سبک زندگی

بازاریابی اینترنتی و توصیه هایی برای موفقیت در این روش کسب درآمد

مجله اینترنتی کولاک، محمد سیمری : تقریبا همه ما با تبلیغات سایت های مختلف که در سایت های مورد بازدید ما قرار دارد، مواجه شده ایم. این روش یکی از روش های متداول تبلیغات و بازریابی اینترنتی می باشد که مانند نصب تبلیغات بر روی دیوار های شهر می باشد!

بازاریابی اینترنتی، هنر و علم فروش محصولات و خدمات در بستر شبکه‌ های دیجیتالی از قبیل اینترنت و همچنین شبکه‌ های تلفن همراه است. در حقیقت از زمانی که اینترنت فراگیر شد و اغلب مردم برای رفع نیازهای خود به اینترنت روی آوردند، این ذهنیت برای صاحبان تجارت به وجود آمد که باید روشی برای جذب مارکت اینترنتی ایجاد شود و این روش به مرور بازاریابی اینترنتی نام گذاری شد. بازاریابی اینترنتی از انواع مختلفی تشکیل شده است که یکی از زیر شاخه‌ های بازاریابی دیجیتالی، بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ میلادی با استفاده از تکنولوژی روش بازاریابی سنتی را دگرگون ساخت.

همچنین بهتر است بدانید علم بازاریابی اینترنتی، تحقیق و تحلیلی است که در خصوص انتخاب استراتژی‌ های بازاریابی اینترنتی و سنجش میزان موفقیت این استراتژی‌ ها انجام می‌ گیرد. توجه داشته باشید کسب و کارها با هم متفاوت هستند، و استراتژی های بازاریابی اینترنتی که برای یک شرکت به نتیجه رسیده‌اند، ممکن است برای شرکتی دیگر مناسب نباشند، و بر عکس!

زمانی‌ که می‌ خواهید فعالیت‌ های بازاریابی اینترنتی‌ تان را طرح‌ ریزی کنید، حتما منابع بازاریابی اینترنتی شرکت‌ تان را در نظر داشته‌ باشید تا گزینه‌ ای را انتخاب کنید که توانایی انجام آن را دارید.

از مهمترین مزایای روش بازاریابی اینترنتی با توجه به نامحدود بودن کاربران اینترنت  جذب مشتری جهانی است؛ همچنین از دیگر مزایای این روش کسب درآمدی می توان موارد زیر را نام برد:

پایین تر یودن هزینه های این روش در مقایسه با روش تبلیغات

امکان مطرح شدن به عنوان توزیع کننده یک محصول خاص

اگر این روش هوشمندانه انجام شود، می تواند به ارتقای جایگاه شما در فضای مجازی کمک کند

صرفه جویی در زمان و به بیان واضح تر مبادلات تجاری در حداقل زمان

امکان انتخاب های متعدد برای شرکت ها و صاحبان مشاغل و…

از مزایای بازاریابی اینترنتی آن است که مصرف کننده بطور مستقیم با محصول و برند تجاری در ارتباط است. این بدان معناست که شما هر کجا و هر زمان می توانید به آسانی دسترسی داشته باشید. این روش کسب درآمد، محدودیت جغرافیایی ندارد و شما تا جایی می توانید پیش بروید که محصولات خود را بصورت بین المللی در کشورهای مختلف بفروش برسانید.

به شما توصیه می کنیم در هر شبکه‌ ی اجتماعی که بازار دارید، ثبت‌ نام کنید؛ و با ارسال مطلب، به اشتراک‌گذاری محتوا و تعامل با افراد، خودتان را به دیگران بشناسانید. افراد در شبکه‌ های اجتماعی اولویت‌ های خودشان را دارند، پس لازم است از کانال‌ های مختلفی آن‌ ها را هدف قرار دهید. ما می توانیم از طریق ساختن گروه های اینترنتی که در آن بحث و گفت و گوی آزاد انجام می شود، تعداد زیادی کاربر و مخاطب جذب نماییم و بعد از گسترش این جامعه می توانیم از این مکان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بزرگ استفاده نماییم؛ به عنوان مثال وب سایت فیسبوک و نرم افزار های چت که امروزه بسیاری از کاربران از آن ها استفاده می نمایند، از این دسته می باشند، که حاصل نبوغ افرادی بودند که حتی در ابتدا قصد داشتن همچین جامعه بزرگی برای تبلیغات را نداشتند.

یا در روشی دیگر تبلیغات در گوگل بهترین راهکار دیجیتال مارکتینگ است؛ شرکت های بزرگ این روش تبلیغات و بازاریابی اینترنتی را به عنوان اولین راه برای معرفی استارتاپ و یا پروموشن‌ های تبلیغاتی خود انتخاب می کنند و البته شرکت گوگل هم بالاترین درصد درآمد خود را از این سیستم تبلیغاتی کسب می کند!

راه های متنوعی برای اینکه بتوانیم از طریق اینترنت بازاریابی نماییم وجود دارد. تقریبا همه ی ما با تبلیغات سایت های مختلف که در سایت های مورد بازدید ما قرار دارد، مواجه شده ایم. این روش یکی از روش های متداول تبلیغات و بازریابی اینترنتی می باشد که مانند نصب تبلیغات بر روی دیوار های شهر می باشد. بدین صورت که ما تبلیغات خود را به صورت یک عکس یا متن یا فایل چند رسانه ای بر روی سایت های پر بازدید قرار می دهیم.

تنها راه برای این‌ که بازاریابی اینترنتی برای شما به نتیجه برسد این است که استراتژی همسو با اهداف شرکت‌ تان خلق کنید و سپس آن را دنبال کنید. فعالیت‌ های تصادفی که بدون یک طرح اصلی انجام می‌ شوند به پیشبرد اهداف‌ تان کمکی نخواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا