چهره هاسلبریتی خارجی

بازیگرانی که در بالیوود کلیشه‌ها را شکستند

مجله اینترنتی کولاک ، ترجمه: سمیرا فبض آبادی : بسیاری از بازیگران سینمای هند از کرینا کاپور گرفته تا نینا گوپتا، گام‌های جسورانه‌ای در زندگی‌شان برداشته و نام خود را در صنعت بزرگ بالیوود از این حیث مطرح کرده‌اند و به نمونه‌ای بارز برای جسارت دادن به مردمشان تبدیل شدند. در این سال ها خیلی از بازیگران را دیده‌ایم که هنجار شکنی کرده ‌و برای دیگران رویه ساز شده‌اند.

آنها ثابت کرده‌اند که از بروز افکار و احساسات درونی‌شان هیچ گونه ترسی ندارند و برند خاص خودشان را میان مردم جا می‌اندازند. برای مثال سوشمیتا سن در سن  ۲۵ سالگی با وجود تجرد، سرپرستی یک فرزند را قبول کرد و به یک الگوی مثال زدنی برای همه مادران تنها تبدیل شد. یا به عنوان مثالی دیگر توئینکل کانا نتوانست در فضای  سینما مانند پدر و مادرش ستاره‌اش معجزه کند و امروز به یک نویسنده تحسین برانگیز و موفق تبدیل شده است  و این نشان می‌دهد که یک زن می‌تواند خودش را حتی با افزایش سن احیا کند.  به جز این دو چهره مطرح  شناخته شده بسیاری از سلبریتی‌های مشهور دیگر بالیوود هم هنجار شکنی ‌های خاص خودشان را داشته‌اند که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

 

۱- کرینا کاپور خان:

کرینا کاپور خان، بازیگر برجسته بالیوود که صاحب پسر بانمکی به نام تیور علی خان است تا اخرین لحظه بارداری به فعالیت خود ادامه داد و به هیچ وجه حضور خود را کم رنگ نکرد. او معتقد است که بارداری و فرزند داری نباید مانع فعالیت و پیشرفت خانم‌‌ها شود و آنها را انجام کارشان بازدارد؛ برخلاف بسیاری از بازیگران زن مطرح بالیوود که به هنگام تصمیم برای بچه دار شدن کار و فعالیت را تعطیل کرده و از دید عمومی محو می‌شوند و سال‌ها بعد از بزرگ شدن فرزندشان به عرصه کار و فعالیت باز می گردند.

 

۲- سونام کاپور آهوجا:

سونام کاپور، دختر بازیگر شناخته شده بالیوود، انیل کاپور است. او تنها کسی بود که در برنامه مطرح «کافی ویت کارن» در مورد شکاف و تفاوت عمیقی دستمزدی در بالیوود صحبت کرد مخصوصا تفاوت دستمزد میان بازیگران زن و مرد. او بعدا اعلام کرد که چندین فیلم را به خاطر رقم دستمزد بسیار پایین رد کرد است. این صحبت‌های سونام به دیگر همکاران خانم او این جسارت و جرات را داد که با هر دستمزدی حاضر به بازی در هر فیلمی نشوند.

 

۳- نینا گوپتا:

بازیگر کهنه کار و گزیده کار بالیوود، در اویل دهه ۸۰ میلادی وارد یک رابطه عاطفی با یک بازیکن کریکت به نام  ویویان ریجاردز شد. حاصل این رابطه یک فرزند دختر نامشروع بود که گوپتا به تنهایی دخترش را بزرگ کرد. این مسئله در آن روزگار اتفاق غریبی بود اما گوپتا با جرات و جسارت فرزندش را نگه داشت و بزرگ کرد.

 

۴- کونکنا سن شرما:

کونکنا سن شرما به خاطر بازی در فیلم‌های هنری خاص مشهور است. فیلم «بیدار شو سید» یکی از معروف‌ترین فیلم‌های اوست که در آن با رنبیر کاپور همبازی بود. کونکنا قبل از اینکه با دوست پسرش رنویر شوری ازدواج کند اعلام کرد که باردار است و عکس او با شکمی برآمده روی جلد یکی از مجلات چاپ شد و این اقدام کونکنا به نوبه خود اتفاق تازه‌ای بود.

 

۵- دیپیکا پادوکن:

دیپیکا پادوکن بازیگر خوش چهره و محبوب بالیوود، دو سه سال قبل در مورد افسردگی‌اش صحبت کرد و تابوی عمومی که در مورد سلامت در حوزه مسائل روانی وجود داشت را شکست و موج عجیبی به راه انداخت. او حتی یک ان جی او راه اندازی کرد تا ترس و حس بد همراه با مشکلات روانی را از بین ببرد.

 

۶- پریانکا چوپرا جوناس:

پریانکا چوپرا اولین بازیگر هندی است که در سریال تلویزیونی آمریکایی نقش اول بازی کرد. این اقدام او کلیشه‌های متصل به بازیگران هندی در این زمینه را شکست و چوپرا را به یک چهره محبوب بین‌المللی تبدیل کرد.

 

۷- سوشمیتا سن:

سوشمیتا سن اولین زن هندی است که تاج بانوی شایسته جهان را بر سر گذاشته است. بعد از تجربه لذت یک موفقیت بزرگ در سینما، سوشمیتا در سن ۲۵ سالگی با وجود اینکه مجرد بود تصمیم گرفت که سرپرستی یک فرزند دختر را به عهده بگیرد و بعد از ده سال موفقیت در این زمینه یک دختر دیگر را هم به فرزندخواندگی پذیرفت و برای آن دو یک مادرخوانده خوب است و در این زمینه برای تمام زنان تنها و مجرد کشوری به یک مثال تحسین برانگیز تبدیل شد تا دنباله رو حرف قلبشان باشند.

 

۸- فرح خان:

فرح خان کارگردان و طراح حرکات موزون مطرح بالیوود حدود یک دهه است که با شیریش کوندر که البته از او کوچکتر است ازدواج کرده است. فرح خان اولین کسی بود که تصمیم گرفت از طریق بارداری خارج از رحم سه قلوهای خود را به دنیا بیاورد. بعد از او چهره‌های مطرح دیگری همچون همسر شاهرخ خان و همسر عامر خان هم در تولد فرزندشان این رویه را پیش گرفتند.

 

۹- توئنیکل کانا:

توئینکل کانا، همسر آکشی کومار اوایل دهه ۲۰۰۰  فعالیت بازیگری داشت اما نتوانست موفقیت چشمگیری در این عرصه به دست بیاورد و بعد از ازدواج با آکشی کومار از سینما و بازیگری فاصله گرفت اما این چهره شناخته شده با نوسیندگی یک ستون ثابت بسیار پراستقبال در روزنامه و نوشتن یک کتاب موفق به مرکز توجه بازگشت. موفقیت او نمونه بارزی است برای اثبات این مدعا که اگر بخواهید می‌توانید در هر مرحله از زندگی خودسازی داشته باشید.

 

۱۰- سریکا:

کمال حسن بازیگر معروف دیروز بالیوود، هنوز از همسر اول خود جدا نشده بود که با بازیگر آن دوره، سریکا در رابطه بود. کمال حسن بعد از جدایی از همسر اولش، همچنان بدون اینکه با سریکا ازدواج کرده باشد با او زندگی می‌کرد. فرزند اول کمال حسن و سریکا، شروتی حسن که حاصل رابطه نامشروع آنها بود به دنیا آمد اما سریکا هنوز حاضر به ازدواج با کمال حسن نبود و می گفت تا صاحب فرزند دوم نشوند با او ازدواج نخواهد کرد چون دوست ندارد مردم بگویند به خاطر تولد یک فرزند نامشروع ناچار به ازدواج با کمال حسن شده است و در آینده بگویند یک فرزند حاصل ازدواج آنهاست و دیگری حاصل رابطه نامشروع آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا