سبک زندگی

با یکی از مطرح ترین برندهای دنیا، برند پرادا آشنا شوید

در این پست از مجله اینترنتی کولاک مطلبی در مورد

با یکی از مطرح ترین برندهای دنیا، برند پرادا آشنا شوید

ارائه شده است ، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است، می توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در این موضوع به دسته بندی

گوناگون

مجله اینترنتی کولاک مراجعه کنید .

شروعی موفق در سال ۱۹۱۳ در میلان، توسط ماریو پرادا (mario prada) برند پرادا را در جاده‌های مد دنیا به حرکت واداشت و به کمک برادرش مارتینو به راهش ادامه داد.

پرادا

یکی از خانه‌های لوکس و لاکژری در ایتالیا. برندی که اکنون امپراتوری‌اش بیشتر برای ساخت کیف و کفش در سرتاسر دنیا شناخته شده است. پرادا در ابتدای کار فقط در زمینه‌ کالاهای چرم کار می‌کرد و بیشتر کارهایش را به انگلیس صادر می‌کرد.

چگونگی شکل گیری برند پرادا

ماریو به کار بانوان در کمپانی خود اعتقادی نداشت و علاقه‌ای به ورود آنها و سهیم شدن در پیشرفت کارش نشان نمی‌داد و از ورود آنها به کمپانی جلوگیری می‌کرد! اما نکته جالب توجه اینجا بود که پسر ماریو به کار پدرش علاقه‌ای نشان نداد و این دخترش لوییزا بود که فرمان کمپانی پرادا را به دست گرفت و حدود ۲۰ سال مدیریت این خانه مد را برعهده داشت. بعد از او هم دخترش میوچا پرادا که در سال ۱۹۷۰ به همراهی مادرش پیوسته بود، در سال ۱۹۷۸ جای مادرش را گرفت و اجازه نداد کمپانی در میان راه بماند. او در سال ۱۹۷۹ اولین کوله‌پشتی خود را تولید کرد که از مواد بادوام نظامی و نایلون مشکی که پدربزرگش برای تسمه‌ها و بندها استفاده می‌کرد، درست شده بود.

در سال ۱۹۸۳ دومین بوتیک خود را در VITTRO RIO و در قلب فروشگاه‌های میلان گشود؛ جایی درست در کنار خانه لندن، فقط با دو تفاوت براق‌تر و مدرن‌تر. خط تولید کفش پرادا هم از سال ۱۹۸۴ پا را در پاشنه انداخت و شروع به کار کرد.

میوچا ذهنی خلاق داشت و با ترکیب شایسته هنر بومی و سنتی با تکنولوژی دنیای مدرن سرنوشت برند را که در حال ورشکستگی بود، کاملاً تغییر داد. او شروع به تولید کوله‌پشتی‌های ضدآب کرد و در همین زمان با پاتریزو برتلی آشنا شد که تجارت خود را در زمینه چرم از ۱۷ سالگی شروع کرده بود. برتلی با مشاوره‌های بی‌نظیر خود برای کمپانی فرصت بیشتری را به میوچا می‌داد که روی طرح‌های خلاقانه خود بیشتر کار کند و از او خواست ساخت کیف‌ها را تغییر دهد. در سال ۱۹۸۷ میوچا با برتلی ازدواج کرد تا پایه‌های امپراتوری خود را محکم کند.

اولین آثار میوچا کیف‌های ساده و براقی بودند که از پارچه‌های نایلونی ویژه ساخت چتر نجات ساخته می‌شدند که همین ایده بعدها غریق نجات شرکت در بازار مد جهان شد. میوچا این موفقیت را مدیون شناخت مواد اولیه و کاربرد آنها بود. پرادا که حالا به معنای واقعی کلمه ترکیبی از عناصر کلاسیک با جزئیات معماری نوین بود، به جای ساخت چمدان‌های سنگین ساخته شده از پوست شیرماهی، شروع به ساخت کیف‌های سبک و لوکس از جنس کریستال و پوست لاک‌پشت و چوب کرده بود. اما اولین کارشان به دلیل نبود تبلیغات مناسب و قیمت خیلی بالا سخت فروخته می‌شد و شاید بتوان گفت موفقیت‌آمیز نبود.

با اولین تبلیغات، میوچا و برنلی کیف‌های خود را به دفاتر فروش کالاهای گران‌قیمت در سرتاسر دنیا فروختند و محبوبیت و شهرتی همچون پرتاب اولین موشک به فضا یافتند. پرادا اولین کالکشن لباس‌های زنانه‌اش را در سال ۱۹۸۹ راه‌اندازی کرد که با کمربندهای افتاده و باریک همراه بود. بانویی که شاید پدربزرگش نمی‌دانست روزی اوست که نامش را در دنیا طنین‌انداز می‌کند، در سال ۱۹۹۳ برنده جایزه انجمن طراحان مد آمریکا و در سال ۱۹۹۵ برنده طراح سال دنیا شد و در اواخر دهه ۹۰ توانست بر کمپانی‌های بزرگی همچون فندی غلبه کند.

خلاقیت میوچا پرادا منجر به تاسیس برندی به نام «میو میو» (MIU MI) شد که محصولاتی لوکس و بی‌نظیر برای بانوان مددوست جهان ارائه می‌کند. مرکز امپراتوری این برند در حال حاضر میلان ایتالیاست و بیش از ۲۵۰ بوتیک در سراسر جهان دارد و در سال ۲۰۱۵ فروشی به ارزش ۳۵۵۱ میلیون یورو داشته است؛ در حالی که هنوز هم قلب‌ها را به تپش به سوی خود وامی‌دارد و بسیاری از هنرمندان و بازیگران معروف از مشتریان این برند هستند. با این که اغلب لباس‌های این برند ساده به نظر می‌آیند اما دارای قدرت و نفوذی باورنکردنی در انتخاب افراد هستند. ساخت فیلم هالیوودی «شیطان پرادا می‌پوشد» نیز به محبوبیت این برند افزود.

این پست توسط بخش گوناگون مجله کولاک گردآوری شده است , امیدواریم از مطالعه مطلب

با یکی از مطرح ترین برندهای دنیا، برند پرادا آشنا شوید

استفاده کافی برده باشید، از شما دعوت می شود از مطالب مرتبط با این پست دیدن فرمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا