سبک زندگی

اصلی ترین قوائد ست کردن دامن برای جذاب تر شدن استایل

دامن‌ هم مثل هر لباس دیگری قاعده و قانون مربوط به خودشان را دارند. برای اینکه بتوانید در مهمانی‌ها زیباتر از همیشه ظاهر شوید، خوب است بدانید کدام دامن با کدام لباس زیباتر می‌شود. با خواندن این مقاله از سایت کولاک با بهترین روش‌های ست کردن لباس با انواع دامن‌هایتان آشنا خواهید شد.

قاعده ست کردن دامن

۱- اصول ست کردن لباس با دامن راسته

دامن راسته یا Pencil Skirt دامنی است که هیچ چین و پلیسه‌ای ندارد، کاملا راسته است و قد آن تا روی زانو می‌رسد. این دامن به ویژه برای خانم‌هایی مناسب است که فرم بدن ساعت شنی دارند. اگر شما هم در کمد لباس‌هایتان این دامن را قرار داده‌اید، آن را با گزینه‌های زیر ست کنید:

  • دامن‌تان را با بلوزی هم‌رنگ خودش ست کنید و یک کمربند با رنگ تند را میان‌شان قرار دهید. برای مثال اگر یک دامن زرد دارید، آن را با یک بلوز فیت زرد ست کنید و یک کمربند سرخابی یا آبی تند را به استایل‌تان اضافه کنید.
  • می‌توانید دامن‌تان را با یک بلوز که رنگ متضادی دارد، ست کنید.
  • ست کردن دامن مشکی راسته با بلوز سفید، نتیجه‌ای کلاسیک به دنبال خواهد داشت.

سعی کنید در کمدتان یک دامن راسته به رنگ مشکی یا سفید داشته باشید؛ البته اگر فرم بدنتان برای پوشیدن این مدل مناسب است.

۲- ست کردن دامن میدی

دامن‌های میدی، شامل مدل‌هایی می‌شوند که قد آن‌ها تا اواسط ساق پا می‌رسد. استفاده از این دامن‌ها احتیاط زیادی می‌طلبد، چون می‌توانند به راحتی قد شما را کوتاهتر نشان دهند. بنابراین اگر قدتان کوتاه است، سراغشان نروید؛ اما اگر مشکلی با این دامن‌ها ندارید، از روش‌های زیر برای ست کردن لباس استفاده کنید:

  • برای یک استایل کلاسیک در زمستان دامن را با یک بلوز فیت همراه کنید یا پلیور فیت بپوشید. اگر با پلیور میانه‌ای ندارید روی بلوز یک ژاکت زیبا یا بافت زنانه از بین ترندهای ۲۰۲۰ اضافه کنید تا گرما را به استایلتان منتقل کرده باشید. از یک مدل بوت زیبا کمک بگیرید تا احساس زمستانی بودن ظاهرتان بیشتر شود. از میان انواع اکسسوری‌های جدید می‌توانید به راحتی سراغ خرید یک گردنبند بلند بروید که تکمیل کننده استایلتان خواهد بود.
  • در سایر فصل‌ها از کفش‌های پاشنه بلند یا High heels برای تکمیل استایل همراه دامن میدی کمک بگیرید.

۳- ست کردن لباس با دامن پیلی

دامن پیلی کوتاه یا پلیسه دامنی است که فرمی شبیه فرم حرف A دارد، اما با پلیسه یا چین همراه شده است. این دامن برای خانم‌هایی مناسب است که می‌خواهند لاغر بودن کمر و پاهایشان را پنهان کنند.

  • از آنجایی که خطوط دامن پیلی عمودی است، می‌توانید این دامن را با تاپی که خطوط راه راه افقی دارد همراه کنید. منتها بهتر است این خطوط ضخیم باشد. سعی کنید حداقل یک رنگ مشترک بین دامن و رنگ تاپ وجود داشته باشد.
  • اگر مهمانی خودمانی نیست، دامن تک رنگ را با بلوزی که رنگی متضاد دارد همراه کنید.
  • اگر دامنتان طرح دار است، آن را با یک شومیز ساده بپوشید؛ مگر اینکه یاد بگیرید چگونه در ست کردن طرح‌ها و پترن‌ها استاد باشید.

۴- دامن گوده را با چه بلوزی ست کنیم؟

دامن گوده به مدلی از دامن اطلاق می‌شود که بخش بالای آن تنگ است و پایین آن آزاد می‌ایستد. این دامن تا روی زانو است. ترکیب این دامن با کمربندهای زیبا نتیجه شیکی به دنبال خواهد داشت.

  • این مدل را با یک بلوز فیت بپوشید و روی انتخاب زیورآلات دقت به خرج دهید. اکسسوری‌های چشم گیر را برای این ست انتخاب کنید.
  • در دورهمی‌ها می‌توانید این مدل را با یک بلوز آستین کوتاه فیت جین همراه کنید. جین دکمه‌دار نتیجه زیباتری به دنبا خواهد داشت.

۵- با دامن فون چه بپوشیم؟

اگر قصد دارید در یک مهمانی دامن فون بپوشید، خوب است گزینه‌های زیر را برای تکمیل استایل‌تان در نظر داشته باشید.

  • اگر مهمانی خودمانی است و دوست دارید یک استایل راحت و هنری برای خودتان درست کنید، دامن فون را با یک بلوز گشاد که روی دامن می‌آید، ترکیب کنید. سعی کنید از چند لایه لباس کمک بگیرید.
  • برای لایه بندی استایل می‌توانید یک بلوز ساده یا یک شومیز راحت زنانه را از میان انواع مدل‌ها انتخاب کنید و زیر تی شرت گشاد بپوشید و با این کار یک استایل خاص برای خودتان بسازید. البته این ترکیب مجلسی نیست و قابلیت ایجاد تاثیر لباسی مثل یک بلوز حریر با دامن را ندارد؛ اما طرحی جدید است و برای ساختن انواع استایل‌های شیک و جوان پسند به کار می‌رود.
  • اگر جنس دامنفون شما جین است، چه بهتر که جین دکمه‌دار باشد. چون در هر فصلی به کارتان خواهد آمد و استایل زیبایی برایتان خواهد ساخت.
  • در فصل تابستان دامنجین فون را با یک تاپ راه راه آبی و سفید بپوشید تا استایل فصل گرمتان کامل شود.
  • برای داشتن یک استایل خانمانه‌تر دامنجین فون را با شومیز سفید یا شومیز صورتی خیلی کم رنگ بپوشید.

۶- دامن‌تان ماکسی است؟

قاعده ست کردن دامن

دامن‌های ماکسی معرف حضور بیشتر خانم‌ها هستند؛ دامن‌هایی بلند که تا روی قوزک پا قرار می‌گیرند و گاهی حتی بلندتر هم هستند. این مدل‌ها اغلب آزاد هستند و به همین دلیل هم برای ساختن استایل‌های بوهمی Bohemian گزینه‌هایی ایده‌آل به حساب می‌آیند.

  • پوشیدن دامنماکسی برای فصل تابستان بسیار مناسب است. می‌توانید این مدل را با یک جفت صندل پاشنه بلند همراه کنید.
  • بهترین بلوز برای همراه شدن با این دامن‌ها بلوز فیت یا تاپ فیت است. ترجیحا سراغ شومیزهای دکمه‌دار نروید.
  • اگر دوست دارید قدتان بلندتر به نظر برسد، از بلوزها یا تاپ‌های یقه هفت کمک بگیرید.
  • استفاده از اکسسوری‌های هنری مثل النگوهای پهن یا گردنبند بلند می‌تواند استایل زیباتری برای شما درست کند.

۷- دامن آکاردئونی و قواعد ست کردن آن

دامن‌های پیلی بلند به دامنآکاردئونی معروف هستند. این دامن‌ها برای اینکه حالت زیباتری داشته باشند اغلب از پارچه‌هایی مثل تافته تهیه می‌شوند و به همین دلیل هم به کار مهمانی‌های رسمی می‌آیند.

  • وقتی دامنتان آزاد است، خوب است که بلوزتان فیت باشد. در این مورد هم از بلوز فیت کمک بگیرید و ترجیحا سراغ مدل‌هایی با آستین‌های پفی مه جدیدا دوباره مد شده‌اند، نروید.
  • ایندامن را با کفش پاشنه بلند یا پاشنه متوسط بپوشید.
  • ترجیحتان روی انتخاب کفشی باشد که جلوی آن باز است. کفش‌هایی که تا روی قوزک پا می‌آیند با این مدلدامن نتیجه خوبی به همراه ندارند و قدتان را کوتاه نشان خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا