چهره هاسلبریتی خارجی

الیویا کلمن بهترین بازیگر زن اسکار ۲۰۱۹ کیست؟ + بیوگرافی و عکس

مجله اینترنتی کولاک :الیویا کلمن بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال ۱۳۵۲ چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار الیویا کلمن می‌توان به بازیگری در سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure، سریال مدیر شب و فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق اشاره کرد. اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در اسکار ۲۰۱۹ به اولویا کلمن برای فیلم سوگلی رسید.

 

الیویا کلمن 

بیوگرافی  کامل الیویا کلمن 

الیویا کلمن در سال ۱۳۹۴ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرده است. او در این سال با بازی در ۳ فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد. آثار مهم الیویا کلمن در این سال، بازیگری در سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure، فیلم خرچنگ به کارگردانی یورگوس لانتی موس و فیلم جاده لندن به کارگردانی Rufus Norris محسوب می‌شود.

الیویا کلمن سال ۱۳۹۴ در ۴۲ سالگی در سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. الیویا کلمن توانست با بازی در سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر ادی ردماین، جان هرت، Jamie Campbell Bower و ویلیام هوپ بر تجارب او افزود.

الیویا کلمن علاوه‌بر سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure، سال ۱۳۹۵ در ۴۳ سالگی در سریال مدیر شب نیز بازی کرده است. الیویا کلمن این‌بار با یعنی کارگردان سریال مدیر شب و هنرمندانی چون تام هیدلستون، Hugh Laurie، Tom Hollander و الیزابت دبیکیهمکاری داشت.

در این سال‌ها الیویا کلمن با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران Jules de Jongh با ۲ مرتبه، Steven Kynman با ۲ مرتبه، Joseph May با ۲ مرتبه، Teresa Gallagher با ۲ مرتبه و Jessica Hynes با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با الیویا کلمن داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی الیویا کلمن آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. الیویا کلمن را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۷۲% آثار وی سینمایی و ۲۸% آثارش تلویزیونی است. در واقع الیویا کلمن از مجموع ۱۸ اثری که در کارنامه دارد، در ۱۳ اثر در سینما با نام‌های فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق، فیلم خرچنگ، فیلم جاده لندن، فیلم Pudsey the Dog: The Movie، فیلم لاک، فیلم I Give It a Year، فیلم Hyde Park on Hudson، فیلم بانوی آهنی، فیلم Tyrannosaur، فیلم The Secret World of Arrietty، فیلم Le Donk & Scor-zay-zee، فیلم Confetti و فیلم Terkel in Trouble به ایفای نقش پرداخته و در ۵ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال توماس و دوستان، سریال مدیر شب، سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure، سریال برودچرچ و سریال Peep Show بازی کرده است.

در مجموع در کارنامه ۴۴ ساله و بیوگرافی الیویا کلمن آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی الیویا کلمن و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار الیویا کلمن در منظوم سر بزنید. همه ۱۸ اثر مهم الیویا کلمن در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار الیویا کلمن در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر الیویا کلمن در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی الیویا کلمن درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی الیویا کلمن بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی الیویا کلمن کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم جاده لندن محسوب می‌شود.

 

الیویا کلمن 

تجربه بازیگری الیویا کلمن

الیویا کلمن نخستین بار در تلویزیون حضور یافته و سال ۱۳۸۲ در ۳۰ سالگی در سریال Peep Show به کارگردانی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال Thomas & Friends: Sodor’s Legend of the Lost Treasure، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای الیویا کلمن محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون David Mitchell، Robert Webb و مت کینگ را تجربه کرد.

 

الیویا کلمن 

پلیس خفن (۲۰۰۷)

تیراناسور (۲۰۱۱)

بانوی آهنی (۲۰۱۱)

آریتی (۲۰۱۱)

لاک (۲۰۱۳)

خشم کوبایی (۲۰۱۴)

خرچنگ (۲۰۱۵)

قتل در قطار سریع‌السیر شرق (۲۰۱۷)

شهر هالبی (۲۰۰۲)

اسکینز (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۰۹)

آدمکشان میدسامر (۲۰۰۹)

دکتر هو (۲۰۱۰)

برادچرچ (۲۰۱۳–۲۰۱۷)

مدیر شب (۲۰۱۶)

تاج (مجموعه تلویزیونی) (۲۰۱۸)

مورد علاقه (۲۰۱۸)

 

نام الیویا کلمن ، در سال ۲۰۱۹ در فهرست نامزد های بهترین بازیگر زن  برای باز ی در فیلم  The Favourite انتخاب شد که در مراسم اسکار ۲۰۱۹ اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن اولویا کلمن برای فیلم سوگلی را دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا