سبک زندگی

این ماسک موهای آبرسان موهای آسیب دیده شما را مثل ابریشم می کنند

فاطمه روا، مجله اینترنتی کولاک

همه افراد دارای جنس و حالت های متفاوت مو می باشند. برای مثال عده ای به طور مادرزادی موهای چرب و بعضی موهای خشک دارند . عده ای دارای تارهای نازک و صاف و عده ای دیگر موهای فر و ضخیم دارند. به تدریج طی استفاده از انواع و اقسام مواد شیمیایی و رنگ یا دکلره کردن موها و یا حتی استفاده از انواع شامپو ها تارهای مو دچار آسیب می شوند.

 

بهترین راه حل برای درمان مشکلات مو استفاده از مواد طبیعی می باشد هرچند که در بازار انواع متنوعی از  ماسک مختلف برای رسیدگی به موها وجود دارد اما مواد طبیعی عوارض ماسک های صنعتی را نخواهند داشت. با ما همراه باشید تا امروز شما را با انواع ماسک برای انواع مو آشنا کنیم.

ممکن است موهای شما ار بدو تولد جنس خوبی نداشته باشد اما باید بدانید که یک ماسک طبیعی خوب تا حدود بسیار زیادی می تواند موهای شما را تقویت کرده و آن ها را خوش حالت کند. پیشنهاد می کنیم برای جان دادن به موهای خود و تغذیه موها یکی از ماسک های زیر را امتحان کنید.

۱. ماسک مو برای موهای آسیب‌دیدها

اگر عادت داردید که به طور روزانه موهای خود را سشوار کنید و یا مدام برای صاف کردن موهایتان از اتو مو و حالت دهتده های شیمیایی استفاده می کنید قطعا موهایتان دچار آسیب شده است  برای درمان موهای آسیب دیده خود باید از این ماسک استفاده کنید.

یک زرده‌ی تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری عسل
و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

 

همه این مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت نیم ساعت روی موهایتان قرار دهید سپس موهایتان ررا با یک شامپوی معمولی و نرم‌کننده آب کشی نمایید.

این ماسک به علت وجود پروتئین در تخم مرغ باعث آبرسانی و درخشش مو می شود و همچنین به علت دارا بودن لیستین مثل یک شامپوی طبیعی عمل کرده و موهایی براق و نرم را به شما هدیه می هد.

۲. ماسک مو برای کاهش شکنندگی موها

 

ممکن است به طور مادرزادی تارهای موی شما ضعیف باشد و یا در اثر رنگ و دکلره زیاد دچار خشکی و شکنندگی مو شده باشید . این نشانه ها در مو نیازمند پروتئین بیشتری می باشد که باید از طریق ماسک مو تامین شود.برای تهیه این ماسک مو باید یک فنجان ماست یونانی، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده و بعد از ریشه تا ساقه مو را با این ماسک پوشانده. در انتها یک ربع صبر کنید و بعد موهایتان را آبکشی نمایید.

این ماسک  پروتئین موهای شما را توسط ماست یونانی تامین می کند. همچنین سرکه سیب باعث شفافیت موهایتان شده و عسل هم باعث آبرسانی و رطوبت به موهایتان می شود.

۳. ماسک مو برای درمان شوره و خارش پوست سر

 

 

از شوره سر رنج می برید؟ هرگاه در هوای سرد قرار می گیرید دچار خارش شده و موهایتان آسیب می بیند نگران نباشد ، راه حل این مشکل استفاده از ماسک زیر است.

دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
و دو قاشق غذاخوری آب

همه این مواد را با هم مخلوط کرده و سپس به مدت ۲۰ دقیقه موهایتان را توسط این ترکیب ماساژ داده و بعد با یک شامپوی معمولی بشویید.

آبلیمو خاصیت اسیدی دارد که باعث می شود خشکی و شوره سر  شما درمان شود. روغن زیتون هم بهترین آبرسان و مرطوب کننده سر می باشد که پوست خشک سر شما را مرطوب می کند. این ماسک را می توانید هر ۲ هفته یک بار استفاده کنید.

۴. ماسک مو برای موهای خشک

اگر عادت دارید از مواد شیمیایی برای تقویت موهایتان استفاده کنید شاید اوایل موهایتان تقویت شود اما به مروز زمان جنس موهایتان حالت خشکی پیدا می کند. برای نرم کردن موها می توانید ماسک زیر را امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری عسل
و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون

مواد را به خوبی باهم ترکیب کرده و حدود ۲۰ دقیقه روی موهای خود بمالید،  بعد از ۲۰ دقیقه موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید. این ماسک به علت وجود روغن زیتون و عسل موجب رطوبت و طراوت مو می شود. از آنجایی که از عسل به عنوان یک ضد التهاب قوی استفاده می شود می تواند به درمان شوره ی سر نیز بسیار کمک کندو خارش سر را رفع کند.

۵٫ ماسک مو برای موهای فر

 

کسانی که دارای موهای فر و ریز هستند خوب می دانند که برای مراقبت و زیبایی موهای خود رطوبت چقدر اهمیت دارد برای حفط رطوبت و آبرسانی موها از ماسک زیر استفاده کنید:

نصف یک عدد آووکادو
یک‌چهارم فنجان سس مایونز
دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
و یک قاشق غذاخوری عسل

بعد از ترکیب مواد بالا مخلوط را از ریشه تا ساقه مو به موهایتان بمالید و سپس توسط کلاه دوش،  موها را پوشانده و به مدت نیم ساعت صبر کنید و سپس توسط یک نرم کننده موهایتان را بشویید و بعد از نرم شدن موهایتان لذت ببرید.

 

۶-ماسک مو برای انعطاف پذیری مو

گرمای زیاد توسز وسایل گوناگون برای حالت دادن به موها و یا استفاده مداوم از مواد شیمیایی حالت دهنده به تدریج انعطاف موها را ضعیف کرده و تارهای مو را دچار اسیب می کند برای رفع این مشکل از ماسک زیر استفاده کنید:

یک عدد موزِ رسیده
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
و چند قطره اسانس اسطوخودوس

در یک طرف بزرگ تمام مواد را با هم ملخلوط کنید پس کل موها را از ریشه تا ساقه مو با این ماسک بپوشانید و سپس پوست سر خود را به آرامی توسط انگشتان دست ماساژ دهید بعد از یک ربع که سر خود را با حوله پوشانده اید موهای خود را  آبکشی نمایید.

پروتئین موز باعث افزایش انعطاف‌پذیری مو  میشود. ترکیب عسل و روغن نیز موها را مرطوب و پوست سر را  در حالت هیدراته نگه می دارد.

۷-ماسک برای درخشش موها

به تدریج طی سال ها زندگی موها درخشش و براقیت خودشان را از دست می دهند، برای زیبایی و درخشندگی موها  از ماسک زیر استفاده کنید:

یک عدد آووکادو
یک فنجان شیر نارگیل
و یک قاشق غذاخوری عسل

 

از ریشه تاساقه  را به این ماسک آغشته کنید و با استفاده از کلاه دوش، سر خود را بپوشانید. بعد از نیم ساعت موها را با شامپو شسته و نرم ککنده بزنید.

آووکادو و شیر نارگیل حاوی امگا هستند که خاصیت مرطوب‌کنندگی و ترمیم‌کنندگی دارند و مو ها را درخشنده می کنند. عسل هم مثل نرم‌کننده عمل می‌کند و درخشش موها را بازمی‌گرداند.  خواص شگفت انگیز آووکادو و شیر نارگیل، تقاوت چشمگیری در درخشندگی موهای شما ایجاد  می کند.

 

ماسک های معرفی شده در این مقاله به راحتی و با مواد موجود در آشپزخانه قابل تهیه می باشد که هیچ عوارضی ندارند و می توانند موهای شما را کم کم مثل روز اول با نشاط و طراوت بکنند. پس وقت آن رسیده که همین حالا دست به کار شوید و سر و سامانی به موهای آسیب دیده خود بدهید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا