چهره هاسلبریتی ایرانی

الهام نامی بازیگر نقش شکوه السلطنه در سریال جیران کیست؟ + بیوگرافی و عکس

در این مطلب از سایت مجله اینترنتی کولاک می خوانید که، الهام نامی با بازی در نقش شکوه السلطنه در سریال جیران دومین حضورش در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند. از این رو بیوگرافی کاملی از زندگی شخصی و هنری او در این مطلب برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

الهام نامی متولد ۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ است. او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر درس خوانده و بازیگری را هم با حضور در چند نمایش آغاز کرده است.

ترانه‌های محلی به کارگردانی محمد رحمانیان، بوف نه چندان کور به کارگردانی محمد علی سجادی،  پرسه‌های موازی به کارگردانی پیام لاریان و آوانتاژ به کارگردانی کامران شهلایی و روزهای بی باران تئاترهایی است که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

او همچنین  جشنواره ۳۵  تئاتر فجر  به خاطر بازی در نمایش پرسه‌های موازی برنده  جایزه شد.

بازی الهام نامی مقابل دوربین

اولین تجربه تصویری الهام نامی به سال ۸۸ و زمانی برمی گردد که او در سریال جستجوگران بازی کرد. بعد از آن تا سال ۹۳ جلوی دوربین نرفت تا این که در آن سال علاوه بر سریال ساعت صفر در فیلم تابو نیز حضور یافت.

این فیلم به کارگردانی خسرو معصومی درباره سالار یکی از ملاکین بانفوذ منطقه هزارجریب است در آرزوی فرزند تصمیم می‌گیرد برای چهارمین بار ازدواج کند. آق‌عمو که معتاد به مواد مخدر است و در گاوداری صالح مشغول به کار است، می‌پذیرد در ازای پرداخت بدهی‌ای که به صالح دارد، دخترش را به عقد برادرش سالار در بیاورد. بهار که از قبل دل در گروی کسری داشته، در مقابل این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند. الناز شاکردوست نقش اصلی زن این فیلم را بازی کرده است.

جامه دران به کارگردانی حمیدرضا قطبی فیلم دیگری است که نامی در سال ۹۳ بازی کرد.

الهام نامی بازیگر نقش شکوه السلطنه در سریال جیران کیست؟ + بیوگرافی و عکس2

سال پرکار الهام نامی

نامی در سال ۹۵ هم پرکار بود. او در این سال از سوی جلیل سامان برای بازی در سریال نفس انتخاب شد. اگر یادتان باشد در این سریال ناهید دختر دانشجویی است که با روزبه عضو سازمان مجاهدین، آشنا می‌شود. در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی اش فاش می‌شود… او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

دختری با شال قرمز فیلم سینمایی است که نامی در این سال در آن حضور داشت و علاوه بر آن در فیلم چراغ های ناتمام به کارگردانی  مصطفی سلطانی، با مجید صالحی و شقایق فراهانی هم بازی شد.

الهام نامی در دنیای حرفه ای

الهام نامی که توانسته بود به بازیگری حرفه ای تبدیل شود به کار در این زمینه ادامه داد و سریال های نجوا و لارو را نیز در کارنامه اش ثبت کرد. او هچمنین در سینما نیز فعال بود و در این مدت فیلم های کار کثیف، سمفونی نهم و خانه ماهرخ بازی کرد.

در واقع خانه ماهرخ تولید سال ۱۳۹۹ به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیه کنندگی شهاب حسینی و محمدرضا محمدی جدیدترین تجربه سینمایی الام نامی محسوب می شود. در این فیلم شاهد هستیم «ماهرخ» که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه می‌شود و توسط همسرش «کیوان» و دوستان مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر می‌شود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک می‌شود و همین که برای روشن کردن شمعِ روی کیک فندک می‌زند، ماهرخ آتش می‌گیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدن ماهرخ، دادگاهی می‌شود و شبهات و سوالات متعددی مطرح می‌شود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق می‌دهد.

بازی در نقش شکوه السلطنه در سریال جیران

شکوه السلطنه نقش تازه ای است که الهام نامی آن را برعهده گرفته تا نامش در فهرست بازیگران سریال جیران ثبت شود و دومین همکاری او با حسن فتحی رقم بخورد. نامی پیش از این در فصل دوم سریال شهرزاد نیز بازی کرده بود.

درواقع نامی با شکوه السلطنه می تواند یک گام دیگر در مسیر  زندگی حرفه ای خودش پیش برود و باید دید برای این شخصیت در طول سریال چه وقایعی رخ می دهد و او چه جایگاهی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا