اخبار داغورزشی

امین مقیمی پور قهرمان ووشو که بر اثر کرونا درگذشت که بود؟ + عکس

امین مقیمی پور قهرمان ووشو که بر اثر کرونا درگذشت که بود؟ به همراه عکس و اطلاعات تکمیلی درباره امین مقیمی پور ووشوکار و ملی پوش در همین مطلب. «امین مقیمی پور» یکی از ووشوکاران ایرانی که سابقه مدال‌آوری در مسابقات بین المللی را هم داشت، بر اثر ویروس کرونا درگذشت.
او دارنده ۱۶ مدال و عنوان قهرمانی در مسابقات ملی و بین المللی بود.

امین مقیمی پور که ساکن جزیره کیش بود و همراه با تیم این استان در مسابقات داخلی و بین المللی شرکت می کرد، روز چهارشنبه درگذشت تا جامعه ووشو و همچنین ورزش کیش در شوک فرو بروند.
او دارنده ۱۶مدال و عنوان قهرمانی در مسابقات ملی و بین المللی بود.

“پایگاه خبری کولاک نیوز” این ضایعه را به خانواده این قهرمان و جامعه ورزش تسلیت می گوید و برای بازماندگان آرزوی صبر دارد.

ووشو هنرهای رزمی چینی گفته می‌شود که امروزه با نام‌های سی ام ای نیز شناخته می‌شود و به عنوان یکی از گسترده‌ترین رشته‌های رزمی شناخته می‌شود. ووشو به معنای هنر جنگیدن یا هنر رزم و مهارت می‌باشد. مسابقات ووشو مدرن در دو بخش ساندا (بخش مبارزه که در گذشته سانشو نام داشت) و تالو (بخش اجرای فرم) برگزار می‌شود. در مسابقات ووشو، سنتی برگزار می‌شود که در آن بیشتر به انجام حرکات رکوردی مانند شکستن اجسام سخت و فرم‌های باسلاح و بی‌سلاح می‌پردازند.

قدمت ووشو در کشور چین به زمان‌های بسیار دور و در حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد، و به عنوان کهن‌ترین رشته رزمی جهان و در عین حال یکی کاملترین هنرهای رزمی شناخته می‌شود. در آن زمان به منظور حفظ سلامتی، درمان بیماری‌ها، افزایش بنیه جسمانی و طول عمر و تعلیم مهارت‌های نظامی به افراد جامعه، حرکاتی ابداع گردید که گسترش آن در طول دوره‌های مختلف به ورزش ووشو بدل شده‌است. پس از انقلاب کمونیستی چین در ۱۹۴۹ این ورزش تحول یافت و دولت چین کلاس‌های آموزشی، کمربند و فنون جدید را به این ورزش رزمی اضافه کرد و نام هنرهای رزمی چینی را به ووشو تغییر داد. ووشو امروزه یک ورزش بین‌المللی است که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی ووشوinternational wushu federation اداره می‌شود.

مسابقات قهرمانی جهان این رشته از سال ۱۹۹۱ هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و همچنین از ۱۹۹۰ در برنامهٔ بازی‌های آسیایی قرار گرفته‌است. کمربندهای ووشو مدرن در فدراسیون جهانی ووشو به ترتیب به شرح زیر می‌باشد: سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قهوه‌ای، قرمز، مشکی مشکی دان ۱ -مشکی دان ۲ -مشکی دان ۳ – مشکی دان ۴ – مشکی دان ۵ -مشکی دان ۶ – مشکی دان ۷ -مشکی دان ۸ – مشکی دان ۹. البته در بعضی از سبک‌ها کمربند بنفش حذف می‌شود. همچنین نوع کمربندها در ووشو سنتی، با نوع سبک فرق می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا