخورد ساخته شده است. «بی صدا،حلزون» قصه ای اجتماعی متفاوت با رویکرد به قشر خاصی از جامعه دارد.

معرفی فیلم بی صدا حلزون
معرفی فیلم بی صدا حلزون

فیلم بی صدا حلزون به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده بخش عمده تولید آن در سکوت خبری انجام شده است.این، اولین فیلم بلند سینمایی بهرنگ دزفولی‌زاده است که در بیش از ۳۰ لوکیشن فیلمبرداری شده و یکی از پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های اول محسوب می‌شود.

بهرنگ دزفولی‌زاده پیش از این بیش از ۸۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را عکاسی کرده و سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی بوده که در اکثر جشواره‌های خارجی و داخلی حضور داشته است. فیلم کوتاه «استون» در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار و شیرین ولی‌پور بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند. «بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» که به بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است، درباره این اثر گفت: این فیلم از چند وقت پیش به طور کامل آماده نمایش شده است و هیات انتخاب آن را به طور کامل دیدند اما فکر می‌کنم مقداری در حق «بی‌صدا حلزون» جفا شده است. هرچند تنها چهار فیلم از بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ حضور دارد، اما در برنامه «هفت»، دوستان به‌گونه‌ای صحبت کردند که گویا قرار است جوایز بین آن چهار فیلم تقسیم شود و بقیه فیلم‌ها فقط در حد یک دورهمی باقی بمانند در حالی که به نظرم این حرف خیلی غیرکارشناسانه است.

وی افزود: به نظرم «بی‌صدا حلزون» جزو معدود فیلم‌هایی بوده که تمرین‌های زیادی را با بازیگران داشته است چرا که معمولا این اتفاق در سینمای حرفه‌ای بین بازیگران چهره کمتر رخ می‌دهد از سوی دیگر ما تلاش کردیم یک فیلم باورپذیر از مشکلات ناشنوایان برای جامعه شنوا بسازیم اما همین فیلم را به بخش سودای سیمرغ راه نداده‌اند. اگر «بی‌صدا حلزون» از لحاظ ساختار، محتوا یا هر چیز دیگری مشکل داشت در بخش نگاه نو هم انتخاب نمی‌شد!

دزفولی‌زاده با اشاره به اینکه بازیگران این فیلم زحمت زیادی کشیده‌اند تا جامعه شنوا موقعیت‌های مختلف یک ناشنوا را حس کنند، توضیح داد: «بی‌صدا حلزون» جزو معدود آثاری است که در آن در کنار بازیگران ناشنوا، از بازیگران چهره هم استفاده شده‌اند البته حتی کودک فیلم هم ناشنواست، بنابراین با این اتفاقی که رخ داده است دیگر چه زمانی فرصت دیده شدن این بازیگران پیش می‌آید؟

این کارگردان اظهار کرد: بسیاری از صاحبت نظران به من گفته‌اند این فیلم و بازیگرانش حداقل شایسته نامزدی در بخش سودای سیمرغ هستند، اما «بی‌صدا حلزون» در بخش سودای سیمرغ حضور دارد و قطعاً کمتر در بین جامعه شنوا دیده می‌شود. این در حالی است که ماه‌ها برای صداگذاری فیلم زحمت کشیده شد چون ما می‌خواستیم شرایطی را پیش بیاوریم که یک شنوا ببینید یک ناشنوا چه مشکلاتی از لحاظ صوتی دارد، یا برای مثال جلوه‌های ویژه این فیلم بسیار متفاوت است حتی برای آهنگسازی هم جلساتی با ناشنوایان داشتیم اما تمام این موضوعات نادیده گرفته می‌شود چون فیلم در قسمت فیلم‌های رزرو حضور دارد در حالی که خیلی از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در حال فیلمبرداری هستند. من نمی‌دانم هیات انتخاب چگونه دست به قضاوت آن‌ها زده است.

دزفولی‌زاده بیان کرد: من این فیلم را ساخته‌ام تا تفاوت‌ها را نشان دهم اما با همین وضعیت فیلم من در این بخش مهجور واقع می‌شود. «بی‌صدا حلزون» یک فیلم مینی‌مال است و سعی می‌کند تماشاگر را در لحظات مختلف با اتفاقات جدید آشنا کند. قصه این فیلم درباره بچه ناشنوایی است که پدرش کاملا ناشنوا و مادرش نیمه شنواست و آنها تلاش می‌کنند که اتفاقات بهتری برای این کودک در جامعه امروزی رقم بزنند اما یک سری شرایط و مخالفت‌ها پیش رو دارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا