رپورتاژ آگهی

با این درمان های خانگی از کمر درد خلاص شوید!

کمر درد می‌تواند در زندگی روزمره‌ اختلال ایجاد کند و یا منجر به تداخل در برنامه‌هایتان شود. در حقیقت، احتمال ابتلا به کمر درد (درد پشت) در طول زندگی، حدود ۸۴% است. این عارضه به گونه‌ای نیست که بتوان نسبت به آن بی توجه بود یا منتظر ماند تا خود به خود برطرف شود. خوشبختانه چندین راه برای درمان کمر درد در خانه وجود دارد. این روش‌های درمانی، استفاده از گیاهان دارویی تا ماساژ بدن را شامل می‌شوند. برای رفع این مشکل در خانه، لازم است با روش‌های خانگی درمان کمر درد آشنا شده و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب، چند روش درمان خانگی برای رفع کمر درد را معرفی کرده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

کرم آرنیکا
کرم آرنیکا

ماساژ دادن

ماساژ ملایم، برای درد، ناراحتی و گرفتگی عضله، یکی از موثرترین راه‌ها به منظور شل کردن یا تسکین درد است. نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که ماساژ درمانی، به همراه درمان‌های سنتی، می‌تواند نتایج موثری به همراه داشته باشد. از جمله:

  • کمر درد را کاهش دهد.
  • عملکرد کمر را بهبود بخشد.
  • استفاده از داروهای ضد التهاب را کاهش دهد.
  • تعداد روزهای استراحت در تخت‌خواب را به حداقل رساند.

همچنین، هیچ گونه تفاوتی بین ماساژ آرامش دهنده و حرکات اصلاحی وجود ندارد؛ هر چند که انجام حرکات اصلاحی بسیار گران قیمت است.

در صورتی که هزینه‌ی این کار برایتان زیاد است، از همسر یا دوست صمیمیتان بخواهید که شما را ماساژ دهد. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که برای تسکین بیشتر درد، از پمادهای دارویی استفاده کنند.

حرکات کششی

به گفته https://lafarrerr.com  انجام حرکات کششی به عنوان یک درمان خانگی کمر درد در بیشتر موارد موثر است. حرکات کششی زیر را برای تسکین درد پشت انجام دهید و به مدت ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که احساس ناراحتی نمی‌کنید، حرکت را ادامه دهید:

لمس کردن انگشتان پا:

در این حرکت، علاوه بر کشش عضلات همسترینگ، خم شدن به جلو برای رسیدن به انگشتان پا، عضلات کمرتان را شل می‌کند.

حرکت مار کبرا:

روی شکم دراز بکشید. سرتان را روی زمین بگذارید. دست‌ها را در کنار شانه‌های‌تان قرار دهید. به آرامی سینه خود را بلند کنید، طوری‌که سرتان رو به بالا باشد.

حرکت گربه-گاو:

روی دست‌ها و زانوها قرار بگیرید. پشت خود را ابتدا به بالا و سپس به سمت پایین گرد کنید و این کار را مرتبا تکرار کنید.

حرکت کودک:

دوزانو روی زمین بنشینید. خم شوید به صورتی‌که سرتان روی زمین قرار گیرد. دستان خود را به سمت جلوی سر بکشید.

اصلاح وضعیت خوابیدن

گذراندن چند شب روی کف زمین با بالشی در زیر پاهایتان، می‌تواند به درمان درد کمر کمک کند؛ حتی اگر خوابیدن در این حالت سخت‌تر باشد. در صورتی که عادت دارید به پهلو بخوابید، قرار دادن بالش در بین زانوان می‌تواند در آرامش دادن به ماهیچه‌ها موثر باشد.

استفاده از نمک  اپسوم هنگام حمام کردن

نمک اپسوم یا سولفات منیزیم، از طریق پوست اثر گذاشته و به درون ماهیچه‌های درد راه پیدا می‌کند. به مدت ۲۰ دقیقه ماندن در آب حاوی این نمک می‌تواند به کاهش و تسکین درد ماهیچه‌های کمر (به ویژه پس از ورزش) کمک کند.

آرنیکا

آرنیکا
آرنیکا

آرنیکا درمانی بر پایه همیوپاتی است. آرنیکا در درمان جراحات جزئی، درد عضلانی، کبودی و تورم مفید است. می‌توانید آن را مستقیما روی پوست بمالید. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف کرم آرنیکا، همراه با طب سوزنی و ماساژ، به کاهش درد آرتروز مزمن کمک می‌کند.

محصولات حاوی آرنیکا باعث بهبود گردش خون موضعی می‌شوند و می‌توانند در تسکین انواع دردهای ماهیچه‌ای و روماتیسمی مانند کمر درد و زانو درد موثر باشند.

گل مینا

گل مینا که به بابونه ی گاوی نیز معروف است، نوعی گیاه دارویی است. گل مینا به صورت سنتی برای درمان تب، سردردهای میگرنی، روماتیسم مفصلی، دندان درد و معده درد و همچنین افزایش شیر مادر استفاده می شود.

گل مینا شامل ترکیباتی است که التهاب و اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد. بر پایه ی مقاله ای که در سال ۲۰۱۱ چاپ شده است، گل ها و برگ های مینا ضد درد و تسکین دهنده اند.

گل مینا ممکن است عوارض جانبی ای مانند شکم درد، تهوع، استفراغ و افزایش احتمال خونریزی داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

کاهش استرس

استرس باعث ایجاد گرفتگی و افزایش اسپاسم عضلانی دردناک و در نتیجه افزایش درد می‌شود. اگر در اثر استرس طولانی مدت یا در اثر یک اتفاق آسیب‌زا دچار کمردرد شده‌اید، چند تکنیک برای کاهش استرس در ادامه برای شما آورده شده است:

  • مراقبه (مدیتِیشن): کاهش استرس با مراقبه بر پایه ذهن‌آگاهی، کمردرد را کاهش می‌دهد. ذهن‌آگاهی یعنی به آنچه بدن انجام می‌دهد آگاه باشید و برای کمک به کاهش درد از تکنیک‌های مراقبه استفاده کنید.
  • تنفس عمیق: اگر چندین‌بار به صورت پی‌درپی نفس عمیق بکشید و هوای درون ریه‌های خود را بیرون دهید، بدن‌تان را در مقابل استرس آرام می‌کنید.
  • یوگا: یوگا بر حالت‌های خاص بدن و تنفس تمرکز دارد. شما می‌توانید با تمرین مرتب یوگا به آرامش برسید. یوگا روشی مؤثر در مدیریت استرس به شمار می‌رود.

امروزه در گوشی‌های هوشمند برنامه‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها تکنیک‌های رسیدن به آرامش و مراقبه را فرا بگیرید. البته پیش از انجام هر اقدامی حتما از یک پزشک برای تشخیص علت اصلی کمردردتان شما کمک بگیرید؛ سپس با راهنمایی او یا یک متخصص، از اقدامات فوق برای تکسین یا کاهش دردتان بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا