اخبار داغ

امیر محمد عبدالرحمان المولی سرکرده گروه تروریستی داعش کیست؟

در این مطلب از مجله کولاک، توضیحاتی درباره امیر محمد عبدالرحمان المولی سرکرده گروه تروریستی داعش خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شورای امنیت سازمان ملل متحدد، امیر محمد عبدالرحمان المولی ملقب به ابو ابراهیم الهاشمی القرشی ، سرکرده گروه تروریستی داعش را در فهرست تحریم‌ های خود قرار داد.

کمیته تحریم ‌ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد:

ابو ابراهیم الهاشمی القرشی نقشی پررنگ در ربودن زنان ایزدی، کشتار و قاچاق انسان داشته است. “

اما درباره عبدالرحمان المولی ملقب به ابو ابراهیم الهاشمی القرشی بد نیست بدانید یکی از اعضای موسس گروه تروریستی داعش بوده است و مسئول اسیران اقلیت یزیدی عراق و نظارت بر عملیات داعش در سرتاسر جهان بر عهده وی بوده است.

عبدالرحمان المولی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ایدئولوژیست ‌ها در میان رده‌ های بالای گروه تروریستی داعش به شمار می ‌آمد! وی که در تل عفر و در یک خانواده ترکمانی عراقی به دنبال آمده اسن، یکی از معدود سران غیر عرب داعش به شمار می آید. برخی وی را با نامه حاجی عبدالله و در برخی از حلقه ‌های داعش از وی به عنوان عبدالله قارداش یاد می ‌کردند!

عبدالرحمان المولی از دانشگاه موصل و در رشته علوم شریعت فارغ‌ التحصیل شده است و در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط نیرو‌های آمریکایی دستگیر شد و در زندان اردوگاه بوکا در جنوب عراق، جایی که با ابوبکر البغدادی دیدار کرد، زندانی شد! ایالات متحده آمریکا در اوت سال ۲۰۱۴ میلادی ، جایزه ‌ای نقدی در حدود پنج میلیون دلار در ازای دریافت اطلاعاتی از امیر محمد عبدالرحمان المولی تعیین کرد که در آن زمان یکی از رهبران داعش و جانشین احتمالی ابوبکر البغدادی بود. ابوبکر البغدادی در حمله نیروهای ایالات متحده آمریکا در ۲۷ اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی ۵ آبان ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در شمال غرب سوریه کشته شد.

گفته می شود عبدالرحمان المولی دست کم یک فرزند دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا