اخبار داغ

الیاس حضرتی نماینده مجلس که به شجریان توهین کرد کیست ؟

مجله اینترنتی کولاک : چند روز نماینده مجلسی به نام الیاس حضرتی در نطق خود از شجریان با جمله او در حال مردن است یاد کرد ، این طرز حرف زدن نماینده مجلس موجب انتقادات مردم به او شد .

ماجرای توهین الیاس حضرتی به استاد شجریان چه بود ؟

رایان شجریان فرزند استاد محمدرضا شجریان نسبت به سخنان الیاس حضرتی در جلسه صبح سه‌شنبه مجلس واکنش نشان داد.

 

الیاس حضرتی در جلسه صبح سه‌شنبه مجلس در بخشی از نطق خود گفته است: «آقای شجریان در حال مردن است چه اشکالی دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد از ایشان عیادتی بکند؟ گیرم ایشان درجایی اشتباهاتی هم کرده‌اند. آقای خاتمی و کسانی که در حصر هستند هم می‌توانند به‌عنوان سیاستمدار کمک کنند.»

این سخنان با واکنش پسر کوچک خسرو آواز ایران همراه شد.

پسر شجریان در واکنش به حرف الیاس حضرتی نوشت :

آقای حضرتی ممنون میشم بیاین یه دستی به ظرف های کثیف خونه بکشین !!

بیوگرافی الیاس حضرتی نماینده مجلس جنجالی :

الیاس حضرتی (زاده ۱۳۴۰) فعال سیاسی و مطبوعاتی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.

حضرتی از مؤسسین حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح طلبان بود وی همچنین به درخواست مهدی کروبی برای مشارکت در تأسیس حزب اعتماد ملی پاسخ مثبت داد و به عضویت شورای مرکزی این حزب درآمد وی یکی از چهره‌های سیاسی جناح اصلاح طلبان ایران است.

الیاس حضرتی برای سه دورهٔ پیاپی نماینده مردم رشت بود (سوم تا پنجم). رقیب اصلی وی محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور دولت یازدهم، حسن روحانی بود که چهار بار نمایندگی مردم رشت را را در کارنامه داشت و در چند دورهٔ مجلس بطور مشترک با حضرتی رشت را نمایندگی کرده‌است.

حضرتی در سال ۱۳۶۹ هنگام وقوع جنگ اول خلیج فارس و حمله نیروهای ائتلاف به عراق به عنوان نماینده در مجلس سوم خواستار بسیج تمام توان و برنامه کشور برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه شد.

او در مجلس ششم خواست تا به عنوان نماینده مردم تهران وارد مجلس شود که بر اثر اختلاف با حزب مشارکت که خود یکی از مؤسسین آن بود موفق به این کار نشد. حزب مشارکت آن روزها حزب برتر ایران بود و نفراتی که در لیست سی نفره کاندیداهای این حزب در تهران بودند به احتمال زیاد جزو نفرات برتر انتخابات می‌شدند. حزب مشارکت در آن سال سیاست جدیدی را در پیش گرفت و اسامی جدیدی را در لیست حزب قرار داده بود که عمدتاً دانشگاهی بودند و سابقه کار اجرایی نداشتند.

به نظر برخی صاحبنظران، یکی از مهم‌ترین عوامل سقوط حزب مشارکت گرایش به نخبه گرایی محض و دور شدن از توده ملت بود.

این در حالی بود که حزب مشارکت بسیار نزدیک به رئیس‌جمهور خاتمی بود و حضرتی نیز یکی از موثرترین افراد در به قدرت رسیدن خاتمی بخصوص در استان گیلان بود. اما او که سابقه پیروزی در سه دوره گذشته انتخابات را نیز داشت، توانست با رای بیشتر از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از سی نماینده تهران وارد مجلس ششم شود.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ هم در حالی که احمدی‌نژاد و هاشمی به دور دوم انتخابات راه یافتند، در گیلان مهدی کروبی با صحنه گردانی حضرتی نفر نخست این استان شد. او در انتخابات ۱۳۸۸ به نشانه اعتراض به این که اصلاح طلبان همان اشتباهی را که در ۱۳۸۴ موجب شکستشان شد تکرار کردند (شرکت هم‌زمان دو کاندیدا) حاضر به همکاری با هیچ‌کدام از دو کاندیدای اصلاح طلب نشد و صرفاً حرفهٔ جدیدش یعنی روزنامه‌نگاری را دنبال کرد.

وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ ایران، در مورد اینکه روند در جریان اصولگرا تا چه اندازه به نفع روحانی و اصلاح طلبان خواهد بود گفت، قالیباف را بِه چند دلیل نمی‌گذارند کنار برود، نخست اینکه خود قالیباف کنار نمی‌رود و دوم اینکه اگر کنار برود آرایش به سمت آقای روحانی می‌آید، حتی آراء مسئولان ستادهایش نیز به سمت روحانی می‌آید و بدنه حامی قالیباف بین رئیسی و روحانی قطعاً روحانی را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل سعی می‌کنند که وی را نگه دارند که آرایش به سمت روحانی نرود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا